וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשת תעלות חסינות אש": נחשף הבונקר העצום של פוטין

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 19:07

התוכניות, שנחשפו על ידי הקרן נגד שחיתות שייסד מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, מראות רשת של פירים סודיים קבורים עמוק מתחת למבנה המפואר לחופי הים השחור, כמו גם שתי תעלות בריחה והישרדות שבהן אפשר לשהות במשך שבועות

הבונקר העצום של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחשף באמצעות פרסום תוכניות של המקלט מתחת לקרקע בארמונו של פוטין שעל חוף הים השחור. התוכניות כוללות רשת של תעלות חסינות אש בעומק של כ-50 מטר מתחת לאחוזה על המצוק, ששווייה יותר ממיליארד דולר, כך דיווח היום (חמישי) ה"דיילי מייל".

שרטוטים של הבונקר של ולדימיר פוטין בים השחור. @ALEXEI NAVALNY, צילום מסך
צילומי רחפן של המיקום הסודי הארמון ויציאות החירום על החוף/צילום מסך, @ALEXEI NAVALNY

פוטין גר באחוזה יוקרתית ב"מעון בכף אידוקופא", הידוע גם בשם "הארמון בכף אידוקופאס" ומכונה לעתים קרובות "הארמון של פוטין" - מתחם ארמונות גדול הממוקם על חוף הים השחור ליד הכפר פראסקובייבקה בגלנדז'יק, מחוז קרסנודאר, בדרום רוסיה. האחוזה גדולה יותר מארמון בקינגהאם, והנשיא ואורחיו יכולים לבלות בבר או להתעמל בחדר כושר מצויד ואחריו להירגע בספא. לעתים קרובות הוא מגיע למקום ברכבת משוריינת - שנהפכה לדרך הנסיעה המועדפת עליו .

לפוטין יש מעונות פרטים מפוארים אחרים ברחבי רוסיה, אך השרטוטים של ארמון גלנדז'יק מדגימים אולי את הפראנויה של הנשיא המבודד שראה לנכון לבנות בונקר עצום מתחת לבית. התוכניות, שנחשפו על ידי הקרן נגד שחיתות שייסד מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, מראות רשת של פירים סודיים קבורים עמוק מתחת למבנה, כמו גם שתי תעלות בריחה והישרדות שבהן אפשר לשהות במשך שבועות.

האחוזה עצמה מוקפת בכ-50 אלף דונם של אדמה שנמצאת בבעלות השירות החשאי הרוסי (FSB), כולל אזורים אסורים לטיסה או שייט שמסתירים אותה. מרינה ומנחתי מסוקים מספקים גישה נוחה לארמון, כמו גם הרכבת.

שרטוטים של הבונקר של ולדימיר פוטין בארמון בים השחור. @ALEXEI NAVALNY, צילום מסך
תוכניות של פיר מעלית/צילום מסך, @ALEXEI NAVALNY
שרטוטים של הבונקר של ולדימיר פוטין בארמון בים השחור. @ALEXEI NAVALNY, צילום מסך
תוכניות של הבונקר/צילום מסך, @ALEXEI NAVALNY

מהתוכניות אפשר גם ללמוד שהתעלות תוכננו כדי להגן על הנמצאים בהן מפני כל אסון. בהערות שוליים על גבי התוכניות רואים שהתעלות מכוסות בשכבות עבות של בטון וחומרים נגד רטיבות, עם אוורור ופתחי סינון, כמו גם אספקת חשמל עצמאית.

חזית הבית בארמון הסודי של פוטין בים השחור, מתוך תמונות שהודלפו על ידי תומכי אלכסיי נבלני. Anti-Corruption Foundation, אתר רשמי
הארמון של פוטין/אתר רשמי, Anti-Corruption Foundation
הארמון הסודי של פוטין בים השחור, מתוך תמונות שהודלפו על ידי תומכי אלכסיי נבלני. Anti-Corruption Foundation, אתר רשמי
הארמון של פוטין/אתר רשמי, Anti-Corruption Foundation
מנחתי מסוקים וזירת הוקי תת קרקעית בארמון הסודי של פוטין ליד הים השחור. יוטיוב, צילום מסך
הארמון של פוטין/צילום מסך, יוטיוב
ארמון בדרום רוסיה שלפי אלכסיי נבלני שייך לנשיא ולדימיר פוטין. יוטיוב של אלכסיי נבלני, צילום מסך
הארמון של פוטין/צילום מסך, יוטיוב של אלכסיי נבלני
ארמון בדרום רוסיה שלפי אלכסיי נבלני שייך לנשיא ולדימיר פוטין. יוטיוב של אלכסיי נבלני, צילום מסך
הארמון של פוטין/צילום מסך, יוטיוב של אלכסיי נבלני

במקרה של מתקפה על הארמון, פוטין ומקורביו יכולים למהר למעלית סודית שבנויה עמוק בתוך המבנה.
הפיר שפועל על מערכת חשמל נפרדת מסיע את האנשים מתחת לקרקע לשתי תעלות. הראשונה באורך 40 מטר ממוקמת על הצוקים כשיציאת חירום נמצאת במורד הצוק. הצוות של נבלני טען כי התעלה מכילה חדרי מגורים ונוף מדהים לים.

התעלה השנייה נמשכת לאורך 60 מטר ויציאת החירום שלה היא על החוף. בצילומי לוויין נראו פתחים שתואמים את תוכניות התעלות שפורסמו על ידי מטרו סטייל, חברת בנייה שפשטה רגל.

על פי דיווחים, בניית הארמון מומנה על ידי כמה ממקורביו של פוטין, כולל איגור סצ'ין, מנכ"ל ענקית הנפט הרוסית "רוזנפט" ואיל ההון המיליארדר גנאדי טימוצ'נקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully