וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעדה הדרוזית דורשים מהשרים לא להגיע לטקסי הזיכרון: "חללינו נפלו למען דמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 22.4.2023 / 7:38

תחילה נזהרו בעדה הדרוזית בדבריהם, אך היום הביעו עמדה נוקבת לגבי הגעת פוליטיקאים לבתי העלמין הצבאיים. בעוד שהממשלה הודיעה כי השרה גילה גמליאל צפויה להגיע לבית הקברות בעוספיה, בעדה הבהירו: "מאסנו מפוליטיקאים שנזכרים שאנו אחים ביום הזיכרון"

בוידאו: בעדה הדרוזית דורשים מחברי הממשלה לא להגיע לטקסי יום הזיכרון: "חללינו נפלו למען מדינה דמוקרטית"/ללא

בעדה הדרוזית קראו היום (שישי) לחברי הממשלה שלא להגיע לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון. "אל תבואו אלינו, אל תגיעו לטקסי יום הזיכרון ולבתי הקברות שלנו, כי חללינו נפלו למען מדינה דמוקרטית, כי גיבורנו נפלו למען מדינה ליברלית, כי אהובנו נפלו כי האמינו שיום יבוא ויהי כאן שלום ושוויון", אמר יו"ר המרכז הישראלי דרוזי ד"ר אמיר חניפס המזוהה עם מפלגת העבודה. לצידו ישבו סגן אלוף במיל' קאסם הינו ורב סרן במיל' חאתם פארס, ממובילי המאבק נגד המהפכה המשטרית בחברה הדרוזית, ובכירים נוספים מהעדה הדרוזית.

לעדה הדרוזית 429 חללים הקבורים ומונצחים בבתי העלמין הצבאיים, 90 מהם קבורים בבית העלמין הצבאי בעוספיה, הראשון מבתי העלמין הצבאיים בישובים הדרוזים והגדול בהם, המשמש גם כאתר מרכזי, גם באופן סמלי. בטקס השנתי של יום הזיכרון בבית העלמין הזה נושאים דברים שיח' מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה, מפקד משמר הגבול ונציג ממשלה. אמש הודיע משרד ראש הממשלה כי שרת המודיעין גילה גמליאל מהליכוד תייצג השנה את ממשלת ישראל באירוע בעוספיה . לבית העלמין בחורפיש שיבצו את מאיר פורוש מאגודת ישראל, השר לעניני ירושלים ומסורת ישראל. לבית ג'אן את ח"כ אושר שקלים מהליכוד

בעדה הדרוזית קוראים לחברי הממשלה לא להגיע לטקסי הזיכרון. יואב איתיאל
"הדרוזים נשכחים בין הלוויה להלוויה"/יואב איתיאל

בארגון יד לבנים הדרוזי בראשות אמל "אבו לוטפי" נסראלדין, ששכל את בנו ונכדו נזהרים. "בציבור שלנו יש קולות לכאן ולכאן, ולכן בחרנו לא להביע עמדה אלא רק להעביר את המסר - הממשלה היא שמחליטה ואם היא מבקשת לשלוח נציג אנחנו מכבדים את הבקשה. אם יהיה בלאגן בגלל החלטה לשלוח נציג, אז האחריות לכך היא על ממשלת ישראל", הסביר לוואלה! גורם בארגון. גם מהמנהיגות הדתית של העדה לא יצאה הודעה רשמית כלשהי בעניין, אך גורם בכיר מהמנהיגות הדתית הבהיר: "מצפים שלא יהיה מסר פוליטי בטקס, שבענו מהצהרות והבטחות".

אבל הבוקר, הקריאה לחברי הממשלה הייתה נוקבת: "יום הזיכרון הוא יום חשוב לנו, יום הזיכרון הוא יום קדוש לנו ולכן אנא ממכם, בבקשה אנו פונים ומבקשים הפעם מחברי הממשלה, הדירו את רגליכם מבתי העלמין שלנו", אמר חניפס. "אלו ימים קשים לעדה הדרוזית, אשר בוכה על טובי בניה שנפלו על הגנת מדינת ישראל מאז טרום קום המדינה ועד היום. ברית דמים נכרתה בינינו והיום אנו זוכרים וכואבים יחד עם עם ישראל ברית זו. אך מה רב ההבדל ומה עמוקה התהום בין אחינו הישראלים האהובים ובין הממשלה של היום המובילה לפילוג והסתה, גזענות ואפליה ולהפיכה משטרית אנטי-דמוקרטית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בעדה הדרוזית קוראים לחברי הממשלה לא להגיע לטקסי הזיכרון. יואב איתיאל
מחאה בעדה הדרוזית/יואב איתיאל

לדברי חניפס, בעדה, "מאסנו מפוליטיקאים שנזכרים שאנו אחים ביום הזיכרון, אך יוזמים ומצביעים בעד חוק הלאום הגזעני, מאסנו באותם פוליטיקאים ציניים שאומרים לנו ביום הזיכרון שאנו עם אחד, אך יוזמים ומצביעים בעד חוק קמיניץ מאסנו באותם אלה שלא סופרים אותנו ועסוקים רק בעצמם ובאינטרסים הצרים שלהם".

יו"ר פורום עורכי הדין הדרוזים, סאמר עלי, הוסיף: "אני מייצג את מה שאומר הרחוב ומה שאומר הציבור הדרוזי, והציבור הזה לא מעוניין באף נציג ממשלה ואני באופן אישי, בטקס זיכרון בו אשתתף ואם יגיע נציג ממשלה מאלה שהצביעו בעד חוק הלאום וחוק קמיניץ, אני אעמוד ואגרש אותו - אנחנו משקפים את עמדת הרוב המכריע בציבור הדרוזי, כבר קרה שהיה ניסיון לגרש סגן שר דרוזי שהצביע בעד חוק הלאום".

רס"ן במיל', עלי פארס, מתח גם הוא ביקורת קשה על הממשלה. "בשתי דקות הממשלה והכנסת הזו ברוב 64 מעבירה החלטה על חיבור למים להתנחלות לא חוקית על קרקע כבושה, ואצלנו, על האדמות שלנו לא נותנים לבנות ולא הוקם ישוב דרוזי חדש אחד מאז קום המדינה", אמר. "אנחנו לא ניתן למישהו שהכלי הצבאי הכי קרבי שראה בחיים שלו הוא המכת"זית לבוא ולנהל את החיים שלנו ולספר לנו סיפורים. אנחנו לא נכניס לאנשים שמכים מפגינים עם שוט, נעשה את הכול שהם לא ישתתפו באירוע הכואב שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully