וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מציין 80 שנה לפריצת המצור על לנינגרד: "ניצחון באוקראינה הוא בלתי נמנע"

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 15:48

הכוחות הנאציים הטילו המצור על לנינגרד (כיום, סנט פטרסבורג) במלחמת העולם השנייה שהחל ב-1941 והסתיים ב-1944. הכוחות הסובייטים הצליחו לפתוח מסדרון יבשתי צר לעיר ב-18 בינואר 1943. פוטין אמר בנאומו כי נציגים של "מדינות אירופיות רבות" לקחו חלק במצור על לנינגרד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום לרגל השנה החדשה במטה המחוז הצבאי הדרומי ברוסטוב על הדון/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי "ניצחון באוקראינה הוא בלתי נמנע". בנאום טלוויזיוני לעובדים במהלך ביקור במפעל נשק בעיר הולדתו סנט פטרסבורג, אמר פוטין כי "הניצחון מובטח, אין לי שום ספק בנוגע לכך".

רוסיה מציינת היום 80 שנה לפריצת המצור על לנינגרד (כיום, סנט פטרסבורג) שהטילו הכוחות הנאציים במלחמת העולם השנייה. הכוחות הסובייטים הצליחו לפתוח מסדרון יבשתי צר לעיר ב-18 בינואר 1943.
הכוחות הנאציים צרו על העיר מ-8 בספטמבר 1941 ועד ל-27 בינואר 1944. 18 בינואר 1943 היתה נקודת מפנה בעבור בעלות הברית, כשהכוחות הסובייטיים שברו את המצור. זהו רגע משמעותי בניצחון של מוסקבה על הנאצים במזרח אירופה במלחמת העולם. עד היום, רוסיה מזכירה את מלחמתה נגד הנאצים כדי להצדיק את מלחמתה באוקראינה.

פוטין אמר בנאומו כי נציגים של "מדינות אירופיות רבות" לקחו חלק במצור על לנינגרד: "נציגים של מדינות אירופיות רבות לקחו חלק במצור על לנינגרד וביצעו פשעים. מעולם לא דיברנו על זה משום שהיה צורך בסובלנות ובסדר כדי לא לרוס את היחסים, לא להרוס את הרקע של היחסים שלנו. אך לא מדובר רק בחזית בלנינגרד, זה היה בכל מקום. זוכרים את החטיבה הכחולה ליד סטלינגרד (חטיבת מתנדבים ספרדים ממשטר העריץ פרנקו שהיתה חלק מהצבא הגרמני)".

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. טוויטר, אתר רשמי
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/אתר רשמי, טוויטר
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מארח את ראשי חבר המדינות בסנט פטרסבורג, 26.2.2022/רויטרס

פוטין אמר כי התעשייה הצבאית מגבירה את הייצור והיא אחת הסיבות לכך שרוסיה תנצח באוקראינה. לדבריו, תפוקת הציוד הצבאי הכוללת עולה, אף שהביקוש גובר בשל "המבצע הצבאי המיוחד".

"האחדות והלכידות של העם הרוסי, האומץ והגבורה של הלוחמים שלנו, וכמובן העבודה במתחם התעשייה הצבאית ומפעלים כמו שלכם יביאו את הניצחון", הוא אמר. לדבריו, חברות נשק רוסיות מייצרות את אותה כמות של טיילם נגד מטוסים כמו העולם כולו גם יחד, ופי שלושה מארצות הברית.

פוטין ביקר בעיר הצפון-מערבית כדי לציין את ההישג באנדרטה של מגני לנינגרד בטקס הנחת זר. החדשות על נאום של פוטין פורסמו לאחר שמזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי המלחמה באוקראינה "נכנסת לשלב מכריע".

רוסיה אמרה אתמול כי כוחות הצבא שלה יעברו "שינויים משמעותיים" ב-2023-2026. משרד ההגנה הרוסי אמר כי השינויים יקרו בזמן שרוסיה תגדיל את מספר חייליה ל-1.5 מיליון.

אולקסיי דנילוב, מזכיר מועצת הביטחון של אוקראינה, קרא בתגובה להאצת אספקת הנשק למדינה כדי להילחם במתקפה מחודשת של רוסיה. הוא הזהיר כי מתקפה כזאת עשויה לקרות ביום השנה לפלישה הרוסית ב-24 בפברואר 2022.

"אנחנו חייבים להתכונן לאירועים כאלה בכל יום. ואנחנו מתכוננים - השאלה הראשונה והאחרונה היא תמיד נשק, סיוע שיעזור לנו להביס את התוקף שפלש למדינה שלנו", הוא אמר. כוחות רוסיים ובלארוסיים עורכים תרגילים צבאיים משותפים בשטח בלארוס, מה שמוביל את אוקראינה לבצר את הגנותיה בגבול הצפוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully