וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקני: 20 אלף חיילים רוסים נהרגו ב-5 חודשי הלחימה האחרונים באוקראינה

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 12:31

לדברי הדובר של המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי, רוסיה נכשלה בניסיון הכיבוש של בחמוט במזרח אוקראינה. לפי הדובר, מספר הקורבנות של רוסיה באזור גבוה יותר אפילו מזה שנרשם בקרבות הקשים של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, כולל קרב גוודלקנל.

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

יותר מ-20 אלף חיילים רוסים נהרגו ויותר מ-80 אלף נפצעו בחמישה חודשים של לחימה באוקראינה, כך על פי הערכה של המודיעין האמריקני. מרבית החיילים נהרגו במלחמת השוחות האכזרית בקרבות על העיר בחמוט במזרח אוקראינה, אמר אמש (שני) דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי.

"הניסיון הרוסי למתקפה בדונבס דרך בחמוט נכשל. רוסיה לא הצליחה לכבוש שטח אסטרטגי בעל חשיבות", אמר קירבי. לדבריו, ההפסדים של רוסיה באזור קשים יותר אפילו מהקרבות הקשים ביותר של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, כולל קרב גוודלקנל, הידוע גם בשם המערכה בגוודלקנל - סדרת עימותים צבאיים, שנערכו באזור האי גוודלקנל, בין כוחות האימפריה היפנית לבין כוחות בעלות הברית, בין 7 באוגוסט 1942 ל-9 בפברואר 1943.

גשר הרוס ליד בחמוט. GettyImages
גשר הרוס ליד בחמוט/GettyImages

"הצבא הרוסי רשם מספר קורבנות גבוה פי שלושה ממה שספגה ארצות הברית במערכה בגוודלקנל במלחמת העולם השנייה", הוסיף קירבי. קירבי לא ציין כיצד ארצות הברית חישבה את מספר ההרוגים, אך אמר כי מחציתם נלחמו תחת קבוצת ואגנר של שכירי חרב, ולא בעבור הצבא הרוסי. חיילי ואגנר נשלחו לקרב ללא אימונים או הנהגה מתאימה, אמר קירבי.

בשטח, הכוחות האוקראיניים עדיין מחזיקים מעמד בפינה אחת של בחמוט. אולקסנדר סירסקי, מפקד כוחות הקרקע, אמר אתמול כי "המצב קשה", אך החיילים האוקראינים מצליחים להדוף את הרוסים. שני הצדדים נלחמים על השליטה בכביש לכיוון מערב שמשמש כנתיב האספקה האחרון לכוחות האוקראינים שנלחמים בשטח. אם בחמוט אכן תיפול לידי הרוסים, זה יספק לרוסים דרך לערים גדולות יותר ממערב לעיר, כולל קרמטורסק.

עוד בוואלה!

קייב: עצרנו את ההתקדמות הרוסית בבחמוט

לכתבה המלאה
בחמוט מופצצת. רויטרס
בחמוט מופצצת/רויטרס
חיילם אוקראינים חוזרים מהקרבות בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקאינים חוזרים מבחמוט/רויטרס

עם זאת, לאחר חודשים של הפסדים כבדים, נראה כי ההתעקשות של רוסיה לכבוש את בחמוט היא סמלית יותר מאשר אסטרטגית. "המאמץ הזה, בעיקר בבחמוט, גבה מחיר כבד מאוד. רוסיה השתמשה בכל המאגרים הצבאיים ובכל חייליה", אמר קירבי.

בנובמבר, גורמים אמריקנים העריכו כי מספר הקורבנות הרוסים בשמונת החודשים הראשונים של המלחמה היה זהה למספר שנרשם בדצמבר-אפריל, עם יותר ממאה אלף הרוגים ופצועים. ארצות הברית סרבה להעריך באופן פומבי את מספר הקורבנות האוקראינים, ואמרה כי מדובר במידע צבאי רגיש. ממסמכים מודלפים עולה כי המספר הגיע בפברואר ל-15,500-17,500 חיילים אוקראינים הרוגים, ויותר ממאה אלף פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully