וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקפת החורף החדשה של רוסיה": עשרות טילים נורו לעבר אוקראינה

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 11:22

רוסיה שיגרה אתמול עשרות טילים ומל"טים לעבר אוקראינה במתקפה האווירית הנרחבת ביותר מזה שבועות. במזרח אוקראינה עדים ל"הסלמה מקסימלית" ובמערב חוששים מהתוכניות של הקרמלין לציון שנה למלחמה ב-24 בפברואר. הנשיא ביידן יגיע לביקור בפולין ב-20 בפברואר לדון במצב

בווידאו: ארצות הברית תשלח טנקי אברמס לאוקראינה/רויטרס

רוסיה תקפה הלילה (שישי) תשתיות ברחבי אוקראינה באמצעות יותר ממאה מל"טים, טילים ופצצות, בזמן שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שב מביקור בן שלושה ימים באירופה, שבו ביקש מבעלות בריתו לשלוח עוד נשק למדינה, ובמיוחד מטוסי קרב.

המתקפה האווירית הגדולה אמש היתה הנרחבת ביותר מזה שבועות. הלחימה בקרקע התעצמה גם כן בשבועות האחרונים, במה שהאוקראינים מכנים מתקפת חורף חדשה. הרוסים מנסים לשבור את ההגנות ליד העיר קרמינה, אמר ביום חמישי מושל לוהנסק האוקראיני. סרחי האידי אמר לטלוויזיה האוקראינית כי כוחות רוסיים מנסים להתקדם וכי בשטח חלה "הסלמה מקסימלית". עם זאת, לדבריו, המתקפה לא השיגה תוצאות עד כה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, 8 בפברואר 2023. Peter Nicholls, רויטרס
הנשיא זלנסקי בביקור בבריטניה/רויטרס, Peter Nicholls
מל"ט איראני בשירות רוסיה הופל באוקראינה 13 בספט 2022. רויטרס
מל"ט איראני/רויטרס

ממשלות במערב סבורות כי רוסיה מתכננת מתקפה נרחבת על אוקראינה, אולי כבר בשבוע הבא, לפני יום השנה לפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר. היעד העיקרי על פי הסברה הוא חבל דונבס, כולל לוהנסק, שנמצאת בשליטה חלקית של אוקראינה.

מועד המתקפה לא ידוע. מקורות בממשלת אוקראינה אמרו כי התרחיש יכלול מתקפות טילים בליסטיים על ערים גדולות, כולל קייב, וניסיון לבודד את מזרח המדינה על ידי הפצצה של גשרים והתקדמות בקשת נרחבת מצפון לדרום. הכוחות הרוסיים קיבלו תגבור לאחר שהכוחות האוקראיניים השתלטו על מחוז חרקיב והתקדמו על לוהנסק בסתיו, וכעת הם נעים לאורך החזית ממערב לערים סבטובה וקרמינה, כחלק מהמתקפה הגדולה.

חיל אוויר האוקראיני תיאר את המתקפה האווירית אמש כ"מתקפה מסיבית" ואמר כי נורו 71 טילי שיוט, שבעה מל"טים איראניים ו-35 טילי S-300. אוקראינה מסרה כי יירטה 61 טילים וחמישה מל"טים, אך אין לה יכולת ליירט את טילי S-300.

עוד בוואלה!

אוקראינה: רוסיה מעצימה מתקפות בחזית המזרחית

לכתבה המלאה
בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

לדברי האוקראינים, שני טילים רוסיים שנורו אמש מספינות בים השחור, חצו את המרחב האווירי של רומניה, מדינת החברה בנאט"ו ומולדובה, שאינה חברה בברית הצבאית. רומניה הכחישה את הדיווח.

ראש ממשלת מולדובה נטליה גבריליצה הודיעה אתמול כי היא מתפטרת לאחר 18 חודשים בתפקיד, בשל שינוי בצמרת ההנהגה שנגרם בשל המלחמה, לדבריה. הנשיא ג'ו ביידן יגיע לביקור בפולין ב-20 בפברואר, הודיע הבית הלבן אתמול לקראת ציון שנה למלחמה.

לאחר שגייסה 300 אלף אנשים לצבאה בסתיו האחרון, לרוסיה יש כעת כ-150 אלף חיילים באוקראינה, לדברי פרשנים. היא עשויה לשלוח עוד, אך רבים מהם חסרי ניסיון או מוטיבציה להילחם. בארצות הברית מעריכים כי 200 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה במהלך המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully