וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלפת המסמכים: ארה"ב חששה כי מתקפת הנגד של אוקראינה לא תצלח כמצופה

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 10:59

במסמך שתויג "סודי ביותר", נכתב כי קייב מתמודדת עם "מחסור מתמשך בכוח אדם" ולכן תשיג רק "הישגים צנועים בהשתלטות מחודשת על שטחים": "נמשיך לחקור ולהפוך כל אבן עד שנמצא את המקור ואת היקף הדליפה", אמר שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין

המודיעין האמריקני הזהיר ככל הנראה בפברואר שאוקראינה עשויה להיכשל בניסיונה לגייס מספיק כוחות ונשק למתקפת האביב המתוכננת שלה, ולא תצליח לעמוד ביעדי שקייב הציבה לכיבוש מחדש שטחים שרוסיה השתלטה עליהם, כך עולה מאחד ממסמכי הפנטגון שהודלפו.

במסמך שתויג "סודי ביותר", שעליו דיווח ה"וושינגטון פוסט", נכתב כי קייב מתמודדת עם "מחסור מתמשך בכוח אדם" ולכן תשיג רק "הישגים צנועים בהשתלטות מחודשת על שטחים". המסמך הוא תמונת מצב של המלחמה בתחילת פברואר, ולא ברור אם אוקראינה הצליחה להתגבר על המחסור בעזרת תמיכת נאט"ו.

מסמך אחר שהתאריך שלו הוא 23 בפברואר והגיע לידי ה"גרדיאן", מעניק מבט נרחב על ההתקדמות של בניית 12 "בריגדות קרביות" חדשות להובלת מתקפת הנגד, מצוידים ב-253 טנקים וכ-1,500 כלי רכב משוריינים נוספים. שלוש בריגדות הוקמו על ידי אוקראינה לבדה, והתשע האחרות הוקמו בעזרת סיוע אמריקני, בעלות ברית ושותפות. מהמסמך עולה כי באותה עת הבריגדות היו רחוקות ממוכנות לקרב והחיילם לא סיימו את האימונים.

הבית הלבן לא אישר רשמית את אותנטיות המסמכים, אך גורמים אמריקנים ציינו עד כה כי מסמך אחד על קורבנות רוסים ואוקראינים, שהועלה לטלגרם, זויף. משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה. ממשל ביידן אמר כי הוא מדבר עם שותפות כדי לצמצם את הנזק שנגרם ליחסים בילטרליים עם חשיפת המסמכים. "נמשיך לחקור ולהפוך כל אבן עד שנמצא את המקור ואת היקף הדליפה", אמר אתמול (שלישי) שר ההגנה לויד אוסטין.

קייב לא הגיבה על ההדלפה של מסמכים שחשפו את מיקום כוחותיה לאורך קו החזית ואת החולשות שלהם, בעיקר מחסור בציוד.

חיילים אוקראינים בבחמוט. GettyImages
חיילים אוקראינים בבחמוט/GettyImages
תמונת לוויין של בסיס של צבא רוסיה בחצי האי קרים, 1 בפברואר 2022. רויטרס
חצי האי קרים/רויטרס
טנק אברמס M1. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
טנק אברמס אמריקני/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בטקס השבעת הממשלה בפרלמנט בבודפשט, 16 במאי 2022. רויטרס
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן/רויטרס

המסמכים חשפו גם יחסים טעונים בין ארצות הברית לבעלות בריתה ושותפותיה, כולל כמה מהן שנוטות לכיוון של מוסקבה. באחד המסמכים שמתבסס על דוחות מודיעין אמריקניים, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, מתאר את ארצות הברית כאחת משלוש האויבות הגדולות של המפלגה שלו פידז, במושב פנימי שדן באסטרטגיה פוליטית ב-22 בפברואר.


מקור ממשלתי המעורה בנושא אמר ל"גרדיאן" כי "חברי המפלגה חששו כי ממשלת ארצות הברית תנסה להתערב בבחירות במדינה בצורה כלשהי", וכי "היחסים בין הונגריה לארצות הברית מעולם לא היו כה מתוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully