וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתונת השנאה": החתן ושני אורחים נוספים נעצרו בחשד להסתה

29.12.2015 / 18:29

שוטרי מחוז ש"י עצרו עד כה ארבעה משתתפים, בהם חייל, בחתונה שבה נראו פעילי ימין קיצוני מנופפים ברובים, וכן נועצים סכין בתמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנשרף למוות בהצתת ביתו בכפר דומא. מחר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם

חתונת השנאה - נתניהו על סרטון החתונה: "לא מייצג את הציונות הדתית"/צילום: רוני כנפו, חדשות 10, עריכה: אביב אירגז

שוטרי המחלק לפשיעה לאומנית במחוז ש"י עצר היום (שלישי) את החתן מ"חתונת השנאה", שבה תועדו עשרות אורחים, פעילי ימין קיצוני, מניפים רובים, סכינים ובקבוקי תבערה. בנוסף לחתן, נעצרו עוד שני אורחים בחתונה. עד כה נעצרו ארבעה משתתפים, אחד מהם חייל, ומחר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם, כשהחשד הוא להסתה.

הבוקר עצרה המשטרה לראשונה את אחד המשתתפים בחתונה. החשוד אינו האדם שתועד מנופף בסכין נעוצה בתמונת התינוק עלי דוואבשה שנשרף למוות כשביתו הוצת בכפר דומא. עו"ד איתמר בן גביר מארגון "חוננו" המייצג את החשוד התייחס למעצר וטען כי הנשק שעמו הוא נצפה בסרטון היה נשק צעצוע. לדבריו, "גם אם מדובר במעשה חסר טעם – אין עבירה פלילית בלרקוד עם נשק צעצוע".

משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת החתונה, שקיבלה את הכינוי "חתונת השנאה", בחשד לעבירות הסתה ועבירות נוספות. לפי המשטרה, החקירה נפתחה עוד בטרם הופץ הסרטון לאחר שנאסף חומר חקירה רב, שרק חלק מזערי ממנו הוצג בו.

לקריאה נוספת
אבי הכלה מסרטון החתונה: "אכפת לך מתינוקות בדומא? לא אכפת לי"
תיעוד: פעילי ימין חוגגים חתונה עם תמונת דוואבשה ובקבוקי תבערה

פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
חתונת פעילי הימין הקיצוני/צילום מסך, חדשות 10

הסרטון הוביל לתגובות נרחבות בציבור ולגינויים רבים. בין היתר, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסרטון כשביקש להקרינו בישיבת קבינט. הוא הדגיש כי המשתתפים באירוע לא מייצגים את הציונות הדתית. "אני חשבתי שחשוב להבהיר עד כמה הקבוצה הזו קיצונית, לדעתי קיצונית ושולית, בוודאי אינה מייצגת את הציונות הדתית".

עו"ד בן גביר המייצג חשוד נוסף שנעתר, הגיש הערב ערר דחוף על החלטת קצין המשטרה להביאם לדיון בהארכת מעצרם רק מחר וביקש לשחררם עוד הערב. "החשודים לא יוכלו לשבש את החקירה ממילא לאור העובדה כי המשטרה כבר החרימה את המצלמות ולא ברור לשם מה יש להחזיקם במעצר", כתב בן גביר בערר.

הדיון בערר ייערך בשעה 20:30 בבית משפט השלום בירושלים. השופטת ג'ויה סקפה שפירא הורתה למדינה להגיב עד השעה 18:30 לבקשת העצורים, והמדינה הגיבה כי היא מתנגדת לקיום הדיון היום וש"בכוונת המשטרה להביא את העצורים להארכת מעצר לשם ביצוע פעולות חקירה דחופות אשר חלקן לפחות בנות שיבוש בשל הצורך בחקירת מעורבים נוספים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
התינוק עלי דוואבשה שנשרף למוות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully