וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בחגיגות "יום הניצחון" על הנאצים: "אויבינו רוצים בהשמדתנו"

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 14:04

נשיא רוסיה, שנאם במוסקבה לציון 78 שנים לניצחון הסובייטים על גרמניה הנאצית, השווה בין מלחמת העולם השנייה למלחמה באוקראינה, והאשים: "המטרה של אויבנו היא להשיג את התפוררותה של רוסיה". ראש ממשלת אוקראינה: "מתכננים מתקפת נגד"

בווידאו: ברוסיה ציינו את יום הניצחון ה-78 על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה/רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום (שלישי) במהלך נאומו ב"יום הניצחון" בכיכר האדומה במוסקבה לציון 78 שנה לניצחון של הסובייטים על גרמניה הנאצית, למלחמה שמנהלת מדינתו נגד אוקראינה, והאשים: "המערב הורס ערכים מסורתיים ומקדם אלימות".

פוטין אף השווה במהלך נאומו בין מלחמת העולם השנייה למלחמת רוסיה באוקראינה, ואמר כי "האנושות נמצאת שוב בנקודת מפנה מכרעת - מלחמה אמיתית נפתחה נגדנו שוב". לטענתו, "המטרה של אויבנו, וזה לא דבר חדש, היא להשיג את התפוררותה והריסתה של רוסיה".

מצעד יום הניצחון ה-78 על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2023. רויטרס
המצעד הצבאי בכיכר האדומה במוסקבה, היום/רויטרס

יותר מ-500 חיילים רוסים שלחמו באוקראינה נכחו באירוע, כך לפי דיווחים של כלי תקשורת מקומיים. פוטין שיבח במהלך נאומו את החיילים ואמר כי "כל המדינה מתפללת עבורם". לדבריו, "אנו גאים במשתתפי המבצע הצבאי המיוחד (באוקראינה), עתידנו תלוי בכם". בסיום דבריו, קרא פוטין: "הנה הניצחון שלנו".

באירוע נכחו בנוסף שישה מנהיגי מדינות ברית המועצות לשעבר. ביום שני האחרון, הודיעו ראשי המדינות של קזחסטן, אוזבקיסטן וארמניה - מדינות פוסט-סובייטיות שמוסקבה שואפת לחזק את קשריה איתן, כי יקחו חלק במצעד הצבאי בכיכר האדומה לצד פוטין.

מצעד יום הניצחון ה-78 על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, מוסקבה, רוסיה, 9 במאי 2023. רויטרס
המצעד הצבאי בכיכר האדומה במוסקבה, היום/רויטרס

בתוך כך, בראיון שסיפק ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, לערוץ החדשות הבריטי "סקיי ניוז", הוא טען כי אוקראינה מתכננת מתקפת נגד חשובה מאוד נגד הכוחות הרוסיים. לדבריו, המבצע ייצא לדרך כשיגיע הזמן.

לפי הדיווח, ראש ממשלת אוקראינה שמיהל ביקר בבסיס אימונים צבאי בעיר סולסברי בבריטניה. במהלך ביקורו צפה ראש הממשלה באימונים והכשרות שכוחות בריטיים וניו-זילנדיים מבצעים לטירונים אוקראניים כחלק מתוכנית הסיוע שסיפקה בריטניה לאוקראינה.

שמיהל אמר במהלך הביקור כי "בבסיס האימונים הזה, החיילים לעתיד הללו צוברים את כל הידע והניסיון הדרוש כדי לקחת חלק בשדה הקרב". באשר למבצע הצבאי המתוכנן אמר "אנו מתכוננים בזהירות רבה משום שאנחנו חייבים להצליח במבצע עבור הציבור האוקראיני ועבור העולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully