וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: פוטין הוא פושע מלחמה, יש לערוך משפט בגין פשעי מלחמה

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 22:32

נשיא ארצות הברית אמר כי צפויות סנקציות נוספות נגד רוסיה. זאת, בתגובה לסערה שהתעוררה בעולם כתוצאה מתמונות הטבח בבוצ'ה. מוקדם יותר האשימה אוקראינה את רוסיה בהפרה של אמנת ז'נבה

גופות ברחובות בוצ'ה, אוקראינה, 4 באפריל 2022. רויטרס
העיר בוצ'ה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כינה היום (שני) את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פושע מלחמה" בתגובה לטבח בעיר בוצ'ה. הוא קרא לעריכת משפט בגין פשעי מלחמה והוסיף כי צפויות סנקציות נוספות נגד רוסיה.

במקביל, נציבת זכויות האדם של אוקראינה לודמילה דניסובה אמרה כי שבויי מלחמה אוקראינים ששבו מרוסיה טוענים כי היחס שקיבלו בשבי היווה הפרה של אמנת ז'נבה. לדבריה, כמה אסירים לשעבר דיווחו כי נכלאו במרתפים, לא קיבלו מזון ונאלצו לפשוט את מדיהם ולהישאר עירומים. התובעת הכללית האוקראינית אירנה ונדיקטובה הוסיפה כי פעולות רבות של הכוחות הרוסיים נחשבות פשעים נגד האנושות.

בווידאו: תיעוד קשה של גופות ברחובות העיירה האוקראינית בוצ'ה ששוחררה מידי הרוסים/צילום: רויטרס

הטבח בבוצ'ה: גופות מוטלות ברחובות

ולדימיר עומד ליד קבר האחים בעיר בוצ'ה, שבשולי קייב. הוא מחזיק את ראשו בידיו ומביט לשמיים. "אח שלי. חיפשנו אותן במשך זמן רב", הוא אומר ופורץ בבכי. אחיו, דמיטרי, על פי CNN, נעדר במשך שבוע - השכנים אמרו כי אולי הוא קבור בקבר האחים. "חשבנו שאתה בחיים", ולדימיר זועק.

בהמשך הרחוב אפשר לראות שתי גופות מוטלות ברחוב, ידיהן קשורות מאחור בעזרת בד לבן. הן נורו בפה. בסך הכל, גופות של כ-20 אזרחים התגלו במוטלות ברחוב בבוצ'ה על ידי הכוחות האוקראינים. על פי דיווח סוכנות הידיעות AFP, שלוש גופות היו שכובות באמצע הכביש וגופה נוספת היתה מוטלת בחצר בית.

דרכון אוקראיני פתוח נמצא על המדרכה ליד אדם שידיו קשורות מאחורי גבו. הגופות לא היו לבושות במדי צבא, כי אם בבגדים אזרחיים - מעילי חורף, ג'קטים, סוודרים, ג'ינס או מכנסי ריצה, מגפיים או סניקרס.

שתי גופות שכבו ליד זוג אופניים נטושים, דיווח ה"גרדיאן", כשגופה נוספת היתה מוטלת ליד מכונית מופצצת. כמה מהגופות היו מוטלות על המדרכה כשפניהן גלויות והגפיים שלהן מעוקמות באופן לא טבעי, אחרות שכבו עם הפנים לאדמה. פני המתים קיבלו מעין גוון לבן שעוותי, מה שמרמז על כך שהן נמצאות במצב זה כבר כמה ימים.

בתוך קבר האחים, הגופות נערמות אחת על השנייה, רובן אמנם בתוך שקיות פלסטיק שחורות, אך עדיין ניתן לראות חלקי גוף שונים מציצים מהשקיות - רק מעטות קבורות כראוי.

על פי CNN, לפחות 12 גופות הוטלו לקבר האחים אך לפי הראיות על הקרקע, נראה כי גופות נוספות קבורות מתחתן. אפשר גם לראות ידיים וחלקי גוף אחרים מציצים מבעד לאדמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמונת לוויין מראה סימנים ראשונים של חפירת קבר אחים בבוצ'ה, 10 במרץ 2022. רויטרס
קבר אחים בבוצ'ה/רויטרס

רצח מכוון של אזרחים

ראש העיר בוצ'ה האשים אתמול את הכוחות הרוסיים ברצח מכוון של אזרחים במהלך החודש שבו שלטו בעיר. הרוסים הכחישו את ההאשמות.

אנטולי פדורוק הוסיף כי הבד הלבן שבאמצעותו היו קשורות ידי הגופות היה הלבוש שהתושבים היו חייבים ללבוש בהוראת לוחמים תומכי רוסיה שהגיעו מצ'צ'ניה להילחם לצד הצבא הרוסי באוקראינה.

בוצ'ה נמצאת 37 ק"מ מצפון מערב לבירה קייב. אתמול ביקרו בה עיתונאים רבים, שנתקלו בבניינים הרוסים, רחובות מופגזים וגופות מוטלות בכל מקום. "הרוסים הוכיחו כי הם הורגים בכוונה אזרחים", אמר פדורוק.

מנגד, התובע הראשי של רוסיה הורה היום על פתיחתה של חקירה רשמית לגבי מה שהוא כינה "פרובוקציה" רוסית, לאחר שאוקראינה האשימה את הצבא הרוסי בטבח בבוצ'ה. "אוקראינה מפיצה מידע כוזב בכוונה תחילה" על הצבא הרוסי בבוצ'יה, הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully