וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כתבי אישום נגד 10 ממשתתפי "חתונת השנאה" - ובהם החתן

7.3.2016 / 17:37

המשטרה ממליצה להעמיד כמה ממשתפי האירוע, שבו תועדו החוגגים דוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוואבשה ורוקדים עם בקבוקי תבערה ונשקים, ובהם גם קטינים. לפי הערכות של גורמי חקירה, האישומים יוגשו בשבועות הקרובים

חתונת השנאה - נתניהו על סרטון החתונה: "לא מייצג את הציונות הדתית"/צילום: רוני כנפו, חדשות 10, עריכה: אביב אירגז

יותר מעשרה ממשתתפי "חתונה השנאה", שבה נראו אנשי ימין קיצוני דוקרים את תמונתו של התינוק עלי סעד דוואבשה שנרצח בפיגוע בדומא וחוגגים עם נשקים ובקבוקי תבערה, ובהם החתן וקטינים, צפויים לעמוד בפני כתב אישום בשבועות הקרובים. לפי הערכות של המעורבים בחקירה, הם יואשמו בעבירות הסתה והחזקת נשק.

הפרקליטות העבירה בימים האחרונים את חומרי החקירה למפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י לצורך השלמות חקירה אחרונות. כמו כן, המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד המשתתפים בחתונה של יקיר ורוני אשבל, שהתקיימה באולמי "שירת ירושלים" בבירה בדצמבר האחרון.

לקריאה נוספת:
חתונת השנאה: הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו באירוע
"חתונת השנאה": החתן ושני אורחים נוספים נעצרו בחשד להסתה
עצור ראשון בחקירת "חתונת השנאה": "רקד עם נשק"
הרב של צפת על חתונת השנאה: ייתכן שהשב"כ "בישל" את זה

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
כתבי אישום נגד החתן וקטינים. חתונת השנאה/צילום מסך, חדשות 10

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את אחד החשודים, תושב כפר תפוח שתועד חוגג עם כלי נשק בידו, אמר בתגובה לכתבי האישום המסתמנים: "מתברר שיש בפרקליטות הרבה זמן פנוי וניפוף מכוער של תמונה זוכה לקדימות מתיקים של רצח, אונס וסמים. ניחא זאת, אבל הייתי מציע לפרקליטות להתחיל בהגשת כתבי אישום נגד רוקדי חתונות באום אל פחם וערערה, שם בחלק גדול מהחתונות יורים ומגדפים את מדינת ישראל ומסיתים לרצח יהודים. לא חוכמה להיות גיבורים דווקא על יהודים", אמר.

עו"ד דוד הלוי, המייצג את החתן, מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה אומללה ואנטי דמוקרטית בעליל, המצביעה על התנהלות פרנואידית ומתלהמת של רשויות האכיפה. מלכתחילה, נולדה 'חתונת השנאה' כספין אדיר שנועד להסית את תשומת הלב הציבורית מהעינויים שננקטו במסגרת חקירת כפר דומא, ועתה ההחלטה להעמיד לדין משקפת את המשך ההתלהמות וציד המכשפות, המתנהל נגד כל מי שדעתו אינה נראית לרוחם של גורמי האכיפה והביטחון. אין לי ספק כי כתב אישום מלאכותי זה לא יעבור כלל את משוכת בית המשפט, כשם שהניסיון להביא בתחילת החקירה למעצרם של מרשיי לא צלח והם שוחררו".

הסרטון הוביל לתגובות נסערות. בין היתר, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסרטון כשביקש להקרינו בישיבת קבינט לפני שלושה חודשים. "אני חשבתי שחשוב להבהיר עד כמה הקבוצה הזו קיצונית, לדעתי קיצונית ושולית, בוודאי אינה מייצגת את הציונות הדתית - ולראיה האמירות החזקות והברורות והבוטות של המנהיגים הפוליטיים ושל הרבנים ששללו את הכפירה של הקבוצה הזו במדינה ואת החתירה שלה נגד המדינה וערכיה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully