וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביאל פרסם סרטון מהחגיגות - שעות לאחר מכן נורה למוות עם בן דודו בתוניסיה

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 12:09

אביאל ובן חדד הם שני היהודים שנהרגו באירוע הירי מחוץ לבית הכנסת באי ג'רבה בחגיגות ל"ג בעומר. אביאל עלה לארץ לפני כמה שנים, בן דודו נהרג עמו. יואב זבולון שהיה בבית הכנסת בג'רבה סיפר לוואלה!: "הייתה היסטריה, אנשים התעלפו שם"

בווידאו: כך נראו רגעי הבהלה לאחר הירי מחוץ לבית הכנסת בתוניסיה/יואב זבולון

אביאל ובן חדד הם שני היהודים שנהרגו באירוע הירי סמוך לבית הכנסת באי ג'רבה שבתוניסיה במהלך חגיגות ל"ג בעומר אמש. משרד החוץ אישר היום (רביעי) על מות השניים, בהם אביאל שהחזיק באזרחות ישראלית.

יואב זבולון, ישראלי שנסע לחגיגות בתוניסיה, סיפר לוואלה!: "בסביבות השעה 20:15 שעון מקומי, היינו בבית כנסת ושמענו יריות. חשבנו שזה זיקוקים ויצאנו להסתכל, אבל אז ראינו מהומה וכולם רצים לכל מיני כיוונים. הפיגוע לא היה בבית כנסת אלא 300 מטר משם. יש שני מעגלי אבטחה שבראשון לא מאשרים לרכבים להיכנס והמעגל השני, שם מעבירים אנשים בידוק ביטחוני".

עוד הוא סיפר: "היריות היו בין המעגל הראשון לשני. את היריות שמענו ואז התחילה מהומה. לא רגילים שם לדברים כאלה. חלק ברחו לחצר וחלק לבית הכנסת. רצו מאבטחים ועמדו בדלתות. מי שהיה בחוץ הכניסו אותו בכוח פנימה. נשארנו בבית הכנסת כשלוש שעות והייתה היסטריה, אנשים התעלפו שם. אשתי ניסתה לסייע לאישה בהריון. התחילו לרוץ שמועות, אני שמעתי 20-15 גרסאות.

בן ואביאל חדד, נהרגו בבית כנסת בפיגוע, ג'רבה תוניסיה,מאי 2023. באדיבות המשפחה
בן ואביאל חדד שנהרגו באירוע הירי בתוניסיה/באדיבות המשפחה

קרוב משפחתו נוסף סיפר לוואלה!: "המשפחה עשתה עלייה לארץ לפני כחמש שנים. הבנו שהוא ובן דוד שלו יצאו לרגע החוצה ופגע בהם השוטר, הוא הלך לכיוון הבית כנסת וירה לעברם. הוא איש זהב איש שכולו נתינה תמיד מחייך, היה לו לב גדול ואהב לעזור . היינו ממש חברים. כואב הלב, טרגדיה גדולה היה ציוני אוהב המדינה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תיעוד פיגוע בבית כנסת בל"ג עומר, ג'רבה, תוניסיה, 10 במאי 2023. יואב זבולון, תמונות גולשים
תיעוד פיגוע בבית כנסת בל"ג עומר, ג'רבה, תוניסיה, 10 במאי 2023/תמונות גולשים, יואב זבולון
מאבטח מקומי בבית כנסת לאחר פיגוע  בל"ג עומר, ג'רבה, תוניסיה, 10 במאי 2023. יואב זבולון, תמונות גולשים
מאבטח מקומי מחוץ לבית הכנסת/תמונות גולשים, יואב זבולון

מרדכי מדר, קרוב משפחתם של השניים, שוחח היום עם ינון מגל ובן כספית ב-103fm וסיפר: "הם בני דודים של אשתי. הם היו בחנייה והיו אמורים להיכנס לבית הכנסת לפני הכניסה לבידוק הביטחוני. היו שם ארבעה בחורים ופתאום הם ראו שוטר שיש לו נשק שהתחיל לירות לכל עבר".

מדר משוכנע שמדובר בפיגוע. "הם נרצחו בדם קר. השלטונות בתוניסיה החביאו את מה שקרה ולא סיפרו שנרצחו שני יהודים כי כנראה חשוב להם לשמור על אלפי היהודים במדינה. הם שינו גרסה כל פעם, פעם מחבל התחפש לשוטר ואחרי זה אמרו שזו הייתה תאונה. זה מחבל שבא לפגוע ביהודים".

גדי מזוז, סגן ראש עיריית באר שבע, מספר כי לפני שלוש שנים עלה אביאל עם אביו לבירת הנגב. "הוא חזר השנה להתחתן בתוניסיה. נפגשנו בפסח האחרון והיה מרגש. אמו נפטרה והוא עזר לאביו ולאחים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully