וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בירדן: משטרת ישראל עצרה חבר פרלמנט ירדני שניסה להבריח זהב ונשק

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 19:33

משרד החוץ הירדני התייחס למקרה ואמר כי הוא "עוקב מקרוב אחר המקרה" של חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן, וזאת - "בתיאום עם כל הרשויות הנוגעות בדבר"

בווידאו: נחשפו שני ניסיונות הברחה במעבר אלנבי - של דגים טורפים ושל זרעים בתוך קפה/צילום: משרד החקלאות

המשטרה עצרה אתמול (שבת) במעבר אלנבי חבר פרלמנט ירדני בחשד שניסה להבריח זהב ונשק. כך פרסם היום משרד החוץ הירדני שמסר כי הוא "עוקב אחרי החקירה" של חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן, "בתיאום עם כל הרשויות הנוגעות בדבר". בישראל הוטל צו איסור פרסום על כל פרטי הנושא.

דובר משרד החוץ הירדני כתב כי משרדו, בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים בממלכה, פועלים "לטפל במצב בהקדם האפשרי". בנוסף, כמה חברי פרלמנט מקומיים וגופיים אזרחיים ירדניים קראו לממשלה שלהם ול"כוחות הכיבוש הישראלים" לשחרר לאלתר את אל-עדוואן, יחד עם עוד 19 אסירים ירדנים המוחזקים גם הם בבתי הכלא בישראל.

חבר הפרלמנט הירדני עמאד אלעדוואן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חבר הפרלמנט הירדני עמאד אלעדוואן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אל-עדוואן בן ה-35, עורך דין במקצועו - נחשב לאחד מחברי הפרלמנט הצעירים ביותר בממלכה. בעבר, הרבה להתבטא כנגד ישראל ומדיניותה, והוא ידוע בשל הקו והעמדה האנטי-ישראלית שלו. כך למשל, חתם על עצומה לגירוש השגריר הישראלי מעמאן, ואף הזדהה בכמה מקרים עם מנהיגיהם של ארגוני הטרור הפלסטינים. בזמן מבצע "שומר החומות" אמר אל-עדוואן בכנס מקומי: "הישות הציונית היא אויב של כל מוסלמי. עליכם (הירדנים) לחנך את ילדיכם שההתנגדות היא כבוד".

אל-עדוואן הוא אחד מ-130 חברי פרלמנט ירדניים (מהבית התחתון), שבאופן די מסורתי, וביתר שאת בשנים האחרונות - מאופיין בלעומתיות וניציות כלפי ישראל. הבית התחתון בירדן פועל באופן אקטיבי נגד מדינת ישראל ולא פעם קרא לניתוק היחסים עימה או לחלופין - לגרש את השגריר במחאה על צעדיה של ישראל.

למרות היותו הגוף המחוקק במדינה, הפרלמנט הירדני חסר "שיניים" של ממש, והשפעתו על קבלת ההחלטות בממלכה ההאשמית ועל המלך עבדאללה - שולית.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' לממשלה: לעצור מיד את הגשת העמדה לפיה יש לדחות את פינוי חאן אל-אחמר

לכתבה המלאה
הנשק שהבריח חבר הפרלנט הירדני עמאד אל-עדוואן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנשק שהבריח חבר הפרלנט הירדני עמאד אל-עדוואן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעבר הגבול אלנבי. קובי גדעון, פלאש 90
מעבר הגבול אלנבי/פלאש 90, קובי גדעון

מעבר אלנבי הוא הגשר הדרומי שמחבר בין ישראל לירדן. בדצמבר אשתקד סוכלה הברחת זהב בשווי של כארבעה מיליון שקלים מירדן לישראל. הנהג, שהחזיק בוויזת תייר, הצהיר בכניסה לישראל כי אין ברשותו דבר שיש להצהיר עליו. אולם, בבדיקה שנערכה ברכב הניסאן שלו, נמצא תא נסתר בין המושבים הקדמיים, ובו כ-20 מטילי זהב ששווים הכולל מגיע לכארבעה מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully