וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שנים אחרי התיעוד: גזרי דין בפרשת "חתונת השנאה"

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 19:53

בדצמבר 2015 התעוררה סערה סביב תיעוד מחתונה שבה נראו המשתתפים דוקרים את תמונתו של עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע בכפר דומא. היום נגזר דינו של החתן יקיר אשבל שנידון ל-4 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ומאסר על תנאי. נאשם נוסף נידון ל-180 שעות שירות לתועלת הציבור

בווידאו: הכרעת הדין בפרשת חתונת השנאה/מערכת וואלה!

שופט בית משפט השלום בירושלים איתן כהן הטיל היום (ראשון) 4 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות על יקיר אשבל, שהיה החתן באירוע שכונה "חתונת השנאה". על הנאשם צבי זלטקין 180 שעות שירות לתועלת הציבור. "מידת הפגיעה בערכי הציבור היא גבוהה" ציין השופט בהחלטתו.

גזרי הדין הראשונים בפרשה מגיעים 9 שנים לאחר התפוצצות הפרשה לאחר שסרטון הראה כיצד משתתפים בחתונה רקדו עם תמונתו של עלי דוואבשה, שנרצח בפיגוע בכפר דומא, ודוקרים את תמונתו תוך שהם מניפים כלי נשק באוויר.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אשרת שהם ונהורא לוי, לגזור על הנאשמים עבודות שירות. הפרקליטות טענה כי מדובר ב"אירוע ההסתה שהינו חסר תקדים וחריג בחומרתו ובנסיבותיו, בוטה וקשה לצפייה". כמו כן ביקשה הפרקליטות מבית המשפט "להציב דגל שחור מעל ההתבטאויות המזהמות את המרחב הציבורי ועלולות לחולל אלימות, זאת לא רק משיקולי הלימה אלא גם משיקולי הרתעה".

בחודש מרץ האחרון הפך בית המשפט המחוזי בירושלים את ההחלטה בעניין ארבעה משתתפים בחתונה והרשיע אותם בהסתה לאלימות. כל הארבעה הוגדרו קטינים במהלך האירוע.

במקור זיכה בית המשפט השלום את ארבעת המשתתפים מעבירת הסתה לאלימות, אלא שהיום, בעקבות ערעור המדינה, בית המשפט המחוזי קבע כי הם ביצעו אותה. בנוסף, הותיר בית המשפט את הזיכוי של אחד נוסף על כנו מחמת הספק.

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
מתוך "חתונת השנאה"/צילום מסך, חדשות 10

הרקע למקרה הוא אירוע הרצח בכפר דומא ב-2015, במהלכו הושלך בקבוק תבערה לבית משפחת דוואבשה. בעקבות זאת עלה הבית באש ובני הזוג סעד וריהאם ובנם התינוק עלי נספו. על הבית שלהם רוססה הכתובת "נקמה" וצוייר מגן דוד. כארבעה חודשים לאחר מכן נעצרו מספר חשודים בביצוע הרצח. הנאשם המרכזי, עמירם בן אוליאל, הורשע ברצח בני המשפחה ונידון לשלושה מאסרי עולם.

זמן קצר לאחר המעצרים התקיימה חתונה בירושלים, שבמהלכה שר הזמר שני שירים שתוכנם קשור לנקמה. למשמע השירים הונפו ברחבת הריקודים שלטים ובהם תמונות של בני משפחת דוואבשה ועליהן נכתב "נקמה". המשתתפים נגדם הוגש פסק הדין, ביחד עם מעורבים נוספים, דקרו פעם אחר פעם את התמונות של בני משפחת דוואבשה בסכינים, ואחדים הציתו וקרעו את התמונות.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג בתיק תקף את החלטת בית המשפט אמר: "אנו סבורים כי התיק הזה הוא כולו רדיפה פוליטית של הפרקליטות. בית המשפט אימץ את התזה המופרכת של הפרקליטות שראתה באירוע מפגן הסתה. כתב האישום הזה לא היה צריך לבוא לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully