וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על האלימות נגדם: נהגי חברת אגד השביתו קווים בירושלים, חיפה ורחובות

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 7:50

הסתדרות העובדים בחברה השביתה את הקווים לכמה שעות, בין היתר, בעקבות תסכול הולך וגובר בשל קיצוצים בחברה. בהנהלת אגד תקפו: "התנהגות פרועה חסרת אחריות ובריונית - הנהגים בחרו ללא כל התראה לפגוע ברבבות נוסעים בבוקר העמוס בשבוע"

בווידאו: אוטובוס עולה באש על כביש 443 לאחר שיודו לעברו בקבוקי תבערה/צילום: מערכת אנשי הדממה, לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

נהגי אגד פתחו הבוקר (ראשון) בשביתת פתע, בעקבותיה נרשמו שיבושים בפעילות הקווים והתחבורה הציבורית בערים ירושלים, חיפה ורחובות. בהסתדרות הסבירו המהלך ננקט במחאה על האלימות כלפי הנהגים, אבל מדובר גם בתסכול גובר בעקבות קיצוצים בחברה.

מטעם אגד נמסר: "מדובר בהתנהגות פרועה חסרת אחריות ובריונית של הסתדרות העובדים הכללית ושל ועד עובדי אגד שבחרו ללא כל התראה לפגוע ברבבות נוסעי אגד בבוקר העמוס בשבוע ללא כל סיבה הגיונית הנראית לעין. אנו פועלים בכל המישורים לבלום את הפגיעה הבלתי נסבלת בציבור נוסעי אגד".

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אוטובוסים של אגד. ארכיון/ראובן קסטרו

"עליתי לאוטובוס ושמתי לב לנוסע שישב עם בתו. ברגע שביקשתי ממנו את כרטיס הרב קו שלו כדי לבדוק אם שילם הוא קפץ מהמקום, תיקף את הכרטיס והושיט לי אותו לבדיקה", סיפרה הניה, מבקרת כרטיסים בסניף אגד בחיפה. "נוסע שנזכר לשלם רק כשהוא רואה מבקר, זה קנס. אמרתי נעזוב את הבת, נתרכז באבא וביקשתי את תעודת הזהות שלו. קיבלתי מגוון צעקות, מ'המכשיר שלך לא תקין', ועד 'מי את שאני אתן לך תעודת זהות' ו'אני משלם רק בסוף הנסיעה'. אמרתי לו שזה רק 5.5 שקל, וכשהוא לא משלם אם חס וחלילה האוטובוס מעורב בתאונה, אין לו ביטוח. אז אחרי עוד כמה שניות הוא פשוט התנפל עלי והתחיל לחנוק אותי כדי לחטוף ממני את הרב קו".

הניה, תושבת עוספיה ואם לשלושה ילדים, סיימה את המשמרת בתחילת החודש בחדר המיון של בית החולים רמב"ם, אחרי שנהג האוטובוס עצר מיד את הנסיעה וביחד עם המבקרים האחרים הזעיק משטרה. התוקף נעצר, והנייה חזרה מאז לעבודה. "הגעתי לבית החולים באמבולנס, בקושי נושמת. אבל חזרתי לעבוד. המחשבות על מה שקרה לא עוזבות אותי, אבל אני חייבת לפרנס את הבנות שלי", שחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully