וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית החדשה של שר האנרגיה: "חשמל כשר" בשבתות לשכונות שיבחרו בכך

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 15:01

ישראל כץ הודיע כי יעלה לאישור בישיבת הממשלה את תוכנית האגירה הארצית שלו לצבירת חשמל בשעות השפל ואספקה בשעות השיא. חלק מהתוכנית: הקמת מתקן פיילוט אחד שיבחן ב-3 השנים הקרובות את המנגנון הנדרש. כץ: "בעיני החרדים המעשה לא כשר, בעיניי הוא יצירתי"

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

שר האנרגיה ישראל כץ הודיע אמש (חמישי) כי יעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה את תוכנית האגירה הארצית שלו לצבירת חשמל בשעות השפל ואספקה בשעות השיא. התוכנית מעוררת תהודה בשעות האחרונות בעקבות ההודעה כי היא כוללת את היכולת לספק "חשמל כשר" בשבתות לשכונות שיבחרו בכך.

במשרד האנרגיה מסבירים כי קיימת הסכמה מקיר לקיר של כל הגורמים המקצועיים שהתוכנית לא תייקר את תעריף החשמל ליצרן. ועוד מוסיפים כי נושא "החשמל הכשר" נמצא רק בשלבי הקמת מתקן פיילוט אחד - שיבחן בשלוש השנים הקרובות את המנגנון הנדרש, ואם יצליח - יוקמו מתקנים נוספים.

השר הוסיף בחשבונו מבעוד מועד התייחסות לביקורת על החשמל הכשר וכתב: "בעיניי מתנגדי החרדים המעשה 'לא כשר', בעיניי זו דוגמה לפתרון יצירתי והיכולת לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לחיים משותפים ביחד".

חרדים בבני ברק. מרץ 2015. ראובן קסטרו
בעיניי מתנגדי החרדים המעשה ‘לא כשר’". חרדים אילוסטרציה/ראובן קסטרו

שר האוצר לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן תקף את ההצעה ואמר: "75 שנה כל ה"צדיקים" הסתדרו ללא חשמל כשר. המהלך הכוחני של עסקני ש"ס ויהדות התורה בא על חשבון מעמד הביניים. הם אלו שישלמו את המחיר על כך. הקמת מתקני אגירת חשמל, בשילוב תעריפי החשמל הגבוהים באמצע השבוע, לעומת התעריפים הזולים בשבתות, יעלו מיליארדים לאזרחי ישראל".

בתגובה לכך, יו"ר ועדת הכספים משה גפני כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תוכנית מצוינת" והוסיף: "כל מי שאומר אחרת פשוט לא מבין בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מונה חשמל. ShutterStock
הוכרזה כמונופול על ידי רשות התחרות. מונה חשמל/ShutterStock

גם רשות התחרות חוותה דעתה על התוכנית בעבר והזהירה את הממשלה מפני ההובלה יחד עם חברת החשמל. ברשות טוענים כי המהלך יביא לקביעת עובדות בשטח - כמו סטנדרטים, נהלים ושיטות עבודה שמטיבות עם חברת החשמל "שיהיה קשה לתקן בהמשך". אלו יובילו לאחיזה של חברת החשמל בתחום לשנים רבות קדימה.

חברת החשמל הוכרזה כמונופול על ידי רשות התחרות והאחרונה אף קנסה אותה בעבר לפני כשנתיים ב-13 מיליון שקלים על ניצול מעמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully