וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים רוסיות בהריון לא רוצות דרכון רוסי - נוהרות לארגנטינה במקום

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 11:50

יותר מ-5,000 נשים הרות נכנסו לארגנטינה בחודשים האחרונים, רובן בשבועות האחרונים להריונן, על פי סוכנות ההגירה הלאומית: "הבעיה היא שהן מגיעות לארגנטינה, רושמות את התינוקות פה ואז עוזבות. הדרכונים שלנו נחשבים בטוחים ברחבי העולם"

יותר מ-5,000 נשים הרות נכנסו לארגנטינה בחודשים האחרונים, כולל 33 בטיסה אחת ביום חמישי. כל הנשים היו בשבועות האחרונים להריונן, על פי סוכנות ההגירה הלאומית. על פי הסברה, הנשים רוצות להבטיח שהתינוקות שלהן ייוולדו בארגנטינה כדי שיקבלו אזרחות ארגנטינאית.

על פי CNN, מספר הנשים שנכנסות לארגנטינה גדל באחרונה, ככל הנראה כתוצאה מהמלחמה באוקראינה.

מתוך 33 הנשים שהגיעו לבירת ארגנטינה בטיסה ביום חמישי, שלוש נעצרו בשל "מסמכים בעייתיים". שלוש נשים אחרות נעצרו יום קודם לכן, אמרה ראש סוכנות ההגירה פלורנסיה קרינאנו לעיתון "לה נסיון".

בווידאו: הבצא האוקראיני תוקף עמדות רוסיות בבחמוט/מערכת וואלה!
תקיפת טיל רוסי בחרקיב, אוקראינה. רויטרס
מתקפת טילים רוסיים בחקריב באוקראינב/רויטרס
נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס בטקס השבעת שר האוצר החדש בארמון הנשיאות בבואנוס איירס, 3 באוגוסט 2022. רויטרס
נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס, 2022/רויטרס

לדבריה, הנשים טענו בתחילה כי הן מגיעות למדינה כתיירות. "במקרים האלה זיהינו שהן לא הגיעו לכאן למטרות תיירות. הן הודו בכך בעצמן". עוד אמרה קרינאנו כי הנשים רצו שלילדים שלהן תהיה אזרחות ארגנטינאית. "הבעיה היא שהן מגיעות לארגנטינה, רושמות את התינוקות פה ואז עוזבות. הדרכונים שלנו נחשבים בטוחים ברחבי העולם. דרכון ארגנטינאי מפשר כניסה -171 מדינות ללא ויזה". אזרחות לילד מאיצה גם את התהליך בעבור ההורים לקבל אזרחות. עם דרכון רוסי, אפשר להיכנס כיום ללא ויזה ל-87 מדינות.

כריסטיאן רובייר, עורך הדין של שלוש הנשים שנעצרו ביום חמישי, אמר כי "נשים אלה לא ביצעו פשע, לא הפרו חוקי הגירה, והן מוחזקות באופן לא חוקי". במהלך סוף השבוע, הן שוחררו.


"תיירות לידות" של אזרחים רוסים בארגנטינה היא תופעה רווחית ומבוססת. אתר רוסי מציע חבילות שונות לאמהות מצפות שרוצות ללדת במדינה הדרום אמריקנית. האתר מציע שירותים כמו תוכניות לידה פרטיות, איסוף משדה התעופה, לימוד ספרדית והנחות בבתי החולים "הטובים בבירה", על פי BBC. מחיר החבילות נעים מ-5,000 דולר ל-15,000 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully