וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחצים מירדן: ישראל שחררה את חבר הפרלמנט שנתפס כשניסה להבריח נשק

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 11:33

לפי בכירים ישראלים, אל-עדוואן, שנתפס עם נשק במעבר אלנבי, יועמד לדין בירדן. מחקירתו עלה כי מאז 2022 הבריח חבר הפרלמנט בתמורה לכסף רב אמל"ח, זהב, סיגריות אלקטרוניות, ובעלי חיים. בכיר ישראלי: "מדובר באירוע של בצע כסף - לא באירוע לאומני או במעורבות בטרור"

השגריר הירדני עזב את הר הבית לאחר שכניסתו עוכבה על ידי כוחות משטרה/רשתות חברתיות ערביות

ישראל העבירה היום (ראשון) לירדן את את חבר הפרלמנט הירדני, עימאד אל-עדוואן, שנתפס בגשר אלנבי כשניסה להבריח אמצעי לחימה מירדן לגדה המערבית. שחרורו של חבר הפרלמנט הירדני מגיע בעקבות לחצים שהפעילה ירדן על ישראל מאז מעצרו. בכירים ישראלים אמרו כי לפי ההבנות שהושגו בין השב"כ לשירותי הביטחון הירדניים, חבר הפרלמנט יועמד לדין בירדן.

לאחר העברתו של חבר הפרלמנט, הוסרה חסינותו והוא ייחקר על ידי גורמים הביטחון. לדברי בכיר ישראלי, שב"כ מיצה את החקירה ויש חשיבות להעברה שלו לירדן, כדי שחקירתו תימשך על ידי המודיעין הכללי הירדני. הבכיר הישראלי ציין כי המודיעין הירדני צפוי לשתף את ישראל במידע הנוסף שיעלה בחקירה. "מדובר באירוע של בצע כסף - לא באירוע לאומני או במעורבות בטרור - כל ההברחות היו על רקע פלילי", הסביר הבכיר. "היחסים הביטחוניים עם ירדן רחבים וחשובים הרבה יותר".

לפני כשבועיים עצרה המשטרה את אל-עדוואן בחשד שניסה להבריח זהב ונשק, ברכבו נמצאו 12 רובים ו-194 אקדחים. משרד החוץ הירדני מסר כי הוא "עוכב לחקירה בתיאום עם כל הרשויות הנוגעות בדבר". בהמשך, נעצרו תושבי יהודה ושומרון נוספים החשודים במעורבות בהברחות יחד עם חבר הפרלמנט הירדני.

חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אל-עדוואן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחקירה נחשף כי מאז פברואר 2022 ביצע אל-עדוואן 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי מדינת ישראל, תוך שהוא מנצל את דרכונו הדיפלומטי, ביניהן הברחות של בעלי חיים וסיגריות אלקטרוניות. עוד עלה בחקירה כי מתחילת 2023 אל-עדוואן הבריח נשק לתחומי ישראל כמה פעמים. עוד עלה בחקירה כי אל-עדוואן קיבל בתמורה להברחות כסף רב. בנוסף, על הודעת שב"כ, במקביל לחקירתו נעצרו על ידי כוחות הביטחון בירדן גורמים שהיו קשורים להברחות.

דובר משרד החוץ הירדני כתב כי משרדו, בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים בממלכה, פועלים "לטפל במצב בהקדם האפשרי". בנוסף, כמה חברי פרלמנט מקומיים וגופיים אזרחיים ירדניים קראו לממשלה שלהם ול"כוחות הכיבוש הישראלים" לשחרר לאלתר את אל-עדוואן, יחד עם עוד 19 אסירים ירדנים המוחזקים גם הם בבתי הכלא בישראל.

אל-עדוואן בן ה-35, עורך דין במקצועו - נחשב לאחד מחברי הפרלמנט הצעירים ביותר בממלכה. בעבר, הרבה להתבטא כנגד ישראל ומדיניותה, והוא ידוע בשל הקו והעמדה האנטי-ישראלית שלו. כך למשל, חתם על עצומה לגירוש השגריר הישראלי מעמאן, ואף הזדהה בכמה מקרים עם מנהיגיהם של ארגוני הטרור הפלסטינים. בזמן מבצע "שומר החומות" אמר אל-עדוואן בכנס מקומי: "הישות הציונית היא אויב של כל מוסלמי. עליכם (הירדנים) לחנך את ילדיכם שההתנגדות היא כבוד".

עוד בוואלה!

המתיחות בהר הבית החריפה את המשבר בין ירושלים לעמאן: "שר החוץ - בן גביר הירדני"

לכתבה המלאה
הנשק שהבריח חבר הפרלנט הירדני עמאד אל-עדוואן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנשק שניסה להבריח אל-עדוואן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בעקבות השחרור הצפוי של חבר הפרלמנט: "ההחלטה לשחרר את המחבל שניסה להביא לכאן מאות כלי נשק שישמשו לפיגועים ולמעשי פשע בלב מדינת ישראל היא טעות אסטרטגית ומוסרית. גם נושא זה היה ראוי להביא לקבינט ומצופה ממשלת הימין להפסיק את מדיניות ההתרפסות החולשה לעזה, לירדנים, ללבנונים ולכל מחבל שמבקש לפגוע בתושבי ישראל - הדיפלומט הזה היה צריך לשבת במאסר לשנים ארוכות ולא להשתחרר".

אל-עדוואן הוא אחד מ-130 חברי פרלמנט ירדניים (מהבית התחתון), שבאופן די מסורתי, וביתר שאת בשנים האחרונות - מאופיין בלעומתיות וניציות כלפי ישראל. הבית התחתון בירדן פועל באופן אקטיבי נגד מדינת ישראל ולא פעם קרא לניתוק היחסים עימה או לחלופין - לגרש את השגריר במחאה על צעדיה של ישראל. למרות היותו הגוף המחוקק במדינה, הפרלמנט הירדני חסר "שיניים" של ממש, והשפעתו על קבלת ההחלטות בממלכה ההאשמית ועל המלך עבדאללה - שולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully