וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות עד שלא יחזור לממשלת ימין מלא מלא"

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 16:29

אחרי שבליכוד הודיעו כי השר לביטחון לאומי יכול להתפטר אם הוא לא מרוצה, בן גביר תקף בחזרה בעת ביקורו בשדרות: "אתה מוזמן לפטר אותנו, אנחנו שותפים ולא קישוט". בן גביר טען גם כי נתניהו מנע ממנו לחסום גישה לטלפונים למחבלים בבתי הכלא

בווידאו: בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות"/צילום: אבי רוקח

שר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה, אתה מוזמן לפטר אותנו". עוד הוסיף כי לא יגיעו להצבעות בכנסת "עד שראש הממשלה יבין שהמטרה של הממשלה הזו זו ממשלת ימין מלא מלא". מוקדם יותר, פנו ראשי הקואליציה לבן גביר וביקשו ממנו הבהרות על החלטתו להחרים את ההצבעות היום בכנסת במחאה על התגובה הישראלית לירי מעזה ביממה האחרונה.

"הוא צריך להזמין אותנו לדיונים הביטחוניים ולא רק כקישוט. אנחנו שותפים ואנחנו צריכים להיות גם משפיעים", אמר בן גביר. "אחרי ארבעה חודשים מקום הממשלה, לצערי כפי שאמרתי בישיבת ראשי הקואליציה, זה לא קורה. עזה מפגיזה אותנו פעם אחר פעם, התגובה רפה וחלשה. רפורמה משפטית שמנסים למסמס ולפגוע בה למרות דרישת כל מחנה הימין. חאן אל אחמר לא מפונה והממשלה נותנת תגובה מבישה לבית המשפט העליון".

חברי סיעת עוצמה יהודית, אביתר, 27 בפברואר 2023. ללא, מערכת וואלה!
חברי סיעת עוצמה יהודית, אביתר, 27 בפברואר 2023/מערכת וואלה!, ללא

סמוטריץ' הגיב לדבריו של בן גביר ואמר כי הוא מסכים שאפשר להגיב טוב יותר לאויב, אבל הפלת הממשלה תהיה כניעה לטרור. "בואו נרגיע! אפשר וצריך לנהל דיונים וויכוחים פנימיים, ויש בהחלט הרבה מה לשפר", אמר. "אבל חייבים לשמור על הממשלה מאוחדת ולא לתת פרס לטרור ולהעלות את השמאל עם תומכי הטרור לשלטון. יש לנו ארבע שנים לתקן ולשפר בעבודה קשה וביחד".

בעקבות היעדרות עוצמה יהודית מההצבעות בכנסת היום, בשיחות שניהלו עם בן גביר, יו"ר הקואליציה אופיר כץ והשר המקשר בין הממשלה והכנסת דודי אמסלם אמרו לו בין היתר: "ההתנהלות הזאת לא מקובלת עלינו".

לאחר מכן הגיעה תגובה חריפה עוד יותר מהליכוד שם נאמר: "ראש הממשלה, שר הביטחון , צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית החליט להקים לשכה בשדרות. 3 במאי 2023. דוברות אלמוג כהן, באדיבות המצולמים
ח"כ אלמוג כהן ב"לשכה" שהקים בשדרות, היום/באדיבות המצולמים, דוברות אלמוג כהן

בקואליציה עסוקים מאז הבוקר לגיוס מלא של שאר חברי הכנסת לטובת ההצבעות במליאה לאור העובדה כי בשל היעדרות חברי סיעת עוצמה יהודית הפער בין הקואליציה לאופוזיציה הוא 56-58 לטובת הקואליציה וזו לא רוצה להפסיד בהצבעות.

עוצמה יהודית הודיעה הבוקר כי חבריה לא יגיעו לכנסת ויקיימו "ישיבת סיעה" מיוחדת בעקבות "התגובה הרפה בעזה" הלילה לירי הרקטות מהרצועה. חבר הכנסת צביקה פוגל אמר הבוקר בריאיון ברדיו קול ברמה: "אנחנו לא מרוצים ממה שקרה כאן, אבל אני לא צועק או מתלהם. אני רק יכול לומר שאל תיקחו את האצבע שלנו בכנסת באופן אוטומטי".

חבר כנסת נוסף מהמפלגה, אלמוג כהן, תושב באר שבע, הודיע בהודעה נפרדת כי לא יגיע להצבעות בכנסת היום, וכי במקום זאת יפתח "לשכה פרלמנטרית" בשדרות. ח"כ כהן תקף את "התגובה הרופסת של צה"ל שבוודאות מזמינה את הסבב הבא שימשיך ויפגע בחיי ילדינו ובמרקם החיים התקין של תושבי העוטף והדרום ששמו מבטחם בנו. לא אאפשר בשום פנים ואופן את הפיכת חלוצי הנגב והדרום לתושבים סוג ב'".

בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי בישיבת סיעה, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
בני גנץ/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ הגיע לסיור בשדרות ואמר בצהריים: "באנו לכאן כדי להביע הזדהות עם יישובי הדרום והעוטף וכלל היישובים במרחב. לאורך שנים עומדים כאן מול אתגרים ועושים את זה בצורה טובה ואני שמח לראות שיש התפתחות במשך שנים בדמות גדילת האוכלוסייה והתעשייה. כדי שזה יקרה, חייבים מול רצועת עזה להקפיד על שני נתיבי עשייה: מול הרצועה - לשמר מדיניות ביטחונית אגרסיבית והתקפית על כל הפרה ביטחונית. לצידה, לאפשר מרחב הומניטרי שוטף. אנחנו רואים את הפועלים שיוצאים לעבוד בישראל. כששקט יוכלו לעבוד וכשלא שקט, לא יוכלו. מדיניות כזו מאפשרת שימור מצב ביטחוני יציב לאורך זמן. אנחנו לא צריכים להיות בני ערובה של עזה לשום עניין".

לאחר מכן נשאל גנץ על בן גביר ואמר: "הוא השר לביטחון פנים ועליו להתעסק בענייני ביטחון פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully