וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה בפלורידה תחת חקירה על הקרנת סרט שבו יש דמות גאה

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 17:59

אמא של תלמיד בכתה ה' דיווחה על ג'נה בארבי שנגדה נפתחה חקריה רשמית בגין הפרות אפשריות של חוק "זכויות הורים בחינוך", או "אל תגידו גיי", שנחקק על ידי המושל הרפובליקני רון דסנטיס בשנה שעברה, ואוסר על לימודי זהות מינית בבתי הספר בכל הגילאים

טריילר לסרט "עולם מוזר"/דיסני

מורה בפלורידה נמצאת תחת חקירה כי הראתה לכיתה שלה את הסרט המצויר של דיסני "עולם מוזר", שבו יש דמות להט"בית. המורה הגנה על עצמה ברשת והתעקשה כי הסרט קשור ללימודים ואף הזהירה כי החוקרים גורמים לטראומה בקרב תלמידיה בני ה-10-11, כך על פי דיווח של ה"גרדיאן".

ג'נה בארבי, מורה בבית הספר היסודי "ווינדינג ווטרס" במחוז הרננדו בפלורידה, פרסמה סרטון טיקטוק שבו היא מציגה את הצד שלה בסיפור. לדבריה, אמא של אחד התלמידים דיווחה עליה למועצת בתי הספר המקומית משום ש"המשימה שלה היא לסלק כל צורה של ייצוג בבתי הספר שלנו".

בארבי, שזאת שנתה הראשונה כמורה, אמרה כי דווחה למחלקת החינוך של מדינת פלורידה בשל "שטיפת מוח" לפני שמישהו בכלל דיבר איתה על כך. כעת היא תחת חקירה רשמית בגין הפרות אפשריות של חוק "זכויות הורים בחינוך", או "אל תגידו גיי" כפי שהוא מכונה, שנחקק על ידי המושל הרפובליקני רון דסנטיס בשנה שעברה. החוק אוסר על לימודי מגדר וזהות מינית בבתי הספר בכל הגילאים.

המורה אמרה כי החליטה להציג את הסרט המדובר בכתה ה' כדי לאפשר לילדים להירגע אחרי בוקר מלא במבחנים. היא חשבה שהסרט רלוונטי ישירות ללימודי מדעי כדור הארץ של התלמידים. בארבי גם חתמה על אישורים מהורי התלמידים בכתה שהעניקו לה אישור להציג את הסרט.

מתוך הסרט "עולם מוזר". דיסני,
מתוך הסרט "עולם מוזר"/דיסני
מתוך הסרט "עולם מוזר". דיסני,
מתוך הסרט "עולם מוזר"/דיסני

הסרט שעלה לאקרנים בשנה שעברה מתמקד בצוות חוקרים שמחפשים כוכב נדיר שמספק אנרגיה לכוכב שלהם. הדמות הראשית, איתן קלייד, שאותו משחק הקומיקאי ג'בוקי יאנג-וייט.

לדברי בארבי, במסגרת החקירה, גוררים את התלמידים שלה מהכתה זה אחרי זה כדי לחקור אותם. כמה אירוני, היא כתבה, שלא נדרש אישור הורים לכך. היא הוסיפה כי מעולם לא תנסה להשפיע על איש ומטרתה היתה "להפיץ מסר של חמלה, חיוביות וקבלה של כולם".

האמא שדיווחה על המורה זוהתה כשאנון רודריגז, חברה בקבוצה הימנית Moms for Liberty, שדורשת גם להחרים ספרים מסוימים בספריות ובבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully