וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכניות קרב סודיות של הצבא האוקראיני הודלפו ברשתות"

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 11:46

על פי "ניו יורק טיימס", תוכניות חסויות של נאט"ו וארצות הברית שככל הנראה מפרטות את המוכנות הקרבית של אוקראינה ואת ההכנות למתקפה מתקרבת נגד רוסיה, הודלפו או נגנבו והופצו ברשת החברתית השבוע

תוכניות חסויות שככל הנראה מפרטות את המוכנות הקרבית של אוקראינה ואת ההכנות למתקפה מתקרבת נגד רוסיה, הודלפו או נגנבו והופצו ברשת החברתית השבוע, כך על פי דיווח אמש (חמישי) ב"ניו יורק טיימס". בדיווח נכתב כי מדובר ב"תוכניות סודיות של נאט"ו ושל ארצות הברית".

מסמך אחד מפרט את שיעור ההוצאות של מערכות הארטילריה HIMARS שמספקת ארצות הברית, שנחשב מידע חסוי ביותר, בעוד המסמך השני מתאר את מצבן של תריסר חטיבות לחימה אוקראיניות, כולל ציוד ותאריכים לגבי המוכנות שלהן, נכתב בדיווח.

המסמכים הופצו בטוויטר ובטלגרם. "אנחנו מודעים לדיווחים על הפוסטים ברשת החברתית ובודקים את המצב", אמר דובר של הפנטגון ל"ניו יורק טיימס".

חיילים אוקראינים בבחמוט. GettyImages
חיילים אוקראינים בבחמוט/GettyImages

ואולם, מומחים מזהירים כי המסמכים, שנראים אותנטיים, אולי שונו למטרות תעמולה. שקופית אחת, ככל הנראה ממצגת, מספקת הערכה של חיילים רוסים שנהרגו באוקראינה - 17,500 - נתון נמוך בהרבה מהערכות במערב. משרד ההגנה הסריטי העריך לדוגמא בפברואר כי 40 אלף - 60 אלף חיילים רוסים נהרגו במלחמה מאז החלה בפברואר 2022.

"ניכר שהמסמכים זויפו", כתב בפוסט מייקל וייס, מומחה לרוסיה וכתב בכיר ב"יאהו ניוז". "עדיין, חבל שהם הודלפו - או נגנבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully