וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית שדרות: "שנתניהו יקרא את הספרים שכתב", דנון: "תקפנו עמדות ריקות"

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 11:08

זעם בדרום ומרמור בקואליציה מאירועי היממה האחרונה. "הממשלה טומנת ראשה באדמה", אמר אלון דוידי. חבר הכנסת דנון מהליכוד תקף: "ציפיתי לשמוע על מחבלים הרוגים". גם התושבים לא מרוצים מסיום הסבב: "חושבים שילדינו רובוטים, צריך להשבית את כל העוטף"

רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בזיקים, 3 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית שדרות אלון דוידי תקף הבוקר (רביעי) בתוכנית "שבע-תשע" ב-103fm את התגובה הרפה, לדבריו, של הצמרת הביטחונית לירי הרקטות מעזה וסיום הסבב ככל הנראה לעת עתה: "הממשלה מאמצת מדיניות של נתינת חסינות למחבלים וטומנת את ראשה באדמה. אמרתי לרה"מ לפני שבועיים שאני מתגעגע לצוק איתן, קיבלנו שקט לשנתיים וחצי. אנחנו משותקים - זו מדיניות רופסת".

הוא פנה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אתה טועה טעות חמורה כשאתה מאמץ את המדיניות של לאפשר למחבלים להמשיך לחיות, שנותנת למחבלים ביטוח חיים. המדיניות הזו לא תוביל אותנו לשום ביטחון. מציע לו לחזור לקרוא את הספרים שהוא כתב. הג'יהאד וחמאס שולטים בכל מה שקורה באזור שלנו בחודשים האחרונים מכיוון שהממשלה מאמצת מדיניות של נתינת חסינות למחבלים, אף מחבל לא משלם בחייו ואף ראש חמאס וג'יהאד לא משלם שום מחיר על ההוראה להרוג אותנו. המינימום הנכון הוא לנטרל את האיום ולהרוג אותו. זה לא קורה".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראש הממשלה בנימין נתניהו, שדרות, אפריל 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לפני שבועיים הוא היה מחויך. דוידי ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בהודעה שפרסם הבוקר הוסיף דוידי כי "אי אפשר כל פעם להגיד שמשום שאין פתרון מושלם, אז נישאר בפתרונות ההזויים שממשלת ישראל מציעה היום. אין הגיון במדיניות שמאפשרת חסינות למחבלים, זו פגיעה בביטחון מדינת ישראל".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, תקף גם הוא את הממשלה ואמר: "המציאות שנכפתה עלינו היא מציאות הזויה לחלוטין וההחלטה על 'הפסקת האש' מוכיחה שוב שמי שמנהל את האירוע אלו ארגוני הטרור ולא מדינת ישראל. אם עד עכשיו נגררנו ורק הגבנו, היום אנחנו אפילו לא מגיבים כפי שמצופה ממדינה ריבונית שמסכנים את חיי תושביה. ככה לא מייצרים ביטחון, כך פוגעים בביטחון שלנו.
אני דורש ממשלת ישראל והעומד בראשה להורות לכוחות הביטחון ליזום פעולות התקפיות קשות ולפגוע בראשי ארגוני הטרור השפלים, ואנו מצידנו ניתן גיבוי מלא לצה"ל וכוחות הביטחון לפעול על מנת להחזיר את ההרתעה ואת שגרת החיים לתושבים שלנו".

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד המשיך בקו התקיף שלו על התנהלות הממשלה: "שמעתי זעם רב מהתושבים", אמר לענת דוידוב וניסים משעל. "הם רצו לראות תגובה תקיפה ולצערי זה לא קרה. ההחלטה היא לדחות את הקץ. אין טיפול שורש. זה לא צבא ההכלה לישראל. ציפיתי שנשמע על מחבלים הרוגים ובניינים הרוסים ותקפנו עמדות ריקות וחול. אם מדיניות הממשלה מוטעית, תפקידי לבוא ולומר את זה. הסבב הבא יגיע וחמאס יכתיב את סדר היום. זה דורש שינוי גישה של ההנהגה המדינית מול הצבא".

ח"כ דני דנון (הליכוד) בשדרות לאחר מטח הטילים על העיר מעוטף עזה

2 במאי 2023. אבי רוקח
חבר הכנסת דנון אתמול בעוטף עזה/אבי רוקח

הביקורת מגיעה גם מצד עוצמה יהודית, שסיעתה תתכנס הבוקר לישיבה בשדרות בעקבות "התגובה הרפה בעזה" הלילה. חבר הכנסת צביקה פוגל אמר הבוקר בריאיון ברדיו קול ברמה: "אנחנו לא מרוצים ממה שקרה כאן, אבל אני לא צועק או מתלהם. אני רק יכול לומר שאל תיקחו את האצבע שלנו בכנסת באופן אוטומטי".

חבר כנסת נוסף מהמפלגה, אלמוג כהן, תושב באר שבע, הודיע בהודעה נפרדת כי לא יגיע להצבעות בכנסת היום, וכי במקום זאת יפתח "לשכה פרלמנטרית" בשדרות. ח"כ כהן תקף את "התגובה הרופסת של צה"ל שבוודאות מזמינה את הסבב הבא שימשיך ויפגע בחיי ילדינו ובמרקם החיים התקין של תושבי העוטף והדרום ששמו מבטחם בנו. לא אאפשר בשום פנים ואופן את הפיכת חלוצי הנגב והדרום לתושבים סוג ב'".

גם חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד, תושבת שדרות, התראיינה ב-103 וסיפרה על היממה האחרונה ועל כך שהאזעקות תפסו את בתה לא מוכנה בעת שהייתה מחוץ לבית: "היא יצאה להתאוורר לקנות משהו וזה תפס אותה לא מוכנה. הטראומה כבר מחלחלת. אנחנו כל כמה חודשים חוטפים טפטופים. לא יעלה על הדעת שלא נחיה במקום שפוי".

חזרה לשגרה בשדרות, לאחר ליל לחימה ברצועת עזה. 3 במאי 2023. אבי רוקח
ילד בדרכו לבית הספר הבוקר בשדרות/אבי רוקח

מעיין שניאור מנתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון התעוררה לבוקר חדש אחרי לילה של אזעקות וזעמה: "פשוט ביזיון, אנחנו צריכים להשבית את כל העוטף. לא ייתכן שיורים עלינו כמו מכונה וחושבים שהילדים בעוטף הם כמו רובוטים שלוחצים על כפתור וחוזרים לשגרה. מה שהיה הלילה לא נחשב בכלל לתגובה. אפילו את עמדת חמאס שצמודה לנתיב העשרה לא הפציצו".

רינה מור יוסף, תושבת שדרות, חשה אכזבה: "חשבתי ששר הביטחון יודיע על יציאה למבצע וחיסול ארגוני טרור בעזה. כשראיתי שאנשי פיקוד העורף לא מוציאים הנחיות, הבנתי שזה נגמר. רצנו לממ"ד עם הנכד שלי בן השנתיים שבכה. זה כישלון. איפה הביטחון לילדים? אדוני ראש הממשלה, לזה לא ציפינו".

בתוך כך, לאור המצב הביטחוני, החליט שר החינוך יואב קיש החליט בצעד חריג לאפשר לתלמידים הלומדים במרחק של עד 7 קילומטר מעזה, לגשת לבחינות הבגרות המתקיימות היום במועד אחר, אם אין באפשרותם להבחן. התלמידים שיבחרו להבחן היום יקבלו תוספת זמן של 25%.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully