וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בתו של "המדריך הרוחני לפלישה לאוקראינה" נהרגה בפיצוץ רכב

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 17:17

בתו של אלכסנדר דוגין, המכונה "המוח של פוטין" ו"פשיסט רוסי", נסעה במכונית שהתפוצצה ונהרגה במקום. לפי הדיווחים אביה היה אמור לנסוע עמה אך לבסוף נסע לבדו - וחזה ברכב שעלה בלהבות. דריה דוגינה היתה עיתונאית שתמכה בפלישה לאוקראינה ואף הוטלו עליה סנקציות

דריה דוגינה, בתו של פילוסוף רוסי בשם אלכסנדר דוגין, יועצו הקרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נהרגה הלילה (שבת) כשהמכונית שבה נסעה התפוצצה במוסקבה, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות TASS.

אנדריי קרסנוב, ראש תנועת "האופק הרוסי" ומכר קרוב של המשפחה, אמר לסוכנות הידיעות שדוגינה נהרגה כשמכונית שבה נסעה עלתה באש בעקבות פיצוץ. כשדוגינה "הסתובבה בכביש המהיר סמוך לכפר בולשייה ויאזמני, אירע פיצוץ, המכונית מיד עלתה באש. הלהבות אפפו את המכונית. היא איבדה שליטה משום שנהגה במהירות גבוהה ואז פשוט עפה לצד השני של הכביש", הוא הוסיף.

קרסנוב אמר כי הכיר את דוגינה באופן אישי והמכונית שבה נסעה היתה שייכת לאביה, ככל הנראה המטרה האמיתית של הפיצוץ. "זאת היתה המכונית של אביה. דאשה נוהגת במכונית אחרת, אך היום נסעה במכונית שלו, ואלכסנדר נסע בנפרד".

אוקראינה הכחישה מעורבות במוות על רקע חשש לעלייה במתיחות. היועץ הבכיר של הנשיא זלנסקי, מייכיילו פודולייאק, אמר כי "אני מאשר שכמובן לאוקראינה לא היה כל קשר לתקרית משום שאיננו מדינה פושעת, כמו הפדרציה הרוסית, ואיננו מדינת טרור".

דריה דוגין ואביה אלכסנדר בפיצוץ שבו נהרגה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
דריה דוגינה ואלכסנדר דוגין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דוגין הוא סופר ואיש רוח ימני קיצוני, שעומד מאחורי "המדריך הרוחני" לפלישת רוסיה לאוקראינה. ככל הנראה ההשפעה שלו על פוטין היא משמעותית והוא מתואר פעמים רבות "המוח של פוטין". הוא ידוע בתור מחזיק בהשקפה לאומית קיצונית לגבי המקום של רוסיה בעולם. הוא תואר כ"פשיסט רוסי" שסייע לעצב את מדיניות החוץ של פוטין שקוראת להתרחבות.

דוגינה נולדה ב-1992 ולמדה פילוסופיה באוניברסיטת מוסקבה, על פי TASS. במרץ 2022, משרד החוץ ומשרד האוצר האמריקניים הטילו סנקציות על דוגינה בשל תרומתה למאמר באתר United World International שבו נכתב כי יש להשמיד את אוקראינה אם תתקבל כחברה בנאט"ו. דוגינה היתה העורכת הראשית של האתר.

היא נהגה להביע את תמיכתה במלחמה של רוסיה נגד אוקראינה. כשהראיות החלו להיערם בנוגע לפשעי המלחמה שביצעה רוסיה בבוצ'ה, דוגינה טענה בראיון כי טבח האזרחים מבוים וכי ארצות הברית בחרה בעיר משום שבאנגלית השם שלה נשמע כמו "קצב" (butcher).

גם על דוגין הוטלו סנקציות אמריקניות בשל חצי האי קרים. ב-2015, הממשלה האמריקנית הענישה אותו על כך "שאיים על השלום והביטחון" באוקראינה. בדוח של משרד האוצר האמריקני אמר כי דוגין היה המנהיג של איגוד הנוער היורו-אסייתי ש"מגייס אנשים עם רקע צבאי להילחם למען הרפובליקה העממית של דונצק".

דוגין הוא גם בעל השליטה ב"גיאופוליטיקה", אתר שמשמש פלטפורמה ללאומנים קיצונים רוסים. בדוח של משרד האוצר האמריקני הוזכר מאמר מפברואר 2022 ש"מאשים את ארצות הברית ונאט"ו בפרובוקציה שהובילה למלחמה עם רוסיה".

דניס פושילין, מנהיג דונצק הפרו רוסית, האשים את "הטרוריסטים של המשטר האוקראיני" בפיצוץ וכתב בטלגרם כי הם ניסו "להרוג את אלכסנדר דוגין אך פוצצו את בתו". לדבריו, "היא היתה בחורה רוסית אמיתית".

ערוצי טלגרם ודפי רשתות חברתיות האשימו את אוקראינה בפיצוץ וקראו לרוסיה "לנקום" את המוות של דוגינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully