וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן קבע: רוסיה ביצעה "פשעים נגד האנושות"

עודכן לאחרונה: 18.2.2023 / 17:58

סגנית הנשיא קמלה האריס הזהירה בוועידת הביטחון של מינכן כי "כל מי שפשע ישלם את החשבון". השימוש בהגדרה "פשעים נגד האנושות" מרמז על כך שרוסיה ביצעה רצח, אונס ועינויים באופן מתמשך ושיטתי במהלך המלחמה נגד אוקראינה, שנמשכת זה כשנה. "הצדק צריך לצאת לפועל"

זלנסקי וכהן נועדו בקייב: "מביעים סולידריות עם אוקראינה"/יוסי פונס

ממשל ביידן קבע כי רוסיה ביצעה "פשעים נגד האנושות" במהלך המלחמה נגד אוקראינה. סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, הזהירה בוועידת הביטחון של מינכן כי "כל מי שביצע את הפשעים האלה, והממונים עליהם השותפים לפשעים האלה - אתם תשלמו את החשבון". עוד קראה סגנית הנשיא, "בשם כל הקורבנות, הידועים והלא-ידועים כאחד - הצדק צריך לצאת לפועל".

הקביעה הרשמית, שהגיעה בסופו של ניתוח משפטי בראשות משרד החוץ האמריקני, אינה נושאת עמה השלכות מיידיות על המלחמה, שנמשכת זה כשנה. אולם, בוושינגטון מקווים כי היא תסייע בבידוד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משותפותיו, ותקדם מהלכים משפטיים נגדו ונגד חברי ממשלתו, באמצעות בתי המשפט הבינלאומיים והטלת סנקציות נרחבות. ההגדרה של "פשעים נגד האנושות" מרמזת על שימוש מתמשך, נפוץ ושיטתי ברצח, אונס, עינויים וגירוש באיומים מצד רוסיה במהלך המלחמה.

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, בוועידת הביטחון במינכן, 18 בפברואר 2023. Wolfgang Rattay, רויטרס
"הצדק חייב לצאת לפועל". האריס, היום/רויטרס, Wolfgang Rattay

האריס, שנאמה בזמן מפגש בכירי העולם במינכן, העריכה שרוסיה היא מדינה "מוחלשת", אך ממשיכה להגביר את התקיפות במזרח אוקראינה. בינתיים, בקייב מתכננים מתקפת נגד, שלשמה הנשיא וולודימיר זלנסקי מבקש נשק נוסף וארוך-טווח ממדינות המערב.

ארגונים הנתמכים על ידי הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID) תיעדו יותר מ-30 אלף אירועי פשעי מלחמה מאז הפלישה, על פי ממשלת ביידן. בדבריה הזכירה האריס מקרים "ברבריים ובלתי אנושיים" לדבריה, כמו הגופות שנמצאו לאחר הטבח בבוצ'ה, הפצצת בית החולים ליולדות ותקיפה מינית של ילד בן ארבע על ידי חייל רוסי, כפי שנכתב בדוח האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully