וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אוקראינים: שגריר ישראל זומן לבירור כי הממשלה לא מיישמת את הבטחותיה

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 23:38

סגן שר החוץ האוקראיני אמר כי לא חלה התקדמות בערבויות להלוואות ובקליטת החיילים הפצועים. סגן השר גם מתח ביקורת על כך שישראל מבקשת מקייב להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור, אך לא עושה זאת עם "כוח ואגנר". בישראל טוענים כי מדובר בשיחה רגילה ולא בשיחת בירור

שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא אוקראינה בקייב/יוסי פונס, לע"מ

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי זומן היום לשיחת בירור במשרד החוץ בקייב, שבמהלכה מחו בפניו על כך שישראל עדיין לא יישמה חלק גדול מההבטחות שניתנו לאוקראינה במהלך ביקורו של שר החוץ אלי כהן במדינה לפני כחודש, כך לפי מקורות אוקראינים.

שר החוץ אלי כהן עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, בביקור בקייב, אוקראינה, 16 בפברואר 2023. שלומי אמסלם, משרד החוץ, לשכת העיתונות הממשלתית
שר החוץ אלי כהן עם השגריר מיכאל ברודסקי בעת ביקור השר באוקראינה, 16 בפברואר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם, משרד החוץ

למה זה חשוב:

  • ביקורו של שר החוץ אלי כהן בקייב ושורת ההבטחות שנתן בפגישה עם שר החוץ ולבה ועם הנשיא זלנסקי נועדו לאותת על הגברת התמיכה הישראלית באוקראינה. עם זאת, זימון השגריר לשיחה מעיד כי חוסר שביעות הרצון בצד האוקראיני לגבי מדיניות ישראל עדיין נמשך.

עוד בוואלה!

לראשונה מתחילת המלחמה: ישראל נתנה רשיונות ייצוא למכירת מערכת הגנה מכטב"מים לאוקראינה

לכתבה המלאה
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
מטה כוח ואגנר. ישראל מסרבת להכריז עליו כעל ארגון טרור/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • סגן שר החוץ האוקראיני לענייני המזרח התיכון מקסים סובח אמר לשגריר הישראלי כי עד כה לא חלה כל התקדמות במתן הערבויות להלוואות בסך 200 מליון דולר שישראל הבטיחה לספק לאוקראינה וכן בכל הנוגע לקליטת מספר גדול יותר של חיילים אוקראינים פצועים לטיפולים שיקומיים בבתי חולים בישראל.
  • סובח אמר לשגריר הישראלי כי בשעה שישראל מבקשת שאוקראינה תכריז על משמרות המהפכה האיראנים כארגון טרור, ממשלת ישראל מסרבת להיענות לבקשתה של אוקראינה להכריז על "כוח ואגנר" הרוסי כארגון טרור.
מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
כתב"מ איראני בשמי קייב/רויטרס

תמונת המצב:

  • בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי ערב ביקורו של שר החוץ כהן בקייב ישראל אישרה מתן שני רשיונות ייצוא ביטחוני לאוקראינה כדי לאפשר לקדם עסקאות אפשריות למכירת מערכות הגנה מכטב"מים. זו היתה הפעם הראשונה בה ישראל נתנה רשיונות ייצוא ביטחוני לאוקראינה מאז הפלישה הרוסית למדינה לפני כשנה.

מה הם אומרים:

  • במשרד החוץ טרם השיבו לבקשה לתגובה.
  • בכיר במשרד החוץ אמר כי הפגישה בין השגריר הישראלי לסגן שר החוץ האוקראיני היתה פגישה רגילה ולא שיחת בירור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully