וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו עוד הזדמנות: בית המשפט הוציא צו נגד סגירת ברנקו וייס

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 12:06

המחוזי הורה לעיריית רמלה ומשרד החינוך לעצור פעולות שימנעו את פתיחת "תיכון ההזדמנות האחרונה" לאחר החופש הגדול, והורה לפתוח את הרישום לשנה הבאה. השופט מתח ביקורת על הליך קבלת ההחלטה: "נעשה בחוסר סמכות ומשיקול תדמיתי". תלמידים והורים בירכו: "נלחמנו על הבית"

בווידאו: זירה מקומית עם מנכ"ל ברנקו וייס, אביב קינן/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בלוד הוציא היום (שני) צו ביניים לפיו תיכון "ברנקו וייס" ברמלה לא ייסגר, בתגובה לעתירה שהגישו שתי אימהות לתלמידי בית הספר. השופט אורן שוורץ אסר על ראש העיר, העירייה ומשרד החינוך לנקוט בפעולות שעשויות לגרום לכך שבית הספר לא ייפתח לאחר החופש הגדול, והורה לפתוח את הרישום לשנת הלימודים הבאה לתלמידים מהעיר ומחוץ לה.

"לאחר שעיינתי בנוסח הפרוטוקול של ישיבה שנערכה בלשכת מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, הגעתי למסקנה שבהחלטה שהתקבלה אצל הרשות המנהלית נפלו ליקויים חריגים ומשמעותיים", קבע השופט.

הליקויים שציין כוללים את קבלת ההחלטה על סגירת בית הספר ללא אישור משרד החינוך, "בחוסר סמכות", ואת העובדה שהעירייה עשתה זאת "משיקול תדמיתי", מרצון להתנער מתדמית של "עיר חלשה", כפי שאמר אחד הנוכחים בדיון שקיים ראש העיר. עוד האשים השופט כי להורים לא התאפשר להשמיע את קולם. "בסביבה חינוכית מורכבת לא ייעשה מהלך חד-צדדי מבלי לשמוע את ההורים. קבלת החלטה מנהלית תוך הפרה בוטה של זכות השימוע היא פגומה ביותר", אמר בהחלטתו.

תיכון ברנקו וייס רמלה. יוסי אלוני, פלאש 90
תיכון "ברנקו וייס" רמלה/פלאש 90, יוסי אלוני

לדבריו, סיכויי ההצלחה של העתירה גבוהים. אחת הסיבות לכך היא שהעירייה לא הציגה תכניות לשימוש במבנה בית הספר, והכחישה את הטענה שבכוונתה להעביר אותו להפעלה של חב"ד. "לא ברור איזה נזק ייגרם לעיריית רמלה אם ברנקו וייס ימשיך בפעילותו המבורכת", אמר השופט, "מאידך, ברור לכל כי לתלמידים שלומדים בבית הספר ייגרם נזק מהעברתם למוסדות אחרים. נזק בלתי הפיך שיערער את עולמם השברירי".

במהלך הדיון, הסבירה העירייה כי מספר התלמידים בבית הספר נמוך מהדרוש. "גם למח"טים (מרכז חינוך טכנולוגי - א"ס) האחרים בעיר יש מחסור בתלמידים אך לא באותה מידה. גם הם אומרים שכמות התלמידים, 20 התלמידים שאמורים להתחלק בין כולם, לא מאפשרת לנו לפתוח כיתות. האמירה בעניין שהעירייה דואגת קודם כל לתלמידי העיר היא מקוממת אבל היא נכונה".

העירייה דחתה את טענות הנגד לייבוש התיכון והצהירה כי היא מפנה אליו תלמידים. מנהל בית הספר, ארז ויטנר, זעם על האמירה. "יש פה שקרים וחצאי אמיתות. בית הספר מיובש הרבה יותר משנה", אמר בדיון. "יש לי שמות של הורים ותלמידים. אני יודע על עשרה מקרים של תלמידים שאמרו 'אנחנו רוצים ברנקו וייס' ואמרו להם 'ברנקו וייס לא מתאים לכם'. זה לא היה סוד".

עוד בוואלה!

תיכון ההזדמנות האחרונה בסכנת סגירה: "אירוע פוליטי שבא על חשבון הילדים"

לכתבה המלאה
תלמידים בכניסה לבית ספר. ראובן קסטרו
"לתלמידים שלומדים בבית הספר ייגרם נזק מהעברתם למוסדות אחרים"/ראובן קסטרו

משרד החינוך נשאר על הגדר, והדגיש בדיון כי "סבר שזה בית ספר טוב ולא יזם את סגירתו וזה גם משתקף בפרוטוקול. גם הנתונים שהוצגו למשרד החינוך וריבוי המח"טים זה בסוף כן מביא למסקנה הגיונית שכן אפשר לסגור את אחד המח"טים הקיימים בעיר, בסוף איזה מח"ט לסגור שייך לשיקול דעת הרשות המקומית".

דנה בטשוב, תלמידת התיכון, בירכה על ההחלטה: "בית הספר הזה הוא כמו בית בשבילי. אין מאושרת ממני על ההודעה המשמחת הזאת שקיבלתי הבוקר, אני יכולה להגיד שעשינו את שלנו, נלחמנו על בית הספר וניצחנו, לא יסגרו לנו את הבית. אני מודה לכל מי שעזר לנו להילחם על הבית שלנו".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"בית הספר הזה הוא כמו בית בשבילי"/ראובן קסטרו

אחת ממגישות העתירה, אלינור קטש, אם לתלמידה ובוגר בית הספר, הצטרפה לדבריה. "אני מרגישה שעשיתי את כל מה שיכולתי כדי שהבת שלי ותלמידים אחרים ימשיכו לפרוח ולהצליח. כל כך חשוב לעיר שלנו רשת כזאת שמצליחה להביא ילדים למצוינות והופכת אותם לאנשים טובים ושאפתניים".

משרד עורכי הדיו גורניצקי GNY, שייצג את העותרות, מסר בתגובה: "ההחלטה שהתקבלה היום מהווה אבן דרך חשובה בדרך לביטול סופי של ההחלטה לסגור את בית הספר ברנקו וייס בעיר רמלה. לאחר דיון שהתקיים היום בבית המשפט, קיבל בית המשפט הנכבד את טענות העותרות במסגרת הבקשה והביע דעתו כי החלטת העיריה לסגור את בית הספר לוקה בכשלים חמורים והתקבלה בין היתר בחוסר סמכות, מבלי שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים, ותוך פגיעה בזכות השימוע של ההורים. פועלו של בית הספר ברנקו וייס, ותרומתו לחברה בכלל ולתלמידיו בפרט אינה יכולה להיות מוטלת בספק. זוהי זכות עבורנו לקחת חלק במאבק כה חשוב ומשמעותי, אשר יש בו כדי להשפיע על עתידם של תלמידי בית הספר".

תלמידים מרמים בבחינות. ShutterStock
"ההחלטה שהתקבלה היום מהווה אבן דרך חשובה"/ShutterStock

לפני כשלושה חודשים, עיריית רמלה הודיעה שבית הספר ברנקו וייס ינעל השנה את שעריו, למרות שהצעיד ילדים מרקע קשה להישגים יוצאי דופן. הסיבה הרשמית שפרסם טכנית, אך הסגל טוען שהיא מסתירה מניע פוליטי.

תלמידי בית הספר, מורים, בוגרים וגם הורי התלמידים יצאו למאבק משותף כדי שבית הספר לא ייסגר. היום כך יצוין, בית המשפט הוציא צו ביניים והתיכון ברמלה לא ייסגר.

מברנקו וייס נמסר כי "בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי בלוד שהתקבלה בתחילת השבוע, מכון ברנקו וייס נערך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד בבית הספר ברנקו וייס ברמלה ופותח את שנתו ה-22.
במסגרת ההחלטה, בית המשפט הנחה את העירייה להפנות תלמידים מהעיר ולאפשר רישום לתלמידים מהאיזור לבית הספר. תלמידים ותלמידות אשר מעוניינים להרשם לשנת הלימודים הבאה מוזמנים להשאיר אצלנו פרטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully