וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מגנה את הטבח בבוצ'ה; לפיד: "פשע מלחמה"

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 11:05

שר החוץ פרסם הודעת גינוי על הטבח בעיירה הסמוכה לקייב, בה נמצאו עד כה יותר מ-400 גופות. "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום. פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות"

בווידאו: תיעוד קשה של גופות ברחובות העיירה האוקראינית בוצ'ה ששוחררה מידי הרוסים/צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד גינה היום (ראשון) את הטבח בעיירה בוצ'ה, הסמוכה לקייב. "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

בכיר ישראלי אמר לוואלה! כי בישראל המתינו כמה שעות עד פרסום הגינוי לטבח בבוצ'ה כדי לוודא שהתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות בשעות הבוקר אותנטיות ולא חלק מנסיון ללוחמה פסיכולוגית. משרד החוץ פנה לכמה מדינות במערב כדי לבדוק אם יש להן ראיות לכך שבוצע טבח ושהתמונות אותנטיות. התשובה שהגיעה מכמה מדינות מערביות היתה חיובית בתוספת הערכה שבימים הקרובים יתגלו מקרים דומים באזורים נוספים באוקראינה מהם נסוגו הכוחות הרוסיים. הבכיר הישראלי ציין כי התהליך נמשך כמה שעות ולכן עבר זמן עד פרסום הודעת הגינוי הישראלית.

נזקי התקיפה הרוסית בבוצ'ה אוקריאנה 3 באפריל 2022. רויטרס
גופות בבוצ'ה, היום/רויטרס
נזקי התקיפה הרוסית בבוצ'ה אוקריאנה 3 באפריל 2022. AP
גופות בבוצ'ה, היום/AP
נזקי התקיפה הרוסית בבוצ'ה אוקריאנה 3 באפריל 2022. רויטרס
מעמיסים גופות בבוצ'ה, היום/רויטרס
נזקי התקיפה הרוסית בבוצ'ה אוקריאנה 3 באפריל 2022. AP
קבר אחים בבוצ'ה, היום/AP

התובעת הכללית של אוקראינה אירינה ונדיקטובה אמרה לערוץ טלוויזיה במדינה כי תובעים שחוקרים פשעי מלחמה אפשריים על ידי רוסיה מצאו 410 גופות בעיירה בוצ'ה, הסמוכה לקייב. עוד מסרה התובעת כי מתוך אותן גופות, 140 נבדקו.

רוסיה מצידה מכחישה את ההאשמות של אוקראינה לפיהן הרגה אזרחים בבוצ'ה. משרד ההגנה הרוסי אמר בהצהרה כי צילומים ותצלומים המציגים גופות הם "עוד פרובוקציה אוקראינית". עוד הוסיף המשרד כי כל יחידות הצבא הרוסי עזבו את העיירה ב-30 במרץ.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מה שמתרחש כעת במדינה הוא "רצח עם". עוד הוסיף הנשיא ואמר שכל מי שאחראי לפשעי רוסיה באוקראינה צריך להיענש, כולל אלה שנתנו פקודות.

בריטניה וגרמניה טענו כי המתקפות של רוסיה על אזרחים באוקראינה חייבות להיחקר כפשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully