וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההדלפה מהפנטגון: "אלו התרחישים שבהם ישראל תספק נשק לאוקראינה"

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 8:38

על פי כלי תקשורת אמריקניים, בארצות הברית העריכו כי ירושלים תשקול לשנות את עמדתה לגבי הסיוע לקייב תחת לחץ כבד מהבית הלבן או בעקבות הידרדרות היחסים עם רוסיה, שעלולה להיווצר בין היתר בשל התקרבות שלה לאיראן

בווידאו: נאום פוטין לרגל שנה למלחמה באוקראינה/רויטרס

ישראל עשויה לספק נשק לאוקראינה תחת לחץ אמריקני כבד או בעקבות הידרדרות החסים עם רוסיה, כך העריכו גורמי מודיעין בארצות הברית במסמכים של הפנטגון שנחשפו הלילה (שני) בכלי תקשורת בארצות הברית, כחלק מהדלפת הענק.

על פי המסמך המסווג, שכותרותו לפי CNN הייתה "ישראל: נתיבים למתן סיוע קטלני לאוקראינה", ירושלים מחויבת לספק לקייב סיוע "לא קטלני", בדומה לעמדה הרשמית של ישראל כיום. עם זאת, במסמכים עלתה האפשרות שישראל תשקול לשנות את הגישה, בין היתר בעקבות התקרבות בין רוסיה לאיראן.

חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
ישראל תסייע עם נשק? המלחמה באוקראינה/רויטרס

אתמול דיווח הניו יורק טיימס כי לפי המסמכים שדלפו, בכירים במוסד עודדו אזרחים ועובדים להפגין נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, כולל בין היתר "קריאות מפורשות" לפעולה.

במערכת הביטחון הכחישו את הדיווחים, והניו יורק טיימס הדגיש כי לא הצליח לאמת אותם בעצמו וכי אותנטיות המסמכים אינה מעידה בהכרח על דיוקם. בנוסף לכך, לא ברור אם הכוונה הייתה לבכירים לשעבר במוסד, שמצהירים בגלוי על התנגדותם לתכנית המשפטית, או לבכירים מכהנים כיום.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד כמה שעות לאחר הפרסום כי "הוא שקרי ומופרך לחלוטין. המוסד ובכיריו לא עודדו ואינם מעודדים עובדים בארגון לצאת להפגנות נגד הממשלה, להפגנות פוליטיות בכלל, או לכל פעילות פוליטית. המוסד ובכיריו המכהנים לא עסקו כלל בנושא ההפגנות, ונותרו נאמנים לערך הממלכתיות המוביל את המוסד מאז הקמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully