וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המשאית בפיגוע הדריסה בניו יורק ב-2017 ירצה 260 שנה בכלא

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 14:59

סייפולו סייפוב, מהגר אוזבק שנשבע אמונים לדאעש, הרג שמונה בני אדם כשדרס עם משאיתו הולכי רגל ורוכבי אופניים ברחוב במנהטן ב-2017. סייפוב ירצה את עונשו בכלא באבטחה גבוה בקולורדו, היכן שהאסירים נמצאים בתאיהם 23 שעות ביום.

הגבר שהיה אחראי לפיגוע הטרור בקטלני ביותר בניו יורק מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, ימות בכלא בעודו מרצה כמה וכמה עונשי מאסר עולם. לפני הקראת גזר הדין, הנאשם פנה לבית המשפט והילל את דאעש.

סייפולו סייפוב, מהגר אוזבק שנשבע אמונים לדאעש, הרג שמונה בני אדם כשדרס עם משאיתו הולכי רגל ורוכבי אופניים ברחוב במנהטן ב-2017. נגזרו עליו 10 עונשי מאסר עולם - שמונה מהם במקביל - ועוד 260 שנה, והוא לא ישוחרר לעולם. בהשמעת גזר הדין, נאמר כי הוא "הרס כל כך הרבה חיים" - אך סייפוב לא הפגין צער או חרטה על מעשיו במהלך המשפט.

משפחות של קורבנות ושורדים התעמתו אם סייפוב אתמול (רביעי) בבית המשפט והשופט ציין את העבודה שאין בו חרטה. על סייפוב לא נגזר עונש מוות משום שחבר המושבעים לא הגיע להסכמה פה אחד בנוגע לעונש זה. סייפוב ירצה את עונשו בכלא באבטחה גבוה בקולורדו, היכן שהאסירים נמצאים בתאיהם 23 שעות ביום.

סייפוב הגיע בגיל 29 לארצות הברית באופן חוקי מאוזבקיסטן ב-2010. לפני שדרס את הקורבנות, הוא צעק "אלוהים הוא גדול" בערבית ולאחר מכן, נורה על ידי המשטרה ונעצר. הוא פונה לבית חולים לאחר פציעתו.

על פי הרשויות, הוא פעל לבדו, ולא ידוע על שום שיוך ארגוני שלו. עם זאת, שני גורמים רשמיים סיפרו ל"ניו יורק טיימס" כי חוקרי הפיגוע גילו פתקים ליד הרכב המסחרי שבו השתמש המחבל, ובהם הערות בכתב יד בערבית שמצביעות על נאמנות לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

חמישה מההרוגים היו תיירים מארגנטינה, קורבן נוסף היתה אישה מבלגיה. שני אמריקנים, מהנדס תוכנה ועובד מגזר הפיננסים, נהרגו גם כן, ו-12 בני אדם נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully