וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לממשלה: לעצור מיד את הגשת העמדה לפיה יש לדחות את פינוי חאן אל-אחמר

השר במשרד הביטחון שלח מכתב למזכיר הממשלה, שר הביטחון וראש המל"ל, בו כתב כי "תוכן תשובת המדינה אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה". נתניהו יכנס הערב דיון בנושא תשובת המדינה לבג"ץ

בווידאו: כוחות הביטחון והמנהל החלו לבצע עבודות תברואה במתחם היישוב הבדואי חאן אל-אחמר. אוקטובר 2018/צילום: רוני כנפו

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' דרש היום (ראשון) לעצור מיד את הגשת תשובת המדינה לבג"ץ, לפיה יש לדחות את פינוי חאן אל-אחמר. במכתב שנשלח אל מזכיר הממשלה יוסי פוקס וממוען גם לשר הביטחון יואב גלנט ולראש המל"ל צחי הנגבי כתב סמוטריץ', "להפתעתי הרבה גיליתי כי תוכן תשובת המדינה אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה, כפי שאני מבין אותה". בתגובה לבקשתו של סמוטריץ, ביקשה המדינה ארכה של יום למסירת תגובת הממשלה.

לטענת סמוטריץ', תשובת המדינה לבג"ץ לא אושרה על ידו, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עמו כשר במשרד הביטחון. על כן, הוא דורש "דיון בהול" בנוכחותו, כדי "לגבש את מדיניות הממשלה והעמדה שתוצג". עוד ציין סמוטריץ' במכתבו, כי "עד כינוס הדיון וגיבוש העמדה, אינני מאשר להגיש אף תשובה אחרת בנדון".

חאן אל-אחמר. שלומי הלר
יפונה? חאן אל-אחמר/שלומי הלר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את דבריו של סמוטריץ' והוסיף, "העברתי מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו שאם הפרסומים על טיוטת התשובה נכונים, מדובר בהחלטה מבישה וחמורה. נבחרנו וקיבלנו מנדט כדי לממש מדיניות ימין, ומדיניות ימין פירושה משילות בראש ובראשונה". הוא הדגיש, "אסור להתקפל בחאן אל-אחמר".

מאוחר יותר, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי רוה"מ נתניהו יכנס הערב דיון בנושא תשובת המדינה לבג"ץ בנושא פינוי ח'אן אל-אחמר. בדיון ישתתפו שר האוצר סמוטריץ', השר לביטחון לאומי בן גביר, שר הביטחון גלנט, ר' המל"ל הנגבי, המזכיר הצבאי של רה"מ ומזכיר הממשלה פוקס. נכון לפי שעה, המדינה צפויה לבקש דחייה נוספת של פינוי הכפר - וזאת בניגוד לעמדת סמוטריץ' ובן גביר.

יצוין כי בחודש פברואר, המדינה ביקשה מבג"ץ, בפעם התשיעית, לדחות את ההחלטה בנושא פינוי חאן אל-אחמר, שנמצא מחוץ לקו הירוק. המדינה מבקשת שלא להכריע בסוגיה האם לפנות את היישוב, שבו מתגוררים תושבים בדואים, וזאת בשל לחצים בינלאומיים ורגישות הסוגייה. שופט בית המשפט העליון נעם סולברג קבע דיון בנושא פינוי היישוב בתחילת חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully