וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסבלנות קצרה": בעקבות מזג האוויר הסוער - עשרות נתקעו באילת ומחוצה לה

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 21:33

היציאות מאילת נפתחו לאחר שעות של חסימה, אך מטיילים רבים נתקעו בפקקי הענק ואף הזמינו עוד לילה במלונות, באילת או בסיני. "מפסידים עבודה ולימודים, אבל יותר מפחיד להיתקע בשיטפונות"

ניני עשור/אלי אשכנזי

מחשש להצפות ושיטפונות נוספים בדרום הארץ, עשרות בני אדם נותרו "תקועים" (רביעי) באילת בלי אפשרות לצאת ממנה, או להיכנס אליה מבלי לעמוד בפקקי ענק בדרך. היציאות מהעיר נחסמו, והמשטרה תחילה העריכה שיישארו כך עד הבוקר - אך לאחר שעות של חסימה, הכבישים נפתחו לתנועה.

רבים מתושבי העיר והסביבה, שניצלו את החופש כדי לנפוש דווקא בצפון ובמרכז הארץ - נדהמו לגלות את פקק הענק שמחכה להם בכניסה לעיר. מנגד, תושבים שחגגו את הפסח באילת וכל שהם רוצים הוא לשוב לביתם - ייאלצו ככל הנראה לבלות לילה נוסף בעיר.

"אנחנו תקועים באילת. באנו לצאת מהעיר, עשינו פרסה וחזרנו. עכשיו אנחנו מחפשים מקום לישון באילת עד שיפתחו את הכבישים", אמר לוואלה! יותם, תושב הצפון.

היא-לי בלוך-עשת, ממושב עין יהב הוסיפה: "הסבלנות מתחילה להיות קצרה בעיקר אצל הילדים. אנחנו בצומת הערבה וממש מרגישים את הבית. בעשר וחצי בבוקר יצאנו מהצפון. עכשיו אנחנו תקועים קצת לפני הבית. מנסים לא לאבד הסבלנות - יש פקק גדול. הסבלנות אמנם קצרה אך אנחנו נשמעים לכוחות המשטרה והחילוץ שבמקום. כולם רוצים להגיע למימונה, גם אנחנו וגם הם. הם מתנהגים בסבלנות לאנשים ומפגינים אורך רוח".

עקב החסימות, פקקים נרשמו ביציאה מאילת. 12 באפריל 2023. יניר יגנה
עקב החסימות, פקקים נרשמו ביציאה מאילת. 12 באפריל 2023/יניר יגנה

אחד מהמטיילים שהצליח לצאת מהעיר בטרם נחסמה ליציאה, סיפר: "הצלחנו לצאת מאילת וקיבלנו דיווחים שחלק מהכביש נפתח. עדיין לא הגענו למקומות שבהם יש חסימות. מקווים שעד שנגיע הכבישים יפתחו".

"כבר אתמול שמענו על הבלאגן בנגב, גם בדיבורים בקבוצת וואטסאפ של סיני. קיבלתי סרטונים של המצב והשיטפונות. זה מבאס ממש כי אני מפסידה עבודה ובן זוגי מפסיד לימודים. אבל יותר מפחיד להיתקע בשיטפונות בדרך", אמרה ענבל קליין, שיחד עם בן זוגה - ייאלצו לבלות לילה נוסף במלון באילת.

אורפז מורגנשטרן ומשפחתה המורחבת - בעלה וילדיה, אביה ואחותה - קיוו לחזור היום לביתם. "היינו בחופשה בסיני מיום ראשון. היום בבוקר התעדכנו הכביש היה פתוח, יצאנו בזריזות בבוקר מסיני בשעה 12:30 והגענו לצומת מנוחה לפני פונדק 101. שם כבר עמדו ניידות שחסמו את הכביש וביקשו מאיתנו לעשות פניית פרסה", סיפרה. הם עדיין לא יודעים מה יעשו בעקבות החסימות. "למשפחה שלנו שיצאה באיחור לא נתנו לצאת מאילת בכלל. כרגע אנחנו נמצאים באילת ללא מקום לינה, מחשבים את המצב, אם להישאר ללילה או לחכות לראות אם ייפתח".

למרות מזג האוויר הסוער, כ-30 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך חג הפסח, חול המועד והחג השני כ-850 אלף מטיילים טיילו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים.

עוד בוואלה!

הטייסים שמחלצים בני אדם מהשיטפונות: "טיסה בחושך עם גשמים ורוחות"

לכתבה המלאה
ישראלים שנתקעו בסיני בגלל מזג האוויר חוגגים מימונה, 12 באפריל 2023. הילה פלד, אתר רשמי
"מכינים פה מופלטות להרים את האווירה של כולם". חוגגים מימונה בסיני/אתר רשמי, הילה פלד

הילה פלד, שנשארה בסיני בגלל מזג האוויר, סיפרה: "דיברנו עם המשפחות ושמענו על האסון שקרה. לאט לאט, ביומיים האחרונים, הגיעו עוד שמועות מישראלים שנופשים כאן על שטפונות ומזג אוויר סוער בישראל". לדבריה, הם תכננו לצאת מסיני הבוקר, כדי לחזור לעבודה מחר, אבל אז התברר שהדרך מאילת צפונה חסומה.

"כבר אתמול בלילה ניסינו להשיג מידע מכל אתר שהוא", היא ספרה, "ביקשנו מחברים בארץ שיתקשרו למוקד 106, שירות לאזרח, משטרה, כל דבר שיתן מידע ולא ממש הבנו מה המצב. חוסר וודאות גדול.
בבוקר ראינו שחסמו את כבישי 40 ו-90. אחרי כמה שעות חסמו את היציאה מאילת. אז הבנו שאין לנו ברירה אלה להישאר. המחירים בארץ יקרים ועדיף לעשות עוד לילה כאן בסיני".

לדבריה, ישראלים רבים שנפשו איתם החליטו לקחת את הסיכון ונתקעו באילת. "לא מזמן גילינו דרך הפייסבוק שעיריית אילת פתחה אולם שאפשר לישון בו, אבל היה מאוחר מדי. הארכנו את הביטוח, הודענו למנהלים בעבודה שלא נגיע ועכשיו מכינים פה מופלטות כדי לחגוג את המימונה ולהרים את האווירה של כולם".

נזקי שיטפון בכביש 40 11 באפריל 2023. שי ידאל אל פורת, אתר רשמי
נזקי שיטפון בכביש 40 11 באפריל 2023/אתר רשמי, שי ידאל אל פורת
שיטפונות בנחל עבדת שבנגב. 10 באפריל 2023. ליאור שויימר, רשות הטבע והגנים
שיטפונות בנחל עבדת שבנגב. 10 באפריל 2023/רשות הטבע והגנים, ליאור שויימר

בתוך כך, מחברת אגד נמסר כי בעקבות חסימות הכבישים, קווי השירות מאילת ואליה הופסקו. "השירות יחזור לפעול כסדרו לאחר שהמשטרה תודיע על פתיחת הצירים. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות ומבקשים מהציבור להתעדכן באתר החברה ובאמצעי התקשורת".

ברשות הטבע והגנים הזהירו מגל נוסף של שיטפונות ועדכנו כי בעקבות מזג האוויר נסגרו אתרי טיולים מרמת הגולן עד אזור יטבתה. בין האתרים שנסגרו: מסלולי נחל אל על, קרן עין גב ונחל מיצר, חניון הלילה כוכב הירדן, המסלול בעין עבדת, כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה ושמורת הטבע עין גדי סגורה למעט המפל הראשון בנחל דוד ובית הכנסת.

חשש להצפות גם במישור החוף

בשעות הלילה, הגשמים יימשכו לפרקים וקיים חשש להצפות במישור החוף ולשיטפונות במדבר יהודה וים המלח. גם מחר, מזג האוויר יוסיף להיות חורפי וירד גשם בצפון הארץ ובמרכזה. החל משעות הצהריים, הגשם ייחלש, אם כי מידות החום יישארו נמוכות מהממוצע לעונה. ביום שישי, מזג האוויר ישוב להיות בהיר עד מעונן חלקית, ותחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, שעדיין יהיו נמוכות מהממוצע העונתי.

האזהרות הרבות מפני יציאה לאזורים שבהם קיים סיכון לשיטפון, מגיעות לאחר מותם שני הצעירים, האחים מעיין וסהר עשור, שנסחפו אל מותם בערבה.

אתמול איתרו כוחות החילוץ את גופותיהם של השניים שנעדרו משלשום. כמה שעות קודם לכן אותרה נעדרת נוספת שהייתה עמם, שי דהאן, בת הזוג של מעיין, כשמצבה קל. במהלך אותו הלילה, נפתחו במשטרה יותר מ-100 אירועים שונים של אזרחים שנקלעו לשיטפונות בנחלי הדרום. עד אמצע הלילה חולצו 60 בני אדם באזור הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully