וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אוקראינה ניסתה להתנקש בפוטין בקרמלין עם מל"טים - "שומרים את הזכות להגיב"

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 17:33

"ביום רביעי בלילה, המשטר בקייב ניסה לתקוף באמצעות מל"טים את מקום משכנו הרשמי בקרמלין של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", נאמר בהצהרה. "שני מל"טים כוונו לקרמלין. כתוצאה מפעולות מתוזמנות היטב של הצבא והשירותים המיוחדים והשימוש במערכות רדאר, כלי הטיס נהרסו"

רוסיה האשימה היום (רביעי) את אוקראינה בשיגור מתקפת מל"טים על הקרמלין במוסקבה שמטרתה היתה להתנקש בחייו של הנשיא ולדימיר פוטין. על פי ערוץ RT, "זאת היתה פעולת טרור מתוכננת". הקרמלין הזהיר גם כי רוסיה שומרת את הזכות להגיב.

הקרמלין הוסיף כי פוטין לא היה במשכנו הרשמי בעת המתקפה. על פי סוכנות הידיעות RIA, פוטין עבד באותה עת בנובו אוגאריובו מחוץ למוסקבה. עוד דווח כי תהלוכת "יום הניצחון" ב-9 במאי במוסקבה תתקיים כרגיל. יום הניצחון במלחמת המולדת הגדולה" הוא היום שבו חגגו בברית המועצות, וממשיכים לחגוג במדינות ברית המועצות לשעבר, את הניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית בהחזית המזרחית במלחמת העולם השנייה. התאריך המציין את יום כניעת גרמניה הנאצית לפי שעון מוסקבה.

לא היו נפגעים ולא נגרם נזק במתקפה של שני מל"טים, נמסר מהקרמלין, על פי סוכנות הידיעות "אינטרפקס". "ביום רביעי בלילה, המשטר בקייב ניסה לתקוף באמצעות מל"טים את מקום משנו הרשמי בקרמלין של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", נאמר בהצהרה. "שני מל"טים כוונו לקרמלין. כתוצאה מפעולות מתוזמנות היטב של הצבא והשירותים המיוחדים והשימוש במערכות רדאר, כלי הטיס נהרסו".

הקרמלין הוסיף כי לוח הזמנים של פוטין לא השתנה בעקבות התקרית בלילה. סרטון שהועלה לרשתות החברתיות הראה עשן מיתמר מעל הקרמלין.

אוקראינה הכחישה את הדיווח ואמרה כי אין לה מידע על מתקפת המל"טים על הקרמלין. ארצות הברית עדיין לא הצליחה לאשר את טענות רוסיה לגבי ניסיון ההתנקשות, אמר גורם אמריקני.

תיעוד מתקפת המל"טים של אוקראינה בקרמלין ברוסיה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רגע הפגיעה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מתקפת המל"טים של אוקראינה בקרמלין ברוסיה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רגע הפגיעה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עשן מיתמר מעל הקרמלין

רגע פגיעת המל"ט, על פי רוסיה

בשבוע שעבר דווח כי השירות החשאי האוקראיני ניסה להתנקש בחייו של פוטין באמצעות "מל"ט קמיקזה" ("מל"ט מתאבד"). על פי היומון הגרמני "בילד", ניסיון ההתנקשות נכשל, אך נשמר בסוד על ידי הרשויות ברוסיה.

על פי העיתון הגרמני, מל"ט UJ-22 אוקראיני המריא מאוקראינה ביום ראשון אחר הצהריים. מדובר במל"ט האוקראיני המתקדם ביותר של קייב לטווח בינוני של עד 800 קילומטר. המטרה היתה ככל הנראה פארק תעשייה חדש שנבנה ליד מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully