וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בליל כל הקדושים: המחבל שכר את הטנדר - ושעט לשביל האופניים

1.11.2017 / 14:25

המהגר האוזבקי סייפולו סייפוב, שלפי דיווחים נשבע אמונים לדאעש, דהר במהירות של מאה קמ"ש ופגע ברוכבים במסלול במנהטן, לא רחוק מהמקום שבו אירעה מתקפת 11 בספטמבר. שמונה נהרגו, בהם חמישה אזרחי ארגנטינה שהגיעו לחגוג 30 שנה לסיום לימודיהם

רויטרס

בזמן שניו יורק חגגה אתמול את ליל כל הקדושים, דהר סייפולו סייפוב לעבר שביל אופניים במנהטן, עם כלי רכב מסחרי ששכר כשעה לפני הפיגוע הקטלני ביותר בעיר מאז מתקפת 11 בספטמבר. יליד אוזבקיסטן בן ה-29 הספיק להרוג שמונה בני אדם ולפצוע עוד 11, בטרם התנגש באוטובוס ילדים והחל במנוסה מכלי רכבו.

מרכז הסחר העולמי נמצא לא הרחק מזירת הטבח, שנמלאה בזוגות אופניים מעוכים, שנרמסו באחר צהריים שמשי במסלול הקרוב לנהר ההאדסון. המחבל דהר לעבר השביל במהירות של כמאה קמ"ש, כשהוא דורס כל מי שעמד בדרכו בטרם התנגש בצדו של אוטובוס תלמידים.

לקריאה נוספת בנושא
מהגר אוזבקי שנשבע אמונים לדאעש: זהו המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן
טרור במנהטן: 8 נרצחו ו-11 פצועים באירוע דריסה; הנהג נעצר

הרכב הפוגע זירת אירוע הדריסה במנהטן, ניו יורק 31 באוקטובר 2017. רויטרס
כלי הרכב הושכר מ"הום דיפו". זירת הפיגוע במנהטן/רויטרס

סייפוב יצא מהמכונית, ונופף במה שנראה בתחילה כמו שני אקדחים, בטרם נורה בבטנו על ידי שוטר מקומי. בהמשך הודיעה המשטרה כי הוא החזיק באקדח צבע ובאקדח אוויר. בכמה כלי תקשורת אמריקניים דווח כי בסמוך לכלי הרכב, נמצא פתק ובו הוא נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עם זאת, הרשויות סבורות כי הוא פעל לבדו ולא היה חלק מתא נרחב יותר. מושל ניו יורק אנדרו קומו אמר היום כי סייפוב עבר הקצנה בארצות הברית, והיה קשור לדאעש.

בניו יורק טיימס דווח מפי שלושה גורמים רשמיים כי המחבל היה נתון לתשומת הלב של הרשויות, אולם לא ברור אם הוא היה קשור למישהו שהיה תחת חקירה או מוקד החקירה עצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתקפה הסתיימה בתוך שניות אחדות עם מעצרו של המחבל, שפרטיו המלאים טרם פורסמו על ידי הרשויות אך בכלי התקשורת בארצות הברית אמרו כי הוא התגורר בפטרסון, ניו ג'רזי, מרכז תעשייתי בעבר שהפך למוקד למהגרים במרחק של 40 ק"מ מצפון-מערב למנהטן. הוא שכר את הטנדר מרשת של "הום דיפו", שנמצאת בפאסיק, מדרום לפטרסון.

ברשת ABC דווח כי הוא התגורר בטמפה, פלורידה, במשך תקופה. מסמכים אחרים הראו כי הוא התגורר גם בפטרסון ובקויהוגה פולס, אוהיו.

החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בניו יורק סייפולו סייפוב, 1 בנובמבר 2017. משטרת ניו יורק, צילום מסך
היה תחת חקירה. המחבל סייפוב/צילום מסך, משטרת ניו יורק

גורם ברשויות אכיפת החוק תיאר את המחבל כמהגר שהגיע מאוזבקיסטן ב-2010. הוא נולד בטשקנט, בירת המדינה המוסלמית שבמרכז אסיה. לפי עדי ראייה, הוא צעק "אללה אכבר" לאחר יציאתו מהרכב, אך במשטרת ניו יורק אישרו רק כי הדברים שאמר מתיישבים עם אירוע טרור.

למרות הפיגוע, אלפי אנשים מחופשים יצאו כמה שעות לאחר מכן כדי להשתתף במצעד המרכזי לכבוד ההאלווין, שהתקיים תחת אבטחה כבדה במרחק של כמה בלוקים מזירת הדריסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין ההרוגים היה חמישה תיירים מארגנטינה, שביקרו בניו יורק כחלק מקבוצת חברים שהגיעו לחגוג 30 שנה לתום לימודיהם. אחד מהם היה אריאל ארליך, איש עסקים יהודי מארגנטינה. אחד מההרוגים הנוספים היה אזרח בלגיה.

בעקבות הפיגוע, הודיע הנשיא דונלד טראמפ כי הוא הורה למשרד לביטחון המולדת להגביר את הליך הסינון של כניסת אזרחים זרים לארצות הברית. "להיות פוליטיקלי קורקט זה בסדר, אך לא בנושא זה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, ולא פירט. הוא הוסיף כי יכנס היום את חברי הממשל לדיון בפיגוע.

(עדכון ראשון: 10:10)

אנשים צועדים מחופשים במצעד ליל כל הקדושים בניו יורק, ארהב 31 באוקטובר 2017. רויטרס
חגיגות ליל הקדושים במנהטן, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully