וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב: עצרנו את ההתקדמות הרוסית בבחמוט

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 10:28

במתקפת טילים על בניין מגורים רב קומות ביום חמישי בעיר זפוריז'יה בדרום אוקראינה, נהרגו 11 בני אדם. גופת אישה נמצאה בהריסות אתמול, כמו גם גופתו של ילד

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

חיילים רוסים מנסים אך לא מצליחים להקיף את בחמוט, בזמן שהכוחות האוקראיניים הצליחו להדוף כמה מתקפות סביב העיר, כך נכתב בפוסט בפייסבוק של המטה הכללי.

לדברי אולה ז'דנוב, אנליסט צבאי אוקראיני מוערך, הוא אינו מזהה סימנים מיידיים לכך שקייב עומדת להורות על נסיגה מבחמוט. "כרגע, המצב הוא פחות או יותר יציב. מבחינת התקדמות הרוסים, הצלחנו לעצור אותה", הוא אמר אתמול (שבת).

עוד דווח כי מתקפות רוסיות נהדפו בכפרים נוספים מצפון לבחמוט. רוסיה טוענת כי כיבוש בחמוט יהיה שלב נוסף בדרך להשתלטות על מחוז דונבאס המתועש, יעד מרכזי בעבור מוסקבה.

ובתקיפה על העיר זפוריז'יה בדרום אוקראינה, נהרגו 11 בני אדם. גופת אישה נמצאה בהריסות אתמול, כמו גם ילד. ביום חמישי הותקף בניין רב קומות בעיר בטילים רוסיים.

חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022/רויטרס
מתקפת טילים על מחלקת יולדות במחוז זפוריז'יה באוקראינה. טוויטר, אתר רשמי
מתקפות על זפוריז'יה/אתר רשמי, טוויטר
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מטסולה בבריסל. רויטרס
הנשיא זלנסקי עם נשיאת האיחוד האירופי בבריסל/רויטרס

בזירה הדיפלומטית, נשיאת הפרלמנט האירופי אמרה כי אוקראינה תוכל להתחיל במשא ומתן לקראת הצטרפות לאיחוד האירופי, השנה. רוברטה מטסולה נפגשה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בעיר לביב במערב המדינה בשבת.

בציוץ שצייצה ביום שישי, היא כתבה כי "העתיד של אוקראינה הוא באיחוד האירופי. נלך לצדכם כל הדרך".

האיחוד הסכים ביוני לכך שאוקראינה תחל בהליכים להצטרפות לארגון. במסיבת עיתונאים עם זלנסקי, מטסולה אמרה כי "כל האחראים" לפשעי מלחמה רוסיים באוקראינה, כולל הנשיא ולדימיר פוטין, חייבם לעמוד לדין כדי שיושג שלום בר קיימא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully