וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אוקראינה נאלצה לשנות תוכניות קרב בשל הדלפת המסמכים

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 14:25

בווידאו: גנץ חתם בוושינגטון על הצהרה המבטיחה את עליונותה הביטחונית של ישראל/צילום: משרד הביטחון

אוקראינה נאלצת לעדכן חלק מהתוכניות הצבאיות שלה לקראת מתקפת הנגד המצופה, בשל ההדלפה של מסמכים אמריקניים סודיים, כך דיווחה היום (שני) רשת CNN, על פי מקור המקורב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

גורמים אוקראינים אמרו ביום שישי כי המסמכים שהודלפו מכילים מידע מומצא ונראה כי מדובר בקמפיין מידע מזויף של רוסיה. גורמים אמריקנים מנסים כעת למצוא את מקור ההדלפה של המסמכים שכוללים מגוון סוגיות, ממערכות ההגנה האווירית של אוקראינה למוסד.

מיכיילו פודוליאק, עוזר של הנשיא זלנסקי, אמר כי התוכניות האסטרטגיות נותרו ללא שינוי, אך תוכניות טקטיות ספציפיות יותר אכן עברו שינויים. "משימות אסטרטגיות אי אפשר לשנות, אבל תרחישים תפעוליים וטקטיים מעודכנות כל הזמן, בהתבסס על הערכה של המצב בשדה הקרב, מידע מודיעיני לגבי משאבי האויב וכן הלאה", הוא אמר. "נכון לעכשיו, בלתי אפשרי להעריך מחדש תוכניות, משום שעדיין עובדים עליהן".

ולדימיר פוטין בביקור פתע במריופול, אוקראינה, 18 במרץ 2023. רויטרס
ולדימיר פוטין בביקרו פתע במריופול הכבושה/רויטרס
HIMARS מערכת שיגור טילים לטווח רחוק של צבא ארצות הברית. אתר הפנטגון, אתר רשמי
מערכות הגנה אווירית שארצות הברית סיפקה לאוקראינה/אתר רשמי, אתר הפנטגון

אולקסיי דנילוב, מזכ"ל הביטחון הלאומי ומועצת ההגנה של אוקראינה, אמר לרויטרס: "אנחנו עובדים על התוכניות שלנו...הדעה של אנשים שאין להם קשר לכך אינם מעניינים אותנו...מעגל האנשים שיש להם מידע מוגבל ביותר".

כמה מומחים סבורים כי מקור ההדלפה אמריקני. "המוקד כעת הוא על כעך שמדובר בהדלפה אמריקנית, משום שרבים מהמסמכים היו רק בידי ארצות הברית", אמר מייקל מולרוי, בכיר לשעבר בפנטגון, ל"רויטרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully