וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשים לא אנושיים": חיילים רוסים תועדו עורפים ראש של שבוי אוקראיני

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 7:52

רוסיה מיהרה להכחיש את הנראה בסרטון וטענה כי: "אנחנו חיים בעולם של זיופים, יש לבדוק את אמיתות הסרטון". אוקראינה השוותה את רוסיה לדאעש: "לא ניתן להתעלם מהקלות שבה החיות האלה הורגות". משרד החוץ של ישראל גינה את התיעוד

בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבחמוט; בניין מגורים בזפוריז'יה נפגע במתקפה רוסית/רויטרס

חיילים רוסים תועדו עורפים לכאורה את ראשו של שבוי אוקראיני בסכין - כך לפי סרטון שפורסם אתמול (רביעי) ברשתות החברתיות. הסרטון עורר זעם ותגובות נרחבות בעולם, בהם גם משרד החוץ הישראלי שגינה את הסרטון. "אי אפשר להישאר אדיש מול התמונות המחרידות שפורסמו מהעיר בחמוט", כתב אתמול בערב משרד החוץ הישראלי בטוויטר, "מעשים כאלה הם לא אנושיים. את האחראים למעשי הזוועה האלה יש להעמיד לדין".

אתמול הופץ סרטון הוידאו בו נראים חיילי צבא רוסיה עורפים את ראשו של אדם הובש סרט זרוע צהוב, שמשמש זימן זיהוי של הכוחות האוקראיניים. בעקבות הסרטון השוותה אוקראינה את רוסיה לארגון דאעש.

סרטון שבו נראה ככל הנראה שבוי מלחמה אוקראיני לא חמוש נורה למוות על ידי חיילים רוסים. טוויטר, צילום מסך
"רסיה גרועה יותר מדאעש", סרטון עריפת ראש של חייל רוסי/צילום מסך, טוויטר

"יש משהו שאף אחד בעולם לא יכול להתעלם ממנו: באיזו קלות החיות האלה הורגות", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בהודעת וידאו שפרסם, "תהיה אחריות משפטית לכל דבר. תבוסת הטרור הכרחית".

"זה אבסורד שרוסיה, שהיא גרועה מדאעש, עומדת בראש מועצת הביטחון של האו"ם", מסר
שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, "חייבים להעיף את הטרוריסטים הרוסים מאוקראינה ומהאו"ם ולהטיל עליהם דין וחשבון על פשעיהם".

הקרמלין, בתגובה, הכחיש את אמיתיות הצילומים. "בעולם הזיופים שאנו חיים בו, עלינו לבדוק את אמיתות הצילומים הללו", מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. עוד הוסיף הקרמלין וכינה את הסרטון "נוראי".

חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים באזור בחמוט/רויטרס

בתגובה לסרטון, קרא משרד החוץ האוקראיני לבית הדין הפלילי הבינלאומי "לחקור מיידית עוד זוועה של הצבא הרוסי". עוד הוסיפה סגנית שר ההגנה האוקראיני חנה מליאר וביקשה לא לנקוב בשמו של החייל או להפיץ את הסרטון. "זכרו, האויב רוצה להפחיד אותנו. רוצה להפוך אותנו לחלשים יותר", היא מסרה.

בז'נבה, הנציגות לפיקוח על זכויות האדם של האו"ם באוקראינה מסרה כי הסרטון הוא רק האחרון בתופעה נרחבת של שרטונים "מזויעים במיוחד" המפורסמים לאחרונה על ידי רוסיה. בסרטון נוסף, נמסר, נראו מספר גופות מבותרות של שבויי מלחמה אוקראינים. למרבה הצער, זה לא אירוע בודד", נכתב בהצהרת האו"ם, "גם התקריות האחרונות חייבות להיחקר כראוי ולחייב את העבריינים באחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully