וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלומה, המעצר וקריסת התיק: האם רצח מרגריטה לוי באילת יפוענח אחרי 20 שנה?

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 8:28

ביוני 2003 נמצאה גופת בת ה-21 כשהיא בלבוש חלקי ועליה סימני אלימות. תחילה התקשו החוקרים למצוא קצה חוט, אך בהמשך נעצר צעיר שהכירה וגר ליד הגינה שבה נמצאה. כעבור שבועיים התיק קרס, ועד היום לא פוענח. כעת, התפתחות דרמטית מעלה תקווה שהרוצח ישלם סוף סוף על פשעיו

בווידאו: המשטרה פענחה את רצח הנער מחמד אלזיאדנה ברהט/דוברות משטרת ישראל

ב-18 ביוני 2003 דיווחה למשטרה אולגה לוי, תושבת אשדוד, על היעדרותה של בתה מרגריטה, חיילת משוחררת בת 21, שהגיעה לאילת ארבעה ימים קודם לכן. לוי הגיעה לעיר הדרומית כדי לעבוד בה כמלצרית, על מנת לחסוך כסף לקראת תחילת לימודי סיעוד באוניברסיטה העברית בירושלים.

בעקבות הודעת האם, פתחה המשטרה בחיפושים אחר החיילת המשוחררת. בארבע לפנות בוקר, הבחין עובר אורח בגופת צעירה בגינה ציבורית בשכונת יעלים שבעיר, כשהיא מוטלת על בטנה בלבוש חלקי בלבד, ועליה סימני אלימות. המשטרה מיהרה למקום ובהמשך זוהה כי מדובר בגופתה של מרגריטה.

משטרת אילת מינתה לחקירת נסיבות הרצח צוות חקירה מיוחד. אולם, בשבועיים הראשונים התקשו החוקרים למצוא קצה חוט בפרשה, שהוגדרה "תעלומה", והמשטרה אף ביקשה את עזרת הציבור.

מרגריטה לוי, הצעירה שנרצחה באילת בשנת 2003. ללא, אתר רשמי
הרוצח יבוא על עונשו? מרגריטה לוי/אתר רשמי, ללא

כעבור שבועיים חלה פריצת דרך, וצוות החקירה זימן למתן עדות את סרגיי אגרונוב, חייל משוחרר ממגדל העמק, שעבד בחודשים שלפני הרצח כמוכר בפיצוציה באילת. לאחר עדותו, הוא נחקר באזהרה ונעצר, והמשטרה ביצעה חיפוש בביתו.

עורך דינו מטעם הסנגוריה הציבורית טען אז כי אגרונוב אומנם הכיר את לוי באילת, אך כי יש לו "אליבי מוצק" לשעות שלפני הרצח, בהן לטענתו שהה בדירה שבה התגורר עם שותפים. עם זאת, המשטרה טענה בבית המשפט כי המקום שבו נמצאה הגופה איננו זירת הרצח, והחשד הופנה כלפי ארגונוב, שהתגורר בסמוך לגינה שבה היא אותרה.

עוד בוואלה!

אחרי 20 שנה: התפתחות דרמטית בחקירת רצח הצעירה מרגריטה לוי באילת

לכתבה המלאה

תחילה, קבע השופט כי קיים חשד סביר שקושר את אגרונוב לרצח הצעירה והאריך את מעצרו. אולם, כעבור שבועיים החשוד שוחרר ממעצר, לאחר שהמשטרה לא הצליחה לחזק את החשדות נגדו. מאז ועד היום לא נמצא הרוצח, והתעלומה מעולם לא נפתרה.

אולם, בעקבות התפתחות דרמטית בפרשה שאירעה בתקופה האחרונה, החקירה נפתחה מחדש, 20 שנה אחרי המקרה. ביום שישי האחרון, בית משפט השלום באילת הוציא צו איסור פרסום על חקירת הרצח. על פי הצו, אין לפרסם כל פרט מפרטי החקירה. אם לא יהיו שינויים, תוקפו של הצו יחול עד 23 ביולי. כעת, ההתפתחות מעלה תקווה שהרוצח ישלם סוף סוף על מעשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully