וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסים שמחלצים בני אדם מהשיטפונות: "טיסה בחושך עם גשמים ורוחות"

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 15:58

המטוסים שהוזנקו לשיטפונות בערבה וצוותי 669 שהיו בבטן המטוס, עברו טיסה ארוכה בחושך עם ברקים, גשמים ורוחות. "היה חילוץ מורכב עם מנוף. טסנו לבסיס עובדה, תדלקנו וחזרנו. בסך הכול היו יותר מעשרה מוקדי חיפושים. אני לא זוכר טיסה בכאלו תנאי מזג האוויר"

חילוץ תינוק משיטפון בנחל פארן בדרום, 10 באפריל 2023/תיעוד ברשתות על פי סעיף 27א'

שישה מסוקי חיל האוויר הוזנקו מאז יום שני בערב לחילוץ אזרחים מהשיטפונות בערבה. מסוק היסעור הראשון מטייסת 118 בתל נוף הוזנק סמוך לשעה 18:00. מפקד הטייסת סא"ל י', סיפר על שיחת טלפון שהתקבלה מיחידת החילוץ בערבה. "יש לנו קשור ארוך שנים, נאמר לנו שיש אירוע מתפתח, רכב עם נערים בנחל פארן. כמה דקות לאחר מכן הוזנקנו. זה ממש לא יום רגיל, ויש אתגרים בחילוץ".

את המסוק הראשון שהוזנק למשימת החילוץ הטיס רס"ן מ' ובבטן המסוק היו צוות של 669. "היינו בכוננות בטייסת, ידענו שיש שיטפונות בדרום ויצאנו לדרך לחלץ את הנערים מהרכב. זו הייתה טיסה ארוכה, סופת ברקים, חושך, גשם, טסים לאט, לא בקו ישר כמו שאנחנו רגילים כדי לעקוף את העננות. זה אתגר". בטיסה דרומה, הם התלבטו אם לנחות בדרך בגלל תנאי מזג האוויר המורכבים. "החלטנו להמשיך בטיסה כי המשימה חשובה ביותר. הגענו והתמונה לא מתחילה להתבהר אלא להסתבך ושמענו על עוד אירועים".

יסעור מטייסת 118 שטייסיה הוזנקו לחלץ אזרחים מהשיטפונות בערבה. 11 באפריל 2023. דובר צה"ל
יסעור מטייסת 118 שהוזנקה לחלץ אזרחים מהשיטפונות בערבה, הלילה/דובר צה"ל

החילוץ הראשון היה בנחל ציחור. "הגענו לנחל, חיפשנו ומצאנו רכב, לא יודעים מה יש בתוכו, טסנו לאט והוצאנו משם אדם מבוגר וארבעה ילדים. הם היו בנסיעה, הרכב פשוט נסחף מהכביש קילומטר וחצי לתוך הנחל ונתקע באמצע הנחל".

הטייס תיאר את פעולות החילוץ שביצעו לוחמי 669. "לוחם ירד עם חבל בגובה 20 מטרים מאחר והמטוס לא יכל לנחות כי הכול זז מהשיטפון והרוח. את המחולצים הכניסו לבטן המסוק, ואיתם המשכנו לאירוע הבא שהיה חילוץ מורכב עם מנוף. חשוך, נחל זורם, גשם, משהו שאנחנו יודעים לעשות אבל מעלה את רמת הקושי".

עוד בוואלה!

אחת הנעדרות בשיטפונות בדרום אותרה, חיפושים אחר שניים נוספים

לכתבה המלאה
טייסים מטייסת 118 שטסו לחלץ אזרחים מהשיטפונות בערבה. 11 באפריל 2023. דובר צה"ל
טייסים מטייסת 118. הוזנקו הלילה/דובר צה"ל

במוקד השני האירוע היה מורכב יותר וחולצו עשרה אזרחים שעמדו על רכב. "זו הייתה משימה מאוד ארוכה, היינו שם עד שנגמר לנו הדלק. טסנו לבסיס עובדה, תדלקנו וחזרנו. בסך הכול היו יותר מעשרה מוקדי חיפושים. אני לא זוכר טיסה בכאלו תנאי מזג האוויר".

בשני המסוקים הראשונים היו שני מכונאים מוטסים במילואים. מפקד הטייסת הדגיש שתוך כדי ההזנקות הוחלט להקפיץ טייסי מילואים שהגיעו מהבית ללא הסתייגות ברוח התקופה, והם המריאו להמשך החילוצים בערבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully