וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרישת החרדים: הממשלה אישרה הקמת מתקן "חשמל כשר" בבני ברק

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 14:23

לפי ההחלטה שהביא שר האנרגיה כ"ץ, בהתאם להסכם הקואליציוני עם יהדות התורה, יוקם מתקן לאגירת חשמל שאדם לא נגע בו לשימוש חרדים בשבתות. בהצעה התחייבה הממשלה שהקמת הפרויקט לא תגרור עלייה בתעריפי החשמל וכי הוא יימכר בהמשך לשוק הפרטי על מנת לשמור על התחרות במשק

פעילת הליכוד היידי מוזס, עונדת תליון זהב בדמותו של נתניהו על ח"כ ישראל כץ. 17 ביולי 2022/ללא

הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעת החלטה להקמת מתקני אגירת חשמל כשר, שבאמצעותם יסופק חשמל שיד אדם לא נגעה בו לחרדים מחמירים בשבתות וחגים. את ההצעה העלה שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, והיא קודמה בהתאם להסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה. לדרישתם יחל פיילוט של חברת החשמל להקמת והפעלת מתקן אגירת חשמל בבני ברק, במטרה להחליף את השימוש בגנרטורים לייצור חשמל כשר, שמייצרים סכנה בטיחותית.

בהצעת ההחלטה נכתב כי הממשלה מתחייבת שעלות הפרויקט, המוערכת בכמאה מיליון שקלים, לא תוטל על כלל צרכני החשמל. בנוסף התחייבה הממשלה בהצעה כי הקמתו של הפרויקט לא יגרור עלייה בתעריפי החשמל, על אף שחוות דעת של רשות החשמל התריעה שהקמת מתקן האגירה על ידי חברת החשמל עלולה להוביל לגלגול העלויות הנוספות על כלל הלקוחות. עוד התחייבו במשרד האנרגיה כי על מנת להבטיח שמירה על התחרות במשק, תוך שלוש שנים חברת החשמל תמכור לשוק הפרטי את המתקן אותו תקים במסגרת הפיילוט.

שר האנרגיה הדף את הביקורת על המהלך וכתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "מתנגדי החשמל הכשר מחליפים טיעונים כמו גרביים. טענו שייקר את התעריף לציבור, שיפגע בתחרות, וכעת שעלות ההקמה על חשבון הציבור. שקר והסתה! מתקן האגירה רווחי ויימכר בהמשך ברווח למגזר הפרטי".

שר האוצר, ישראל כ"ץ במהלך כינוס ועדת הכספים 23 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
שר האנרגיה ישראל כץ/אתר רשמי, -

בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "האוכלוסייה החרדית מעוניינת לצרוך בשבת חשמל העומד בדרישות ההלכה. כיום המענה לכך הוא שימוש בגנרטורים היוצרים סכנה בטיחותית, עלותם יקרה והם גורמים לזיהום סביבתי. לאור ההתפתחות הטכנולוגית של מתקני אגירה בקיבולת הנדרשת, קיימת הזדמנות למתן פתרון חליפי מתאים שיספק את צרכיה המיוחדים של האוכלוסייה והינו בטיחותי ונקי יותר". עוד הוסבר כי "למען הסר ספק, מכיוון שמדובר בשירותים שרק חלק מהצרכנים מבקשים, הסדרת האפשרות לקבלת שירותי חשמל כשר תעלה בקנה אחד עם סמכויותיה וחובותיה של רשות החשמל, שלא להטיל עלות עודפת על כלל צרכני החשמל ולא לאפשר סבסוד צולב בין שירותים וצרכנים".

במשרד האנרגיה טענו שאגירת אנרגיה חשמלית תהיה אחד האמצעים שיאפשרו את הרחבת ייצור החשמל באנרגיות המתחדשות, כחלק ממדיניות הפחתת פליטות גזי החממה. עוד הוסיפו כי בשנים הקרובות מתוכננים לקום מתקני אגירה נוספים בהספק של מאות מגה וואט, ושיחד עם הביקוש הגדל ל"חשמל כשר", יש גם צורך בהרחבת השימוש באגירת אנרגיה וקידומה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן תקף בשבוע שעבר בטוויטר את ההצעה וטען שמדובר ב"עוד טרלול בדרך למדינת הלכה". עוד אמר חבר הכנסת כי "המהלך הכוחני של עסקני ש"ס ויהדות התורה בא על חשבון מעמד הביניים. הם אלו שישלמו את המחיר על כך. ‏הקמת מתקני אגירת חשמל, בשילוב תעריפי החשמל הגבוהים באמצע השבוע, לעומת התעריפים הזולים בשבתות, יעלו מיליארדים לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully