וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה מצטרף למתקפה נגד בן גביר: "בדרך להפיל את ממשלת הימין"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 18:33

ח"כ אופיר כץ תקף את בן גביר על החרמת ישיבת הממשלה ומסר כי "מדיניות ימין מקדמים בעבודה קשה ומשותפת, לא בשביתות". דבריו מצטרפים גם לביקורת מצדו של סמוטריץ', שאמר כי "הדרך להביא שינוי היא לא באיומים", וביקש מראש הממשלה ובן גביר להיפגש ולדבר

בווידאו: בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות"/צילום: אבי רוקח

יו"ר הקואליציה אופיר כץ תקף היום (שני) את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שזה החרים אתמול ישיבת ממשלה. הדבר מגיע לאחר שמוקדם יותר היום הגיע ביקורת גם מצד בצלאל סמוטריץ'.

"אפשר להגיד עד מחר ש'לא מפילים ממשלת ימין'", אמר אופיר כץ על פעולותיו של בן גביר, "אבל להעדר מישיבת ממשלה, מישיבת ראשי קואליציה, להחרים הצבעות במליאה ולבטל דיונים על התקציב, זו בדיוק הדרך הסלולה להפיל את ממשלת הימין, ולכולם ברור מי יהיה האחראי לכך. מדיניות ימין מקדמים בעבודה קשה ומשותפת, לא בשביתות".

אופיר כץ, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"אפשר להגיד עד מחר ש'לא מפילים ממשלת ימין'", אופיר כץ/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת סיעת "הציונות הדתית", אמר סמוטריץ' כי "הדרך להביא שינוי היא לא באיומים על הפלת הממשלה ובהחרמת הממשלה והצבעות הקואליציה בכנסת. הפרס הכי גדול לטרור הוא הפלת ממשלת הימין ועליית השמאל יחד עם תומכי הטרור לשלטון". עוד הוסיף סמוטריץ' וקרא לבן גביר ולראש הממשלה לשבת ולדבר כדי להחזיר את עבודת הממשלה והקואליציה למסלול לקראת אישור תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית.

בתחילת החודש, לאחר מטח הרקטות שנורה מעזה אל עבר ישראל, הודיע בן גביר כי יחרים את ישיבות הממשלה במחאה לתגובה הישראלית, שלטענתו לא הייתה מספקת. זאת, ברקע הזעם הקיים של בן גביר על כך שנתניהולא משתף אותו בדיונים ביטחוניים או בהערכות מצב. "אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה, אתה מוזמן לפטר אותנו" אמר בן גביר לנתניהו בשבוע שעבר, והודיע י יחרים את הישיבות "עד שראש הממשלה יבין שהמטרה של הממשלה הזו זו ממשלת ימין מלא מלא".

איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
"צריך להזמין אותנו לדיונים הביטחוניים ולא רק כקישוט", בן גביר/ראובן קסטרו

"הוא צריך להזמין אותנו לדיונים הביטחוניים ולא רק כקישוט. אנחנו שותפים ואנחנו צריכים להיות גם משפיעים", אמר בן גביר. "אחרי ארבעה חודשים מקום הממשלה, לצערי כפי שאמרתי בישיבת ראשי הקואליציה, זה לא קורה. עזה מפגיזה אותנו פעם אחר פעם, התגובה רפה וחלשה. רפורמה משפטית שמנסים למסמס ולפגוע בה למרות דרישת כל מחנה הימין. חאן אל אחמר לא מפונה והממשלה נותנת תגובה מבישה לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully