וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אוקראינה תקפה בסיסי חיל אוויר בשטחנו; לא רואים סיכוי למו"מ כעת

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 12:04

רוסיה אישרה כי מל"טים פגעו בבסיס חיל האוויר אנגלס, שם נמצא צי גדול של מפציצים, ובריאזאן, המרוחקת כמה שעות ממוסקבה. קייב לא נטלה אחריות על המתקפה אך חגגה אותן: "הרוסים לעתים תכופות מעשנים במקומות שבהם אסור לעשן"

הקרמלין אמר היום (שלישי) כי הסכים עם ארצות הברית לגבי הצורך בשלום בר קיימא באוקראינה, אך אינה רואה סיכוי למשא ומתן כעת. שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן אמר בראיון ביום שני כי העימות עם באוקראינה "יסתיים כמעט בוודאות בדיפלומטיה" ובמשא ומתן וכי יש צורך ב"שלום צודק ובר קיימא".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בתגובה כי "התוצאה צריכה להיות שלום בר קיימא - אבל איננו רואים סיכוי לכך ברגע זה".

נמל תעופה שלישי ברוסיה הותקף היום (שלישי), יממה לאחר שאוקראינה תקפה ככל הנראה בעומק רוסיה שני שדות תעופה אחרים. גורמים רשמיים בעיר הרוסית קורסק פירסמו הבוקר תמונות של עשן שחור מיתמר לאחר מתקפה. לדברי המושל, מכלית נפט עלתה באש במתקפה אך אין נפגעים.

אתמול רוסיה אישרה כי מל"טים מהעידן הסובייטי, לטענתה, פגעו בבסיס חיל האוויר אנגלס, שם נמצא צי גדול של מפציצים, ובריאזאן, המרוחקת כמה שעות ממוסקבה. קייב לא נטלה אחריות על המתקפה אך חגגה אותן. "אם רוסיה מעריכה שהתקריות היו מתקפה מכוונת, אז היא תבין שמדובר בכישלון האסטרטגי המשמעותי ביותר מאז הפלישה לאוקראינה", אמר משרד ההגנה הבריטי. "שרשרת הפיקוד הרוסית בוודאי תרצה לזהות ולהטיל סנקציות חמורות על קצינים רוסים שאחראים לתקריות האלה".

משרד ההגנה הרוסי אמר כי שלושה אנשים נהרגו במתקפות בריאזאן. המשרד אמר כי מדובר במתקפות טרור. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי המל"טים שהיו מעורבים בתקיפה שלשום שוגרו משטח אוקראינה, ולפחות אחת המתקפות יצאה לפועל בסיוע של כוחות מיוחדים שהיו קרובים לבסיס.

צילומי לוויין של בסיס חיל אוויר ברוסיה שהותקף על ידי מל"טים אוקראיניים. טוויטר, צילום מסך
צילומי לוויין של תקיפת בסיס חיל אוויר/צילום מסך, טוויטר

הפיצוץ בבסיס אנגלס

מפציצים רוסיםTu-95 and Tu-160  בבסיס חיל האויר אנגלס במערב רוסיה. טוויטר, צילום מסך
מפציצים רוסיים/צילום מסך, טוויטר

שר ההגנה האוקראיני, אלסקיי רזניקוב, התלוצץ כי הפיצוצים בבסיסים נגרמו בשל סיגריות. "הרוסים לעתים תכופות מעשנים במקומות שבהם אסור לעשן", הוא אמר. פרשנים רוסים כתבו ברשתות חברתיות כי אם אוקראינה מסוגלת לפגוע כל כך עמוק בשטח רוסיה, היא אולי יכולה לפגוע במוסקבה. "היכולת של הצבא האוקראיני להגיע למטרות צבאיות עמוק בשטח הפדרציה הרוסית היא סמלית וחשובה", אמר סרהיי זגורטס, אנליסט צבאי אוקראיני, לאתר "אספרסו טיוי".

רוסיה הגיבה למתקפת המל"טים ב"מתקפה מסיבית על מערכת השליטה הצבאית" של אוקראינה. טילים הרסו בתים וניתקו את החשמל ברחבי המדינה. חיל האוורי האוקראיני אמר כי יירט כ-60 טילים. לפחות ארבעה אזרחים אוקראינים נהרגו במתקפות.

ארצות הברית הודיעה כי תכנס פגישה וירטואלית ביום חמישי עם בכירים בתעשיית הנפט והגז כדי לדון בדרכים לסייע לתשתיות האנרגיה האוקראיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully