וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ברוסיה: זאת המתנקשת בבלוגר תומך הפלישה לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 14:49

דריה טרפובה, ילידת 1997, היא החשודה ברצח ולאדלן טטרסקי אמש בבית קפה בסנט פטרסבורג. היא ובעלה נצערו בעבר על השתתפות בעצרות נגד המלחמה באוקראינה. על פי דיווחים, היא נעצרה, אך בעלה נעלם

הבלוגר הצבאי ולדלן טטרסקי נהרג מפיצוץ בבית קפה בסנט פטרסבורג, בו נשא הרצאה./טוויטר

משרד הפנים הרוסי פירסם הלילה (שני) כי דריה טרפובה - שעל פי התקשורת המקומית היא החשודה ברצח הבלוגר הרוסי ולאדלן טטרסקי, תומך הפלישה הרוסי לאוקראינה - לרשימת המבוקשים שלו, כך דיווחה סוכנות הידיעות Interfax.

הוועדה הלאומית נגד טרור של רוסיה האשימה את שירותי המודיעין האוקראיני בכך שאירגנו את ההתנקשות, כך דיווח העיתון "קומרסאנט". טטרסקי, ששמו האמיתי מקסים פומין, נהרג בפיצוץ אתמול בבית קפה בסנט פטרסבורג; מספר הפצועים עלה ל-30. סוכנות הידיעות TASS דיווחה כי הוועדה האשימה גם את הארגון שהקים מתנגד המשטר אלכסיי נבלני בסיוע למתנקשת.

טטרסקי, ששמו האמיתי הוא מקסים פומין, היה בלוגר ופעיל ברשתות החברתיות. על חשבון הטלגרם שלו מנויים יותר מחצי מיליון עוקבים. בספטמבר הוא הוזמן כאורח כבוד לקרמלין, עם אחרים, כדי לציין את הסיפוח. הוא נודע כבעל אמירות קיצוניות במיוחד ביחס לפלישה הרוסית והסיפוח של חלקים מאוקראינה לרוסיה. באחד הסרטונים שהפיץ הוא נשמע אומר: "נביס את כולם, נהרוג את כולם, נשדוד מכולם את מה שאנחנו צריכים. הכול יהיה כמו שאנחנו נרצה".

החוקרים של מות הבלוגר אמרו מאוחר יותר כי יש חשודה נוספת בהתנקשות, ששמה מריה ואראן, בת 40. על פי דיווחים, היא נפצעה בפיצוץ בבית הקפה.

בווידאו: בית הקפה בסנט פטרסבורג, שבו נהרג בלוגר רוסי בפיצוץ/רויטרס

ההודאה באשמה של טרפובה:

המעצר של טרפובה

טרפובה מגיעה לבית הקפה עם הפצצה:

דריה טרפובה. טלגרם, צילום מסך
דריה טרפובה/צילום מסך, טלגרם
דריה טרפובה. טוויטר, צילום מסך
דריה טרפובה/צילום מסך, טוויטר
דריה טרפובה. טוויטר, צילום מסך
דריה טרפובה/צילום מסך, טוויטר
דמיטרי ריילוב, הבעל של דריה טרפובה, שחשודה בהתנקשות בבלוגר רוסי פרו המלךחמה באוקראינה. טוויטר, צילום מסך
הבעל של דריה טרפובה/צילום מסך, טוויטר
ולאדלן טטרסקי, בלוגר רוסי אנטי אוקראיני שנהרג בפיצוץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ולאדלן טטרסקי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התקשורת הרוסית טוענת כי טרפובה הביאה קופסה שהכילה חומר נפץ לפגישה עם טטרסקי. תמונתה הופצה ברשתות, אך משרד הפנים הרוסי לא התייחס לדיווחים על רצח טטרסקי באתרו הרשמי, שמראה כי טרפובה הוכנסה לרשימת המבוקשים. על פי Interfax, טרפובה כבר הובאה בפני החוקרים, אך דבר מעצרה לא קיבל אישור רשמי.

בסרטונים שהועלו לערוץ SHOT באפליקציית טלגרם, טרפובה נראית נכנסת לבית קפה שבו טטרסקי נתן הרצאה, עם קופסה שבה פסל ראש קטן שלו עשוי מגבס, שהכיל כנראה חומר נפץ.

על פי Interfax, טרפובנה נולדה ב-1997. בפברואר 2022, היא ובעלה נעצרו בגין השתתפות בעצרות נגד המלחמה באוקראינה והעבירו כסף לפעילים אוקראינים. כמה מקורות כתבו כי טרפובה למדה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סנט פטרסבורג.

מוקדם יותר, דיווח העיתון Glavny Regionalny כי החוקרים ביצעו חיפוש בביתה של טרפובה. בעלה, דמיטרי ריילוב, נמצא גם כן תחת חקירה - אך הוא נעלם ומיקומו לא ידוע. לא ידוע גם אם הוא נכח אתמול בבית הקפה, אם כי על פי דיווח של אתר Baza, הוא לא היה בעת הפיצוץ במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully