וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מתקפת נגד אוקראינית תתחיל "בקרוב מאוד"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 14:43

מפקד כוחות הקרקע של אוקראינה אמר כי קבוצת ואגנר של שכירי החרב שנלחמים לצד רוסיה בדונצק, מאבדת כוח אדם, ציוד ו"עוצמה" וכי "בקרוב מאוד" כוחותיו "ינצלו את ההזדמנות"

בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבחמוט; בניין מגורים בזפוריז'יה נפגע במתקפה רוסית/רויטרס

מפקד כוחות הקרקע של אוקראינה אמר היום (חמישי) כי הצבא האוקראיני יפתחו במתקפת הנגד "בקרוב מאוד" על מנת לכבוש מחדש שטחים במזרח אוקראינה. אולקסנדר סירסקי אמר כי קבוצת ואגנר של שכירי החרב שנלחמים בדונצק מאבדת כוח אדם, ציוד ו"עוצמה" וכי "בקרוב מאוד" כוחותיו "ינצלו את ההזדמנות".

מנגד, ראש קבוצת ואגנר, יבגני פריגוז'ין, הכחיש דיווח בסוכנות הידיעות "בלומברג", שלפיו הוא מתכוון לצמצם את המעורבות של ואגנר בעימות, לאחר עימות רציני עם משרד ההגנה הרוסי.

בדיווח נטען כי על פי מקורות, פריגוזי'ן התכונן לצמצם את הפעילות של הצבא הפרטי שלו באוקראינה, לאחר שהצבא הרוסי חסם אספקה ותחמושת לקבוצה. במקום זאת, פריגוז'ין מסיט את מבטו לכיוון פעילות באפריקה, על פי הדיווח.

בפוסט בטלגרם, כתב פריגוז'ין כי "אני לא יודע על מה בלומברג מדווחת, אך ככל הנראה הם יודעים יותר טוב ממני מה אנחנו עומדים לעשות. כל עוד המדינה שלנו צריכה אותנו, אנחנו נלחמים בשטח אוקראינה".

בחמוט מופצצת. רויטרס
בחמוט מופצצת/רויטרס
בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

פרשנים סבורים כי המתקפה הרוסית במזרח אוקראינה וסביב בחמוט מאבדת מומנטום. על פי המכון למחקרי מלחמה, קצב המתקפה הרוסית בבחמוט "הואט". הלחימה באזור דונצק בבחמוט וסביבותיה אמנם ממשיכה להיות במוקד, אך בחבל לוהנסק השכן הלחימה נמשכת מאז תחילת מרץ בחלק הצפוני.

על פי משרד ההגנה הבריטי, "רוסיה השיגה שליטה חלקית על הדרכים לעיר קרמינה". בכמה אזורים, רוסיה התקדמה בכמה קילומטרים, על פי המשרד. "מפקדים רוסים מנסים להרחיב את אזור הביטחון מערבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully