וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העדה הדרוזית: "השוויון בינינו מורגש רק בדקות הדומייה לזכר החללים ביום הזיכרון"

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 12:09

השייח' מופק טריף שלח מכתב חריף לנשיא הרצוג, בו כתב כי "המדינה מפרה פעם אחר פעם את החוזה שלה עם אזרחיה הדרוזים המבוסס על עקרונות מגילת העצמאות". לדבריו, העוול שנגרם בחוק הלאום "טרם תוקן עד היום", והוא דורש שהעדה תהיה שותפה למאמצי ההידברות על המהפכה המשפטית

בוידאו: בעדה הדרוזית דורשים מחברי הממשלה לא להגיע לטקסי יום הזיכרון: "חללינו נפלו למען מדינה דמוקרטית"/ללא

ראש העדה הדרוזית השייח' מופק טריף שלח היום (ראשון) מכתב חריף לנשיא המדינה יצחק הרצוג ובו כתב כי "המדינה מפרה פעם אחר פעם את החוזה שלה עם אזרחיה הדרוזים המבוסס על עקרונות מגילת העצמאות". במהלך ביקור הנשיא לכבוד חג הנביא שועייב של בני העדה הדרוזית, ביקש ראש העדה את התערבותו האישית של הנשיא בטיפול בבעיות התושבים הדרוזים בישראל ובעיקר בסוגיות הדיור, התכנון והבנייה, שלדבריו "מאיימות על קריסת החברה הדרוזית".

לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל, טען השייח' טריף במכתבו להרצוג כי "הרגעים היחידים בהם מורגש השוויון - בדקות הדומייה לזכר החללים". כמו כן, הוא דרש שהעדה הדרוזית תהיה שותפה למאמצי ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא, לשם "עיגון מעמדה החוקתי וזכויותיה". "לפני שנים אחדות נפקדה העדה הדרוזית עת חוקק חוק הלאום שהביא לפגיעה וגרם עוול לבני העדה, שטרם תוקנו עד היום", כתב השייח' טריף.

למכתב המלא של השייח' מופק טריף לנשיא הרצוג

בית העלמין הצבאי בעוספיא, 28 באפריל 2020. יואב איתיאל
"המדינה מפרה את החוזה שלה". בית העלמין הצבאי בעוספייה/יואב איתיאל

ביום שישי קראו בעדה הדרוזית לחברי הממשלה שלא להגיע לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון. "אל תבואו אלינו, אל תגיעו לטקסי יום הזיכרון ולבתי הקברות שלנו, כי חללינו נפלו למען מדינה דמוקרטית, כי גיבורנו נפלו למען מדינה ליברלית, כי אהובנו נפלו כי האמינו שיום יבוא ויהי כאן שלום ושוויון", אמר יו"ר המרכז הישראלי דרוזי ד"ר אמיר חניפס. לעדה הדרוזית 429 חללים הקבורים ומונצחים בבתי העלמין הצבאיים, 90 מהם קבורים בבית העלמין הצבאי בעוספיה, הראשון מבתי העלמין הצבאיים בישובים הדרוזים והגדול בהם, המשמש גם כאתר מרכזי, גם באופן סמלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully