וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביאל חדד, שנהרג באירוע הירי בתוניסיה הובא למנוחות: "מיתה של צדיקים"

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 22:29

בצל המתיחות הביטחונית, חדד, שנהרג באירוע הירי סמוך לבית הכנסת באי ג'רבה, במהלך חגיגות ל"ג בעומר - הובא היום למנוחות בבית העלמין בנתיבות. "חשבנו שהוא הלך לג'רבה להביא כלה ונראה אותו תחת החופה בשמחתו, ובסוף הוא חוזר בארון. לא עם כלה"

בווידאו: כך נראו רגעי הבהלה לאחר הירי מחוץ לבית הכנסת בתוניסיה/יואב זבולון

אביאל חדד, שנהרג באירוע הירי סמוך לבית הכנסת באי ג'רבה שבתוניסיה בחגיגות ל"ג בעומר - הובא היום (שישי) למנוחות בבית העלמין בנתיבות. זאת, בצל המתיחות הביטחונית וירי הרקטות הבלתי פוסק בשעות האחרונות. יצוין כי אביאל נהרג יחד עם בן דודו - בן חדד שנפגע גם הוא באירוע הירי.

"חשבנו שהוא הלך לג'רבה להביא כלה ונראה אותו תחת החופה בשמחתו, ובסוף הוא חוזר בארון. לא עם כלה", אמר הגיס של אביאל. "בזכות מה שקרה ניצלו חיי אנשים אחרים, שהיו בפנים. זו מיתה של צדיקים. הם לא נהרגו בזכותו. הקדוש ברוך הוא לקח אותו כקורבן".

"מדינת ישראל מתמודדת עם טרור. השנאה והאנטישמיות הם הדלק. בית הכנסת היה יעד לפיגועי טרור בעבר והשבוע", אמר שר התקשורת שלמה קרעי.

מתוך הלוויתו של אביאל חדד, 12 במאי 2023. רויטרס
הלווית אביאל חדד. נתיבות, היום/רויטרס

ביום רביעי, משרד החוץ אישר על מות השניים, בהם אביאל שהחזיק באזרחות ישראלית. קרוב משפחתו סיפר לוואלה!: "המשפחה עשתה עלייה לארץ לפני כחמש שנים. הבנו שהוא ובן דוד שלו יצאו לרגע החוצה ופגע בהם השוטר, הוא הלך לכיוון הבית כנסת וירה לעברם. הוא איש זהב איש שכולו נתינה תמיד מחייך, היה לו לב גדול ואהב לעזור . היינו ממש חברים. כואב הלב, טרגדיה גדולה היה ציוני אוהב המדינה".

מרדכי מדר, קרוב משפחה נוסף של השניים, שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב-103fm וסיפר: "הם בני דודים של אשתי. הם היו בחנייה והיו אמורים להיכנס לבית הכנסת לפני הכניסה לבידוק הביטחוני. היו שם ארבעה בחורים ופתאום הם ראו שוטר שיש לו נשק שהתחיל לירות לכל עבר".

מדר משוכנע שמדובר בפיגוע. "הם נרצחו בדם קר. השלטונות בתוניסיה החביאו את מה שקרה ולא סיפרו שנרצחו שני יהודים כי כנראה חשוב להם לשמור על אלפי היהודים במדינה. הם שינו גרסה כל פעם, פעם מחבל התחפש לשוטר ואחרי זה אמרו שזו הייתה תאונה. זה מחבל שבא לפגוע ביהודים".

עוד בוואלה!

אביאל פרסם סרטון מהחגיגות - שעות לאחר מכן נורה למוות עם בן דודו בתוניסיה

לכתבה המלאה
בן ואביאל חדד, נהרגו בבית כנסת בפיגוע, ג'רבה תוניסיה,מאי 2023. באדיבות המשפחה
בן ואביאל חדד, נהרגו בבית כנסת בפיגוע, ג'רבה תוניסיה,מאי 2023/באדיבות המשפחה

יואב זבולון, ישראלי שנסע לחגיגות בתוניסיה, סיפר לוואלה! על השתלשלות האירועים: "בסביבות השעה 20:15 שעון מקומי, היינו בבית כנסת ושמענו יריות. חשבנו שזה זיקוקים ויצאנו להסתכל, אבל אז ראינו מהומה וכולם רצים לכל מיני כיוונים. הפיגוע לא היה בבית כנסת אלא 300 מטר משם. יש שני מעגלי אבטחה שבראשון לא מאשרים לרכבים להיכנס והמעגל השני, שם מעבירים אנשים בידוק ביטחוני".

עוד הוא סיפר: "היריות היו בין המעגל הראשון לשני. את היריות שמענו ואז התחילה מהומה. לא רגילים שם לדברים כאלה. חלק ברחו לחצר וחלק לבית הכנסת. רצו מאבטחים ועמדו בדלתות. מי שהיה בחוץ הכניסו אותו בכוח פנימה. נשארנו בבית הכנסת כשלוש שעות והייתה היסטריה, אנשים התעלפו שם. אשתי ניסתה לסייע לאישה בהריון. התחילו לרוץ שמועות, אני שמעתי 20-15 גרסאות".

  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully