וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: המחבל שביצע את הפיגוע בניו יורק - חייל של הארגון

בהודעה שפרסם דאעש נמסר כי הארגון מקבל אחריות על פיגוע הדריסה במנהטן שבו נהרגו שמונה בני אדם, אך לא הוצגו הוכחות לדבריו. ברכב המסחרי שעמו ביצע את הפיגוע הותיר המחבל פתק שעליו נכתב "דאעש יחיה לנצח"

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל הלילה (שישי) אחריות על פיגוע הדריסה בניו יורק שבארצות הברית ביום שלישי, שבו נהרגו שמונה בני אדם. בהודעה שפרסם הארגון לא הוצגו הוכחות לכך שהמחבל, סייפולו סייפוב, בן 29 מאוזבקיסטן, היה אכן חייל של הארגון. המחבל אמנם אמר לחוקריו כי שאב השראה מסרטוני וידאו של דאעש, אך מהרשויות נמסר כי הוא לא השתייך לארגון מסוים.

ברכב המסחרי שבאמצעותו ביצע את הפיגוע נמצא פתק שבו זיהה את עצמו עם הארגון וכתב: "דאעש יחיה לנצח".

מחקירת הפיגוע עולה עד כה כי סייפוב פגע עם הרכב בשביל אופניים, בטרם התנגש באוטובוס ונבלם. הוא נורה בידי שוטר לאחר שיצא מהמכונית, שאותה שכר שעה לפני המתקפה, נפצע בבטנו ופונה לבית חולים. לפי גורמים ברשויות האכיפה, בתוך הטנדר, שהושכר ברשת "הום דיפו" אותרה גם סכין.

לקריאה נוספת:
"מרגיש טוב לגבי מה שעשיתי": המחבל ממנהטן מואשם ברצח למען דאעש
מהגר אוזבקי שנשבע אמונים לדאעש: זהו המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן
טראמפ על הפיגוע בניו יורק: "הרשויות עוקבות מקרוב - לא בארה"ב!"

סוכני האף-בי-איי ומשטרת ניו-יורק חוקרים את נסיבות הפיגוע במנהטן, ניו יורק  1 בנובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בניו יורק, השבוע/רויטרס

סייפוב אמר לחוקרים כי שאב השראה מסרטי וידאו של "המדינה האסלאמית", ובמיוחד מכאלה שבהם מופיע מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, קורא למוסלמים בארצות הברית לבצע פיגועים. הוא אמר לחוקרים שהוא "מרגיש טוב לגבי מה שעשה", ואף שאל אם יורשה לתלות את דגל דאעש בחדרו בבית החולים.

מושל ניו יורק אנדרו קומו אמר כי סייפוב עבר הקצנה בארצות הברית, שאליה הגיע לפני שבע שנים, והיה מזוהה עם דאעש. לפי אחד הגורמים שצוטטו ב-NBC, סייפוב קרא תעמולה של הארגון הקיצוני ברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שוטרים במנהטן, ניו יורק, אחרי פיגוע הדריסה, 1 בנובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, ביום שלישי/רויטרס

אתמול הואשם סייפוב בבית משפט פדרלי בניו יורק בשורת עבירות טרור, כולל סיוע לארגון "המדינה האסלאמית" ובנהיגה פרועה והרסנית. החוקרים אמרו כי סייפוב החל לתכנן את המתקפה כבר לפני שנה. לפי כתב האישום, הוא החליט לבצע את הפעולה באמצעות משאית "כדי לגרום לנזק מקסימלי לאזרחים", וכי החליט לבצע את הפיגוע בליל כל הקדושים כיוון שהאמין שכך יהיו יותר אזרחים ברחובות.

בחיפוש במכשיר הסלולרי של המחבל נמצאו כ-3,800 תמונות המזוהות עם דאעש, לרבות סמל הארגון ותמונות של אל-בגדאדי. בנוסף, נמצאו כ-90 סרטונים הקשורים לארגון הטרור, כולל כאלו שהראו עריפת ראשים וירי בשבויים. סרטון נוסף שנמצא תיאר כיצד להרכיב מטען נפץ ביתי.

התובע הכללי של הרובע הדרומי של ניו יורק, ג'ון קים, אמר כי "מהתבוננות במתקפה, ובאופן שבו הוא השיג את הרכב ואת כלי הנשק, ברור שהוא עקב אחר התעמולה של דאעש וההנחיות הטקטיות של הארגון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אנשים צועדים מחופשים במצעד ליל כל הקדושים בניו יורק, ארהב 31 באוקטובר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בערב שאחרי הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully