וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש יחיה לנצח": המחבל ממנהטן התרברב בפיגוע במהלך חקירתו

ברשת NBC דווח כי המהגר האוזבקי, שהרג שמונה אנשים כשדהר עם הטנדר שלו לעבר שביל אופניים, לא הביע חרטה על המתקפה. בכלי הרכב הפוגע נמצאה גם סכין וכן פתק שבו הביע את נאמנותו לארגון הקיצוני

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

סייפולו סייפוב, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במנהטן, לא הביע חרטה בחקירתו והתרברב במעשיו – כך דיווחה היום (שלישי) רשת NBC, שציטטה גורמים ברשויות האכיפת החוק. סייפוב, מהגר בן 29 מאפגניסטן, הרג שמונה בני אדם ופצע עוד 11 כשפגע עם טנדר בשביל אופניים, בטרם התנגש באוטובוס ונבלם. הוא נורה בידי שוטר לאחר שיצא מהמכונית, שאותה שכר שעה לפני המתקפה, נפצע בבטנו ופונה לבית חולים.

לפי הגורמים, בתוך הטנדר, שהושכר ברשת "הום דיפו", נמצא פתק שבו כתב המחבל כי הוא פעל בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "דאעש יחיה לנצח", נכתב. כמו כן, בטנדר שדהר במהירות של מאה קמ"ש אותרה גם סכין.

מושל ניו יורק אנדרו קומו אמר היום כי סייפוב עבר הקצנה בארצות הברית, שאליה הגיע לפני שבע שנים, והיה מזוהה עם דאעש. לפי אחד הגורמים שצוטטו ב-NBC, סייב קרא תעמולה של הארגון הקיצוני ברשת.

לקריאה נוספת על הפיגוע במנהטן
טרור בליל כל הקדושים: המחבל שכר את הטנדר - ושעט לשביל האופניים

החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בניו יורק סייפולו סייפוב. משטרת ניו יורק, מערכת וואלה! NEWS
סייפוב/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ניו יורק

בניו יורק טיימס דווח מפי שלושה גורמים רשמיים כי המחבל היה נתון לתשומת הלב של הרשויות, אולם לא ברור אם הוא היה קשור למישהו שהיה תחת חקירה או מוקד החקירה עצמה. בכמה כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי הוא התגורר בפטרסון, ניו ג'רזי, מרכז תעשייתי בעבר שהפך למוקד למהגרים במרחק של 40 ק"מ מצפון-מערב למנהטן.

הוא שכר את הטנדר מרשת של "הום דיפו", שנמצאת בפאסיק, מדרום לפטרסון. ברשת ABC דווח כי הוא התגורר בטמפה, פלורידה, במשך תקופה. מסמכים אחרים הראו כי הוא התגורר גם בפטרסון ובקויהוגה פולס, אוהיו. סייפוב החזיק ברישיון נהיגה במשאית, ועבד עבור חברת ההסעות "אובר". הוא היה מעורב בשורת עבירות תנועה בעבר, אך לא ידוע על מעורבותו בפעילות טרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הביע חרטה בחקירה. המחבל לאחר מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ברשויות אכיפת החוק תיאר את המחבל כמהגר שהגיע מאוזבקיסטן ב-2010. הוא נולד בטשקנט, בירת המדינה המוסלמית שבמרכז אסיה, והתחתן לפני כמה שנים באוהיו. לא ברור במסגרת איזו תכנית הוא קיבל אשרת שהייה בארצות הברית, אך הנשיא דונלד טראמפ הבטיח להגביר את הסינון בעקבות הפיגוע הקטלני ביותר בניו יורק מאז מתקפת 11 בספטמבר.

טראמפ ביקר היום את מערכת הוויזות, והאשים את הדמוקרטים בכך. הוא קרא לשנותה כך שמהגרים יורשו להיכנס לארצות הברית על בסיס כישוריהם. הוא הטיל את האחריות על מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, שמצדו דחק בו לבטל את הקיצוצים המתוכננים בתכנית ללוחמה בטרור.

טרור במנהטן אירוע דריסה: לפחות 8 הרוגים ו-11 פצועים. רויטרס
שמונה נהרגו במתקפה. זירת הפיגוע במנהטן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully