וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העיד במשפט הדיבה נגד בן כספית ברקע צעקות המפגינים נגדו

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 16:09

נתניהו, שתבע את כספית בסך 200 אלף שקלים, טען כי "אי אפשר לעמוד במסת הכתבות וההשמצות, זה בהיקפים שאי אפשר לדמיין ואין הקבלה אליהם בעולם המערבי". מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנה נגד רה"מ. פרקליטו של כספית: "היה מוכן לוותר על הפרסום, אבל אתה החלטת להגיש תביעה"

בוידאו: נתניהו נגד בן כספית: תובע ב-200 אלף שקל בגלל "טענות שקריות"/בן כספית

דיון בעניין התביעה שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד העיתונאי בן כספית התקיים הבוקר (ראשון), כשבחוץ התקיימה הפגנה. מדובר בתביעת דיבה בסך 200 אלף שקלים בגין דברים שכתב בטור בעיתון "מעריב", בהם טען כי נתניהו דאג להטבה לבן זוגה של מי שהיא חלק מצוות בחינת תיקיו - תיקי האלפים.

"אי אפשר לעמוד במסת הכתבות וההשמצות, זה בהיקפים שאי אפשר לדמיין ואין הקבלה אליהם בעולם המערבי", טען נתניהו בפתח המשפט בהתייחס לעיתונאי כספית. בהמשך, התייחס עורך דינו של כספית, רז בן דור, להצעתו של כספית בזמנו "להכניס תגובה. הוא גם כתב שהוא מוכן לוותר על הפרסום לחלוטין - אך בכל זאת החלטת להגיש תביעה". בתגובה, התערב עורך דינו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. "חברי אומר שאפשר לוותר על הפרסום שעה שהוא יצא בפרינט? אי אפשר לעשות undo לעיתון שכבר פורסם", אמר.

בהמשך, גיחך נתניהו בתגובה לשאלת בן דור, האם עניין אותו להשתיק את כספית כעיתונאי. "'להשתיק אותו'. אם היו מפרסמים עליך דבר כזה חמור אני מעריך שהיית דורש את הצדק בבית משפט ולא בתיקונים. אני לא מוכן שזה יהיה בדרך אחרת", אמר.

בן כספית. ראובן קסטרו
"בן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו - קיבל הטבת מיליונים". כספית/ראובן קסטרו

בדברים שכתב, טען כספית כי נתניהו דאג להעלאת שכרו של יועמ"ש הכנסת דאז, איל ינון, בזמן שבת זוגו של ינון, עמית מררי, המשנה ליועמ"ש מנדלבליט, היא חלק מהצוות שבוחן את תיקיו של נתניהו. זאת, באמצעות מקורבו של נתניהו, יו"ר ועדת הכנסת דאז ושר התרבות והספורט המכהן, מיקי זוהר, אותו כינה "משליחיו היעילים יותר של ראש הממשלה". "המצב שנוצר", כך נכתב בטור, "הוא שבן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו, קיבל הטבת מיליונים בעקיפין (שאין ישירה ממנה), מידיו של ראש הממשלה".

למול הטענות, טען נתניהו מצידו כי לא ידע שמררי יושבת בצוות בחינת תיקיו, ובתביעה נכתב כי "בניגוד מוחלט לנטען, אין ולא יכול להיות כל קשר בין צירופה של עו"ד מררי לצוות הפרקליטים, אשר פורסם לציבור בעיתון 'גלובס' רק ביום ב-27 בנובמבר וממילא לא היה ידוע לראש הממשלה, להטבה שניתנה לעו"ד ינון כחצי שנה קודם לכן".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
נתניהו במסיבת עיתונאים 10 באפריל 2023. ללא, יותם רונן
"טענות שקריות". נתניהו/יותם רונן, ללא

"מזה תקופה ארוכה, מנהל הנתבע באמצעי תקשורת שונים מסע השמצות מכוון נגד ראש הממשלה, במסגרתו הוא מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות בין אם באופן מרומז ובין אם באופן ישיר, על אף שאין לדברים כל בסיס עובדתי", נכתב בכתב התביעה, שהוגש בין היתר גם נגד עיתון מעריב. "בפעולותיו אלה שם לו התובע למטרה לבזות את ראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר בתפקידיו הציבוריים המשמעותיים".

לכתב התביעה צורף גם מכתב התראה, בו דרשו עורכי דינו של נתניהו כי העיתון יפרסם תיקון והתנצלות בולטת. לכך, השיב כספית במכתב תגובה בו טען כי כל העובדות שבכתבה נכונות, והוסיף: "אין כאן כוונה להגן על העובדות או להיכנס לוויכוח משפטי מסיבה פשוטה - הפרטים הללו פורסמו לפניי במקומות רבים". עוד הוסיף כספית והציע להכניס תגובה או הבהרת עמדה מצדו של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully