וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המלך צ'ארלס יגיע לביקור היסטורי בישראל ובשטחים

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 13:00

על פי הדיווח, לורד סטיוארט פולאק, חבר פרלמנט שמרני, אמר כי ההכנות כבר נמצאות בעיצומן לביקור של צ'ארלס בישראל לכבוד חגיגות ה-75 להיווסדה. צ'ארלס היה בישראל בעבר שלוש פעמים בתור יורש העצר; בנו, הנסיך ויליאם, הגיע לביקור בישראל ובשטחים ב-2018

בווידאו: רגע ההכתרה של המלך צ'ארלס ושל המלכה קמילה/צילום: רויטרס

המלך צ'ארלס השלישי, שהוכתר בשבוע שעבר באופן רשמי למלך בריטניה, עשוי להיות המונרך הבריטי הראשון שיבקר בישראל, כך דיווח ה"דיילי מייל" היום (ראשון).

על פי הדיווח, לורד סטיוארט פולאק, חבר פרלמנט שמרני, אמר כי ההכנות כבר נמצאות בעיצומן לביקור של צ'ארלס בישראל לכבוד חגיגות ה-75 להיווסדה.

"אין ספק שצ'ארלס יהיה הראשון שישבור את הדפוס. צוותו כבר עסוק בהכנות שיסללו את הדרך לביקור", צוטט לורד פולאק ב"דיילי מייל". הוא הוסיף כי המלך יבקר גם בשטחים כדי להימנע מביקורת בינלאומית. צ'ארלס היה בישראל בעבר שלוש פעמים בתור יורש העצר. בנו, הנסיך ויליאם, הגיע לביקור בישראל ובשטחים ב-2018.

המלך צ'ארלס השלישי במופע המוזיקלי בטירת וינזור באנגליה לרגל הכתרתו. Yui Mok - WPA Pool, GettyImages
המלך צ'ארלס והמלכה קמילה/GettyImages, Yui Mok - WPA Pool
הנשיא הרצוג ואשתו מיכל באירוע הכתרת המלך צ'ארלס, 6 במאי 2023. רויטרס
הנשיא הרצוג ואשתו בטקס הכתרת המלך צ'ארלס בלונדון/רויטרס

אימו של צ'ארלס, המלכה אליזבת השנייה, מעולם לא ביקרה בישראל בשל החשש כי זה ירגיז את העולם הערבי. על פי לורד פולאק, המנהל לשעבר של ארגון הידידים השמרנים של ישראל, היא התחרטה על כך.

על פי הדיווח, הנשיא יצחק הרצוג היה מעורב באופן אישי בהכנות לביקור. התאריך המדויק עדיין לא פורסם. אך מקור דיפלומטי אמר ל"מייל" כי המלך "הבהיר בשנים האחרונות כי אינו מפחד לבקר בישראל ולא יאפשר לעובדת היותו מלך למנוע ביקור כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully