וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה האשימה את ארצות הברית במתקפת המל"טים על הקרמלין

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 12:47

מל"טים רוסים ששוגרו לעבר אודסה הלילה נמצאו כשעליהם כתוב "למוסקבה" ו"לקרמלין", על פי הצבא האוקראיני - רמיזה לניסיון ההתנקשות לכאורה בנשיא רוסיה בעזרת מל"טים ששוגרו לקרמלין ביום רביעי בלילה; זלנסקי הגיע לבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג

בווידאו: תושבים עוזבים את חרסון לאחר מתקפות טילים של רוסיה/צילום: רויטרס

רוסיהה האשימה היום (חמישי) את ארצות הברית במתקפת המל"טים על הקרמלין ובניסיון התנקשות בנשיא ולדימיר פוטין.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר את הדברים בתדרוך לכתבים והוסיף כי וושינגטון צריכה להיות מודעת לכך שרוסיה יודעת שהיא בוחרת את יעדי התקיפה, ואוקראינה בסך הכל מוציאה לאור את התוכניות של ארצות הברית. וא לא סיפק פרטים נוספים.

פסקוב אמר כי לרוסיה יש כמה אפשרויות לתגובה, וכשהתגובה תגיע, היא תהיה שקולה ומאוזנת. לדבריו, חקירה מתנהלת לגבי התקרית

מל"טים רוסים ששוגרו לעבר אודסה הלילה (חמישי) נמצאו כשעליהם כתוב "למוסקבה" ו"לקרמלין", על פי הצבא האוקראיני - רמיזה לניסיון ההתנקשות לכאורה בנשיא רוסיה בעזרת מל"טים ששוגרו לקרמלין ביום רביעי בלילה, לטענת רוסיה. בתמונות שפורסמו על ידי פיקוד דרום של אוקראינה נראו מסרים כתובים על זנב המל"טים.

על פי הפיקוד, 15 מל"טים מסוג שאהד 131/136 שוגרו לעבר אודסה הלילה, 12 מהם נהרסו על ידי מערכות ההגנה האווירית. שלושה אחרים פגעו במעונות של מוסד חינוכי.

אוקראינה הכחישה אתמול כל קשר למל"טים שפגעו בקרמלין. נשיא המדינה וולודימיר זלנסקי אמר במסיבת עיתונאים בהלסינקי, בירת פינלנד, כי "אנחנו לא מתקיפים את פוטין או את מוסקבה".

מתקפת טילים על חרסון. רויטרס
מתקפת טילים על חרסון/רויטרס
מתקפת טילים על חרסון. רויטרס
מתקפת טילים על חרסון/רויטרס
מתקפת טילים בחרסון. רויטרס
מתקפת טילים על חרסון/רויטרס
תיעוד מתקפת המל"טים של אוקראינה בקרמלין ברוסיה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תעוד מתקפת המל"טים על הקרמלין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים אמריקנים אמרו כי הם עדיין מעריכים את התקרית, ואין מידע לגבי התקרית שיכול לרמז לגבי האחראים לשיגור. שגרירות ארצות הברית באוקראינה הזהירה כי קיים "איום משמעותי לתקיפות טילים", כולל על קייב. מחוקק רוסי לשעבר קשר את התקרית לקבוצות מיליטנטיות רוסיות, ולא לצבא האוקראיני.

זלנסקי הגיע אמש להולנד כדי לשאת נאום בהאג שכותרתו "אין שלום בלי צדק". הוא צ פוי גם לבקר בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בעיר, שם נחקרים פשעי מלחמה שבוצעו על ידי הרוסים במהלך הפלישה לאוקראינה, על פי דיווח הערוץ ההולנדי NOS. זלנסקי נפגש אתמול בהלסינקי עם מקבילו הפיני.

בשטח, 23 בני אדם נהרגו וכ-50 נפצעו במתקפה על העיר חרסון בדרום אוקראינה אתמול, שפגעה בסופרמרקט, תחנת רכבת ובנייני מגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully