וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגיש טוב לגבי מה שעשיתי": המחבל ממנהטן מואשם ברצח למען דאעש

2.11.2017 / 5:52

סייפולו סייפוב, שדרס שמונה אנשים, הואשם בשורת עבירות טרור והובל לבית המשפט כשהוא על כיסא גלגלים.הוא שאב השראה מאלפי תמונות וסרטים של הארגון, ותכנן את המתקפה במשך שנה. טראמפ: "יש להטיל עליו עונש מוות"

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

סייפולו סייפוב, המחבל האוזבקי שביצע את פיגוע הדריסה במנהטן שבו נהרגו שמונה בני אדם, הובא הלילה (חמישי) לבית משפט פדרלי בניו יורק, כשהוא אזוק ועל כיסא גלגלים, כתוצאה מהירי של השוטר שבלם אותו. סייפוב, בן 29, מואשם בשורת עבירות טרור, כולל סיוע לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ובנהיגה פרועה והרסנית.

סייפוב אמר לחוקרים שהוא שאב השראה מסרטי וידאו של המדינה האסלאמית, ובמיוחד מכאלה שבהם מופיע מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, קורא למוסלמים בארצות הברית לבצע פיגועים. הוא אמר לחוקרים שהוא "מרגיש טוב לגבי מה שעשה", ואף שאל אם יורשה לתלות את דגל דאעש בחדרו בבית החולים.

בעקבות זאת, כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי יש לגזור עונש מוות על המחבל, שביצע את הפיגוע הקטלני ביותר בניו יורק מאז מתקפת 11 בספטמבר. טראמפ קרא לבטל את הגרלת הוויזות בעקבות הפיגוע ובממשל שוקלים להכניס את אוזבקיסטן לצו ההגירה.

עוד בנושא:
טרור במנהטן: 8 נרצחו ו-11 פצועים באירוע דריסה; הנהג נעצר
מהגר אוזבקי שנשבע אמונים לדאעש: זהו המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן
טראמפ על הפיגוע בניו יורק: "הרשויות עוקבות מקרוב - לא בארה"ב!"

סייפולו סייפוב, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בניו יורק, מובל בכיסא גלגלים לבית משפט, 2 בנובמבר 2017. רויטרס
איור של סייפוב מבית המשפט/רויטרס

בבית המשפט אמרו החוקרים כי סייפוב, שהגיע לארצות הברית ב-2010, החל לתכנן את המתקפה כבר לפני שנה. לפי כתב האישום, הוא החליט לבצע את הפעולה באמצעות משאית "כדי לגרום לנזק מקסימלי לאזרחים", וכי החליט לבצע את הפיגוע בליל כל הקדושים כיוון שהאמין שכך יהיו יותר אזרחים ברחובות.

בחיפוש במכשיר הסלולרי של המחבל נמצאו כ-3,800 תמונות המזוהות עם דאעש, לרבות סמל הארגון ותמונות של אל-בגדאדי. בנוסף, נמצאו כ-90 סרטונים הקשורים לארגון הטרור, כולל כאלו שהראו עריפת ראשים וירי בשבויים. סרטון נוסף שנמצא תיאר כיצד להרכיב מטען נפץ ביתי.

התובע הכללי של הרובע הדרומי של ניו יורק, ג'ון קים, אמר כי "מהתבוננות במתקפה, ובאופן שבו הוא השיג את הרכב ואת כלי הנשק, ברור שהוא עקב אחר התעמולה של דאעש וההנחיות הטקטיות של הארגון".

בחקירתו של המחבל עלה כי הוא שכר טנדר לפני כעשרה ימים כדי להתאמן על הנהיגה ברכב. המחבל כי תכנן לתלות דגל דאעש על הטנדר בעת ביצוע הפיגוע, אך החליט שלא לעשות זאת כדי לא למשוך תשומת לב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שוטרים במנהטן, ניו יורק, אחרי פיגוע הדריסה, 1 בנובמבר 2017. רויטרס
שוטרים אחרי פיגוע הדריסה במנהטן, השבוע/רויטרס

נציג משטרת ניו יורק, ג'ייסון מילר, אמר כי "נראה שהוא מילא בדיוק כמעט מלא אחר ספר ההוראות של דאעש המופץ ברשתות החברתיות, שמסביר כיצד לבצע מתקפה מן הסוג הזה". במקביל, דיבר הלילה גם ריאן נאש, השוטר שנטרל את המחבל כאשר ירה לעבר בטנו ואמר: "אני מעריך את ההכרה הציבורית של מעשיי ומעשיי מפקדיי, למרות שאני מרגיש שרק מילאנו את עבודתנו כמו אלפי שוטרים מדי יום". לדבריו, "אני מבין את התפקיד שמילאנו באירועים, אני רק רוצה להודות למשפחה ולחברים על התמיכה והסיוע".

הבולשת הפדרלית, ה-FBI, הודיעה מוקדם יותר הלילה כי היא מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחר אדם נוסף, מוחמד קדירוב, מהגר בן 33 מאוזבקיסטן, בחשד שיש לו מידע על הפיגוע. אחרי דקות ספורות הודיעה הבולשת כי האיש נמצא בידיה.

(עדכון ראשון: 2:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully